[php] post-variabelen doorgeven met fopen()

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik ben nog een redelijke beginner met php, maar doe mn best om snel te leren.

Wat ik wil is een frontend maken voor een site, die niet van mij is. Probleem is dat die site gebruik maakt van post-variabelen.

Er is een formulier, met een hoop hidden velden, en als je op de submit-knop drukt krijg je een pagina voor je die past bij de dingen die je zelf ingevuld hebt, en naar gelang de inhoud van de hidden variabelen. Deze worden dus allen met post aangegeven, vandaar ook het probleem...

Wat ik wil doen is die pagina opvragen, en sommige informatie eruit vissen. Dat wil ik doen met een php scriptje, die de pagina beschikbaar maakt via fopen(http://bla/bla.php). Maar dan moet die pagina dus wel de goede variabelen krijgen.

Heb geprobeerd te zoeken met google en op GoT, maar niets relevants gevonden. Kan zijn omdat ik niet voldoende van php afweet om goed te zoeken, in welk geval ik mij excuseer voor mijn onwetendheid ;)

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingstje
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-01-2024
Volgens mij is de beste manier een socket te openen met de server en communiceren via het HTTP Protocol.

http://www.php.net/fsock_open

If you can't beat them, try harder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 22:58

igmar

ISO20022

smokalot schreef op 06 november 2003 @ 16:29:

Wat ik wil is een frontend maken voor een site, die niet van mij is. Probleem is dat die site gebruik maakt van post-variabelen.

Heb geprobeerd te zoeken met google en op GoT, maar niets relevants gevonden. Kan zijn omdat ik niet voldoende van php afweet om goed te zoeken, in welk geval ik mij excuseer voor mijn onwetendheid ;)
http://nl.php.net/curl niet bruikbaar ? curl is vrij krachtig als het om dit soort dingen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Mocht CURL ondersteuning niet in de php die je beschikbaar hebt zijn meegecompileerd (check dat op de server altijd met phpinfo(); alvorens je het gaat gebruiken!) dan kun je nog Snoopy overwegen.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowinG
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:04
smokalot schreef op 06 november 2003 @ 16:29:

Er is een formulier, met een hoop hidden velden, en als je op de submit-knop drukt krijg je een pagina voor je die past bij de dingen die je zelf ingevuld hebt, en naar gelang de inhoud van de hidden variabelen. Deze worden dus allen met post aangegeven, vandaar ook het probleem...

Wat ik wil doen is die pagina opvragen, en sommige informatie eruit vissen. Dat wil ik doen met een php scriptje, die de pagina beschikbaar maakt via fopen(http://bla/bla.php). Maar dan moet die pagina dus wel de goede variabelen krijgen.

Ik probeer een beetje te begrijpen wat je bedoelt. Hierboven gaan al die reacties over het openen van de pagina met een php script. Ik heb niet het idee dat dat het probleem is. Als ik het goed begrijp, wil je een soort van gebruikers aanvraag faken met je php script? Dus dat het php script de pagina bezoekt, het aan de gebruiker aangepaste pagina bekijkt, en dáár de gegevens uitvist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Topicstarter
FlowinG schreef op 07 november 2003 @ 12:06:
[...]

Ik probeer een beetje te begrijpen wat je bedoelt. Hierboven gaan al die reacties over het openen van de pagina met een php script. Ik heb niet het idee dat dat het probleem is. Als ik het goed begrijp, wil je een soort van gebruikers aanvraag faken met je php script? Dus dat het php script de pagina bezoekt, het aan de gebruiker aangepaste pagina bekijkt, en dáár de gegevens uitvist?
Ja, normaal gesproken hoor je een formulier in te vullen op dezelfde site, en dan de resultaten te krijgen, wat ik wil is een formulier invullen op mijn site, dan op de achtergrond de resultaten ophalen, en dan enkele relevante gegevens eruit vissen, en die op een pagina laten zien.

Curl is helaas niet meegecompileerd (slack 9.0), en aangezien het om een pentium 100 gaat ga ik ook niet beginnen met zelf compileren. Snoopy is echter een perfecte vervanger volgens mij. Het is me niet helemaal duidelijk hoe het omgaat met het verschil tussen post en get variabelen, maar dat zal ik wel merken als ik het toe probeer te passen.

Denk dat t doet wat ik wil iig, en ziet er simpel en doeltreffend uit. prachtig project (hoewel de site iets vollediger zou kunnen ;).

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1