Toon posts:

Word Probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik in Word een document ga openen, dan staat standaard het eerste Word document geselecteerd om te openen in een map. Omdat ik erg veel mappen heb, waarin ook documenten staan zou ik veel liever hebben dat Word gewoon aan het begin blijft staan, want nu moet ik telkens weer terug naar links scrollen om bij de mappen te kunnen komen waar ik een bestand uit wil openen. Snapt iemand wat ik bedoel.

Ik werk met Office 2000 standaard en heb dit getest op W98 machines en op Windows 2000 machines. Dit maakt geen verschil.
Ook bij Extra --> Opties en ook bij Extra --> Aanpassen kon ik niets vinden.

Ik hoop dat iemand een oplossing weet.

Jeroen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 16:16 ]

Verwijderd

tools->options->file locations ;-)

Verwijderd

Snap wel wat je bedoeld ja, waarom stel je de standaard map niet een directoy hoger? Bij Extra > Opties > Bestandslocaties > Documenten en daar dus een map hoger. Tenzij hij niet nog een map terug kan natuurlijk...

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Werkt gewoon op Home (die toets op je toetsenbord :P) drukken niet?

of begrijp ik je verkeerd? :?

[ Voor 20% gewijzigd door SH007 op 06-11-2003 16:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik, maar daarmee los ik niet op dat Word nog steeds het eerste .doc document selecteert. Dan moet ik nog steeds eerst naar links scrollen als ik een bestand uit een andere map wil openen. :(

Verwijderd

Mja, dan twee keer op "Naam" klikken om achterstevoren te sorteren. Daarna staan de mappen altijd onderaan :P

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 06 november 2003 @ 16:17:

Ik denk inderdaad dat je me niet helemaal goed begrijpt :(

[edit]

Als ik de "Home" toets gebruik, dan kom ik nog steeds niet bij de eerste map. Alleen maar bij het eerste document.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:21:
Mja, dan twee keer op "Naam" klikken om achterstevoren te sorteren. Daarna staan de mappen altijd onderaan :P
Helaas staan de mappen dan niet onderaan. Het enige dat gebeurt is dat de volgorde van de mappen inderdaad anders gesorteerd worden. De gewonde .doc bestanden blijven er toch onder staan :( Wat een troep maakt Microshit toch :r

Verwijderd

Ik denk dat je het dan nog wel een keer uit kunt leggen. Beide oplossing van mij en dat van SH007 werken bij mij namelijk prima. Geef eens een screenshot of geef in ieder geval aan hoe je de bestanden gesorteerd en weergegeven hebt ed :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:24:
Wat een troep maakt Microshit toch :r
Dat is nu ook weer niet nodig he ?
Je kunt je view ook eens aanpassen. Zet deze eens op 'details', dan heb je alles onder elkaar staan en kun je idd op 'home' drukken om snel aan het begin te staan. Vervolgens druk je op de beginletter van jouw map en ben je waarschijnlijk wel waar je wezen wilt. :)

trouwens, inderdaad, daar hoef je de view ook niet eens voor aan te passen, home werkt altijd...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe plaats ik dat screenshot??

Sorteervolgorde staat nu gewoon op A - Z, mappen komen automatisch bovenaan.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 01:58
Gooi hier maar neer.

[ Voor 7% gewijzigd door jazz op 06-11-2003 16:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:36:
Hoe plaats ik dat screenshot??
Uploaden op www.theforumisdown.com en daarna hier zetten met [img]adres[/img]. Weergave al op details ingesteld? Op deze manier zitten wij ook maar wat te vissen :)

Verwijderd

Topicstarter
Staat erop, heet Word.jpg en staat helemaal onderaan.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 01:58
Afbeeldingslocatie: http://www.plokk.com/files/Word.jpg dus..

Voor het posten van plaatjes:
[img=w,h]url van afbeelding met afmetingen[/img]

[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

[ Voor 66% gewijzigd door jazz op 06-11-2003 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je nu ziet staat 1Werkoverzicht P&O geselcteerd. Dit gebeurt altijd zodra ik iets wil openen. Maar ik wil iets hebben bijvoorbeeld uit een map helemaal bovenaan. Dan moet je daar altijd eerst heen scrollen. Kan het niet gewoon zo zijn dat ik gelijk bij die mappen begin?

[edit]

Ik ga nu eerst naar huis, ik kijk straks wel welke oplossingen er misschien voor zijn :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 16:46 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:45:
Zoals je nu ziet staat 1Werkoverzicht P&O geselcteerd. Dit gebeurt altijd zodra ik iets wil openen. Maar ik wil iets hebben bijvoorbeeld uit een map helemaal bovenaan. Dan moet je daar altijd eerst heen scrollen. Kan het niet gewoon zo zijn dat ik gelijk bij die mappen begin?

[edit]

Ik ga nu eerst naar huis, ik kijk straks wel welke oplossingen er misschien voor zijn :)
Als ik je goed begrijp moet de standaard directory er dus 1 worden uit je screenshot. Dat kan door gewoon de standaad file location aan te passen zoals eerder aangegeven (en anders begrijp je je *echt* niet...)

Verwijderd

Je wil dus dat de eerste directory geselecteerd is ipv de eerste file.
Semi-oplossing 1 : geef aan de directory ('s) die je het meest gebruikt een naam die met een z begint of zet er gewoo neen z voor, dan staat die directory als laatste.
semi-oplossing 2 : open gewoon steeds een verkenner als je met word werkt en sleep gewoon de bestanden die je wil openen daar naartoe.

Een 'echte' oplossing heb ik niet gevonden.

Verwijderd

offtopic:
Dit is totaal geen oplossing voor je "probleem", maar heb je er al aan gedacht dat het geen fluit uitmaakt of je onderaan de mappenlijst begint of bovenaan? Het zal in beide gevallen net zo veel scrollwerk zijn. Tenzij je de mappen in het begin van het alfabet meer gebruikt...

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48

Altaphista

1. check manual, 2. ask

SH007 schreef op 06 november 2003 @ 16:17:

* Altaphista gebruikt ook altijd de home en end-toetsen

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Heb je ook als is geprobeerd dat document op te slaan onder een andere naam.
Hij Begint namelijk met een 1.
Probeer het eens zonder die 1 kijken of het dan wel werkt.

Verwijderd

Je zou overigens er ook eens over kunnen denken om wat meer subfolders aan te maken, zo te zien heb je aardig wat mappen..... en laat je nog even weten of je home-toets kapot is of wat ? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Home toets is niet kapot, ik ben nog net niet helemaal zo achterlijk dat ik dat niet gecontroleerd heb. Ik denk helaas dat er geen echte oplossing is voor het probleem.

Allemaal bedankt voor jullie moeite :)

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Als je het Open window opent dan is standaard de combobox waar je de filenaam in moet vullen geselecteerd en dan gelijk op Home drukken werkt inderdaad niet.

Je moet eerst het grote vak met de bestanden actief maken door er bijvoorbeeld in te klikken met je muis of via Shift-Tab met je toetsenbord en daarna op Home drukken, dan wordt de allereerste directory geselecteerd.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-09 09:17

Garyu

WW

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:45:

[edit]

Ik weet precies wat je bedoelt, ik erger me er ook aan :). En waarom is standaard de tekstinputbox actief in plaats van dat grote scherm met de icoontjes zegmaar? Alsof ik altijd de hele filenaam in wil typen in plaats van een bestand te kiezen uit de lijst.. Maar inderdaad, een oplossing heb ik ook nergens gevonden :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1