om backup en spiegel te draaien van databasen te maken gebruik ik volgende command line:
nah dit loopt lekker, met een cronjobje krijg ik nu elke nacht een reeks databasejes binnen.
alleen nu het terugzetten:
gebruik hiervoor:
dit gaat soms goed, maar soms krijg ik foutmeldingen als deze:
op regel 1672 staat het volgende:
op zich nix verkeerd aan geloof ik. het enig dat ik kan bedenken is dat op de online server mysql 3.23.53 draait en op de server waarop ik ze terug zet draaid mysql 3.23.58.
maar zover ik weet mag dit toch geen probleem zijn.
code:
1
| mysqldump -a --host=hetadresje --user=gebruiker --password=wachtwoord dbnaam --add-drop-table > /var/www/html/database/dbnaam-`date '+%d-%B-%Y'`.sql |
nah dit loopt lekker, met een cronjobje krijg ik nu elke nacht een reeks databasejes binnen.
alleen nu het terugzetten:
gebruik hiervoor:
code:
1
| mysql dbnaam /var/www/html/database/dbnaam.sql |
dit gaat soms goed, maar soms krijg ik foutmeldingen als deze:
code:
1
2
3
| ERROR 1064 at line 1672: You have an error in your SQL syntax near 'limit int(11) NOT NULL default '5', expire int(3) NOT NULL default '0', PRIM' at line 12 |
op regel 1672 staat het volgende:
code:
1
2
3
| 1671 urlpad varchar(255) NOT NULL default '../debeeldbank', 1672 limit int(11) NOT NULL default '5', 1673 expire int(3) NOT NULL default '0', |
op zich nix verkeerd aan geloof ik. het enig dat ik kan bedenken is dat op de online server mysql 3.23.53 draait en op de server waarop ik ze terug zet draaid mysql 3.23.58.
maar zover ik weet mag dit toch geen probleem zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door GoVegan op 06-11-2003 16:07 . Reden: code vakjes aangemaakt ]