[W2k] remote ICA desktop automatisch opstarten als shell *

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 17:58
Ik zit hier met het volgende vraagstuk, waarvan ik graag jullie mening zou willen weten.

Hier netwerkomgeving met onder andere 2 citrix servers, wil ik van diverse windows 2000 machines soort van Thin clients creëren. Ik zeg bewust een soort van omdat ik als beheerder nog wel bij het lokale OS wil kunnen komen.

Nou hier komt het dan, ik wil graag als ze de pc opstarten (windows 2000) in kunnen loggen meteen op de Citrix omgeving en dat dan meteen de Remote ICA desktop opgestart gaat worden. En wanneer ze uitloggen op de Citrix server de pc ook weer automatisch afgesloten wordt!

Iemand enig idee of ik dit voor elkaar kan krijgen en hoe?

By the way:

Ik heb natuurlijk wel eerst goed op het internet rond gekeken en op de support site van citrix maar kan hier niet voldoende vinden.

Alvast bedankt!

For rent

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
maak een custom connectie en sla op als file (*.ica)
start wfica32.exe met *.ica

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 23:02
Je zou je ica client als shell replacement kunnen draaien, maar of de computer dan ook mooi afsluit bij het sluiten van je ica client betwijfel ik..

Pvouput live

Verwijderd

Bij MS kun je de rdp client settings exporteren naar een bestandje. Ik neem aan dat citrix ook zo iets kent.

Dit bestandje kun je natuurlijk gewoon in de map "opstarten" zetten. De pc logt dan automatisch in.

Het aflsuiten is een probleem. Zodra je in de Citrix omgeving op aflsuiten drukt moet dit commando ook doorgegeven worden aan de lokale machine. Naar mijn weten is dit niet mogelijk!
(Als bovenstaande wel kan hou ik me aanbevolen :) )

• j_v_malsen
Krypt schreef op 06 november 2003 @ 16:12:
Je zou je ica client als shell replacement kunnen draaien, maar of de computer dan ook mooi afsluit bij het sluiten van je ica client betwijfel ik..
Ik heb deze oplossing reeds geprobeerd, dit doet eigenlijk ook wel precies wat ik wil maar dan kan ik als beheerder ook niet meer in de shell van windows komen! Dus dat is weer een nadeel.

For rent

• Krypt
Dat maakt toch weinig uit.. inloggen dan heb je je Citrix Client; CTRL-Shift-ESC -> File -> New Task -> Explorer et voila je kan weer lekker met je shelletje spelen..

Niet echt geautomatiseerd maar toch..

Pvouput live

• j_v_malsen
Krypt schreef op 06 november 2003 @ 17:58:
Dat maakt toch weinig uit.. inloggen dan heb je je Citrix Client; CTRL-Shift-ESC -> File -> New Task -> Explorer et voila je kan weer lekker met je shelletje spelen..

Niet echt geautomatiseerd maar toch..
Natuurlijk niet aan gedacht, ga het meteen proberen. Om meteen weer verder te gaan, heeft iemand een idee hoe ik de lokale computer automatisch af kan laten sluiten op het moment dat ik de Program Neighborhood afsluit of hoe ik eventueel een published application kan maken zodat deze automatisch de lokale computer afsluit?

For rent

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
Als de ica-sessie staat de wachten met een prompt voor user/password, dan zal na een bepaalde tijd de prompt verdwijnen en terugspringen naar een ica-connectie scherm.
De gebruiker moet dan op enter drukken om weer verbinding te maken.
Een auto-powerdown op dit moment moet je dan ook voorkomen, lijkt me lastig.

Het handigst is om de bios/powermanagent in te stellen dat de pc netjes wordt afgesloten bij indrukken van de knop.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Krypt
Wat je ook kunt doen is een wrapper schrijven die je als shell gebruikt..
De wrapper start de Program Neighborhood op en blijft wachten, zodra die afgesloten is runt de wrapper een shutdown process..

Pvouput live

• j_v_malsen
Krypt schreef op 07 november 2003 @ 10:54:
Wat je ook kunt doen is een wrapper schrijven die je als shell gebruikt..
De wrapper start de Program Neighborhood op en blijft wachten, zodra die afgesloten is runt de wrapper een shutdown process..
Kun je me uitleggen wat precies een wrapper is?? Kan me er wel iets bij voorstellen maar heb er nog nooit mee gewerkt volgens mij (aangezien ik het niet ken??)

Bij voorbaat dank!

For rent

• Krypt
Hier heb je een mooie uitleg

Je kan het ook zien als een Wrap (als in eten, zo'n pannekoekje met zooi erin en lekker smaakt).. het is een omhulseltje wat verschillende dingen kan bevatten.. Zo is het in 't programmeer werk ook, 'n wrapper is 'n programma wat 'n ander programma opstart en evt nog wat neventaken kan doen..

Je kan in Wise, installshield, VB, VBScript of een willekeurige andere programmeertaal een proggy schrijven dat ICA opstart en daarna een shutdown doet als ica is afgesloten..

Pvouput live

• j_v_malsen
Krypt schreef op 07 november 2003 @ 11:04:
Hier heb je een mooie uitleg

Je kan het ook zien als een Wrap (als in eten, zo'n pannekoekje met zooi erin en lekker smaakt).. het is een omhulseltje wat verschillende dingen kan bevatten.. Zo is het in 't programmeer werk ook, 'n wrapper is 'n programma wat 'n ander programma opstart en evt nog wat neventaken kan doen..

Je kan in Wise, installshield, VB, VBScript of een willekeurige andere programmeertaal een proggy schrijven dat ICA opstart en daarna een shutdown doet als ica is afgesloten..
dank je voor de smakelijke ;) uitleg, ga het eens goed doornemen want ik denk dat ik hier wel een oplossing mee moet kunnen vinden.

Ik zal mijn bevinden hier natuurlijk ook even posten!

For rent

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 16:21
Je kan ook gebruik maken van de de subscriber, deze kan je als shell instellen. In de config (subscriber.exe /config) kan je tevens aangeven wat er dient te gebeuren op het moment dat een gebruiker zijn ICA of RDP sessie afsluit. De subscriber is voor niets te downloaden op http://www.respowerfuse.com/downloads.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:38

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > WOS

Titel edit move

Dit heeft meer met het lokale OS te maken dan met Citrix namelijk :)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1