Ik weet dat er al heel wat topics zijn over dit onderwerp, en ik heb er ook al heel wat door gelezen, maar toch heb ik geen antwoord kunnen vinden op mijn probleem.
Ik heb een access database die ik via php en odbc wil uitlezen (het is me al wel gelukt om een mysql database via odbc uit te lezen in access, maar dat is niet echt wat ik zoek)
ik heb het volgende stukje code:
ik heb in de data source manager van windows xp de .mdb database gekoppeld aan de naam "acbd" met al inlognaam & wachtwoord "a"
met dit stukje code zou ik het eerste veld van de tabel "missendealbums" te zien moeten krijgen, maar ik krijg helemaal niets te zien (ook geen foutmelding)
iemand enig idee waar ik de fout in ga?
Ik heb een access database die ik via php en odbc wil uitlezen (het is me al wel gelukt om een mysql database via odbc uit te lezen in access, maar dat is niet echt wat ik zoek)
ik heb het volgende stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php $connectionstring = odbc_connect('acdb,'a','a'') ; $queryexe = odbc_exec($connectionstring, 'SELECT * FROM missendealbums'); if ($queryexe==false) die("Helaas, een foutje"); while(odbc_fetch_row($queryexe)) { $veld1 = odbc_result($queryexe, 1); echo $veld1; } odbc_close($connectionstring); ?> |
ik heb in de data source manager van windows xp de .mdb database gekoppeld aan de naam "acbd" met al inlognaam & wachtwoord "a"
met dit stukje code zou ik het eerste veld van de tabel "missendealbums" te zien moeten krijgen, maar ik krijg helemaal niets te zien (ook geen foutmelding)
iemand enig idee waar ik de fout in ga?