[Hosting] Het bijhouden van statistieken

Pagina: 1
Acties:

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:33

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Het gaat om een Apache webserver en een ProFTPd server. Nou wil ik dus graag een overzicht in een database krijgen van het aantal mb's en bytejes dat er per dag/uur door heen is gegaan.
Natuurlijk per gebruiker/protocol. En het is ook nog zo dat de apache server verchillende domeinen draait (op 1 IP)... en per domein wil ik het overzicht.

Ik kan op internet wel monitor-traffic dingen vinden maar allemaal doen ze het per interface.. en daar heb ik niks aan. het moet per gebruiken!

Wie heeft er enig idee of suggestie? (behalve het geheel zelf maken).

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Ik heb nu nog langer over google gelopen en alleen 'per interface' monitoring gevonden :( Is er dan nooit iets ontwikkeld dat per gebruiker dit soort dingen bijhoudt?!

• dijkp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-06-2024

dijkp

STATUS * , STOP

Webalizer en mrtg misschien? De eerste heeft zeker stats per user maar ofdat ze ook al het netwerkverkeer monitoren? Kijk anders eens op fora zoals webhostingtalk.com of .nl. Daar heb je een hele bunch hosters bij elkaar die zulks soort zaken bespreken. Ik zou het zo ook niet weten echter.... Zelf gebruiken we PSA PLESK (webbased hoster frontend) en daar kan je iig users limiteren op netwerkverkeer.

Tandem rulez.... IBM s*cks

Verwijderd

ipac-ng, kan je een en ander doen op ip nr, hoie je dat precies "dynamisch" zou moeten configuren weet ik niet. Ik heb het zelf thuis wel draaien, maar dan vast op 2 ip'nrs en per protocol (http/ftp/dns)

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Topicstarter
Van mrtg weet ik dat het per netwerk interface wordt bijgehouden en alleen de CPU usage per user.. maar dat is niet echt bijzonder :)
De rest van jullie suggesties zal ik even bekijken, bedankt :)

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:55

qless

...vraag maar...

Voor apache kun je een instellings aanpassing doen, waardoor apache niet meer alles in 1 access.log gooit, maar per virtual domain in een aparte file. En in deze file staan keurig alle opgevraagde urls/files etc met daarbij vermeld hoeveel data er is verplaatst...

Website
Vliegende camera's: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Landbased camera's: Canon R6, Canon 5d2
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Pagina: 1