[MySQL] Record schuiven omhoog?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 09:51
Ik heb wat vreemds. Elke keer wanneer ik wat insert met PHPmyAdmin, dan schuiven mijn records omhoog, ik denk dat ik dit het best kan uitleggen aan de hand van een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.3d-gamers.nl/vreemd.png

Elke keer wanneer ik query, dan verschuiven de records, maar 'id' blijft gewon staan (die kan ook niet omhoog). De record die op groep staat verdwijnt gewoon, en alles schuift een plekje omhoog zoals je in het plaatje ziet...

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Ik zal wel een domme fout maken maar ik pruts nog niet zo lang met MySQl

Alvast bedankt

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het posten van je SQL Query zou kunnen helpen. En op welke velden in je tabel ligt de primary key? En heb je verder velden met uniqeu of index? :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• m33p
Ik heb de volgende query gebruikt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
CREATE TABLE `artikelen` (
  `id` tinyint(5) NOT NULL auto_increment,
  `groep` tinyint(5) NOT NULL default '0',
  `1` varchar(40) NOT NULL default '',
  `2` text NOT NULL,
  `3` varchar(40) NOT NULL default '',
  `4` varchar(40) NOT NULL default '',
  `5` varchar(40) NOT NULL default '',
  `6` varchar(40) NOT NULL default '',
  `7` varchar(40) NOT NULL default '',
  `8` varchar(40) NOT NULL default '',
  `9` varchar(40) NOT NULL default '',
  PRIMARY KEY  (`id`)
) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1 ;

en de primary key op id gezet (weet niet precies wat een primary key doet, alleen dat het met database normalisation te maken heeft, maar het werkte altijd gewoon bij mij op deze manier)

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Wat voor query wordt uitgevoerd als de gegevens in de database worden gezet? Dit laat phpmyadmin altijd zien na het uitvoeren van de query.

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

• m33p
code:
1
2
3
4
INSERT INTO `artikelen` ( `id` , `groep` , `1` , `2` , `3` , `4` , `5` , `6` , `7` , `8` , `9` ) 
VALUES (
'', '1', '2', '3', '4', '5', '6', '7', '8', '9', '10'
);

Dit klopt wel, want id is auto_increment, en de rest komt dan dus juist overeen zoals ik het nu ingevoerd heb

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 17:34
Heb je nou problemen met je records, of met je velden?
In je txt heb je t over schuivende records, maar in je afbeelding zie ik alleen je tabelstructuur met springende velden

Haal je niet gewoon 2 verschillende dingen door elkaar heen?

• m33p
Nej ik bedoel wel de record, de velden blijven wel gewoon staan maar de record bewegen apart van de velden omhoog.

Nu wordt altijd het record onder groep "samengevoegt". Ik heb al de database een andere naam gegeven (in de hoop dat het aan één of andere cache lag) en me IE cache geleegd, maar dit mocht niet baten.

[ Voor 35% gewijzigd door m33p op 06-11-2003 15:20 ]

• m33p
Het probleem is nu opgelost

MySQL slikt op de één of andere manier geen cijfers achter elkaar in de juiste volgorde (1,2,3) en mischien ook wel niet in een onjuiste volgorde, dit heb ik nog niet getest. Ik heb alles nu vervangen door letters, en het werkt nu probleemloos. Zou dit mischien een bug kunnen zijn?

Verder iedereen bedankt voor de reacties!

• 7_feet_up
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08-2023
m33p schreef op 06 november 2003 @ 15:07:
code:
1
2
3
4
INSERT INTO `artikelen` ( `id` , `groep` , `1` , `2` , `3` , `4` , `5` , `6` , `7` , `8` , `9` ) 
VALUES (
'', '1', '2', '3', '4', '5', '6', '7', '8', '9', '10'
);

Dit klopt wel, want id is auto_increment, en de rest komt dan dus juist overeen zoals ik het nu ingevoerd heb
Niet helemaal:
Als je een veld niet expliciet een waarde geeft in de VALUES() lijst, krijgt deze de standaard (default) waarde. Omdat je het veld id als auto_increment hebt aangemerkt, heeft deze een standaard waarde. Noem id daarom niet, anders geef je deze de waarde '' (NULL) in de VALUES() lijst:
code:
1
2
INSERT INTO `artikelen` (`groep`, `1`, `2`, `3`, `4`, `5`, `6`, `7`, `8`, `9`) 
VALUES ('groep', '1', '2', '3', '4', '5', '6', '7', '8', '9');
Pagina: 1