USB Modem gaat niet uit na afsluiten PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16799

Topicstarter
Ik heb een Creative Blaster DE7410 USB ADSL Modem (laatste drivers), WinXP Pro SP1 (windows volledig ge-update) en een Gigabyte GA-7VT600.

Nadat ik mijn PC heb afgesloten, blijft de modem aan staan - de groene en rode lampjes op de modem blijven branden. De modem kan alleen maar uit als ik de stroomkabel uit de muur trek.
Het lijkt wel alsof de USB-poort nog steeds stroom ofzo krijgt ook al is de PC uit.
Heeft iemand een oplossing?

PS: De modem sloot wel goed af nadat ik mijn PC uit zette met mijn vorige EPOX mammaplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70988

Ik heb hier hetzelfde, muisje blijft constant branden. Kan het niet te maken hebben met ja wake-up calls (pc aanzetten via muisklik of toetsencombo!?!) Want als je dat wilt doen via usb, moet er wel constant spanning op blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35417

Dit hoort gewoon. Bij de ATX-standaard hoort het dat je USB-poorten nog stroom hebben. Het hele moederbord heeft namelijk nog stroom :)

Zit niets anders op dan de stekker van de voeding eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Indien los bracket:
Trek de +5VDC van je USB los en sluit die aan op je normale +5V op een molex.
Als dan je PC uitgaat, gaat ook die USB poort zonder spanning zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/usb-pinout.gif
http://www.hardwarebook.net/connector/bus/usb.html

Andere oplossing: In de Bios USB-power-on / USB legacy support uitschakelen.

Afhankelijk van moederbord: +5VSB (standby) jumper (bij Asus heten die "USBWP1_EN " en "USBWP2_EN") instellen.

Nog een mogelijkheid:
Een 2 polige (4 pennen) 230V schakelaar in je voorpaneel maken in AT stijl aangesloten tussen je 230V input en je de 230V aansluiting van je voeding. Uitschakelen doe je dan met de ATX powerknop, en zodra het systeem is afgesloten gebruik je de 230V schakelaar om echt alle spanning van het systeem af te halen.

Alternatief: je hele PC zut op een verdeelblok met schakelaar zetten en die gebruiken om na afsluiting van je systeem je PC van de spanning te ontkoppelen tesamen met al je randapparatuur.

[ Voor 123% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 06-11-2003 16:51 ]