Toon posts:

FTP server software probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een FTP server programma genaamd Serv-U. Ik heb netjes de instructies gevold van het programma en ik zou nu een ftp server moeten hebben maar het werkt niet. Even voor de duidelijkheid: ik zit in een netwerk met ICS en er zit wel een firewall voor mijn pc. Ik heb al verschillende searches gedaan maar dit probleem, kwam ik nog niet tegen. Het is toch wel mogelijk om vanachter een netwerk een FTP server op te zetten? Hij vraagt ook om mijn domain IP adres. Is het hier nu de bedoeling om ons internet IP adres in te vullen of gewoon mijn locale netwerkadres?

Verwijderd

Wat is de bedoeling, moet de ftp-server ook vanaf het internet benaderbaar zijn? Kan je de machine wel benaderen vanaf het netwerk?
Als het vanaf inet bereikbaar moet zijn is het nodig om bij ICS de juiste poorten te forwarden naar de ftp-machine, firewall op die machine op die poorten open te zetten en bij domain adres (waarschijnllijk) het internet-ip-adres van het netwerk in te vullen.

Wat heb je zelf eigenlijk al geprobeerd, en wil je active en/of passive connects laten maken?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 14:12:
Wat is de bedoeling, moet de ftp-server ook vanaf het internet benaderbaar zijn? Kan je de machine wel benaderen vanaf het netwerk?
Als het vanaf inet bereikbaar moet zijn is het nodig om bij ICS de juiste poorten te forwarden naar de ftp-machine, firewall op die machine op die poorten open te zetten en bij domain adres (waarschijnllijk) het internet-ip-adres van het netwerk in te vullen.
Ja hij moet inderdaad wel via het internet benaderbaar zijn. Dus als ik je goed begrijp moet ik op de server even een poort openzetten zodat hij dit dus toelaat. Ik geloof dat dit standaard poort 21 is, aangezien hij dit ook al aangaf in het programma...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat jij nodig hebt, heet portmapping. Dat is wel te vinden op got hoe dat in z'n werk gaat.

Het Grote Poortmappingsverhaal

[ Voor 28% gewijzigd door Noork op 06-11-2003 14:25 ]

Verwijderd

ftp is een wat apart protocol, het werkt met een trigerport, inderdaad meestal poort 21, en een datatransfer poort, die wordt toegewezen door de ftp-server.
Om iemand op internet verbinding te laten maken moet dus de aanvraag die op (tcp-)poort 21 op de server binnenkomt naar de ftp-machine doorgestuurt worden, die bericht via dat kanaal terug welke poort gebruikt gaat worden voor de dataoverdracht (passive mode, als de clients achter een firewall zitten) of opent een andere poort naar de client (die dan active mode transfers moet kunnen ontvangen.