• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Ik heb een vraagje ..

Ik ben al een tijd opzoek naar een PDA.
Nu kan ik een 3870 kopen voor 330 euro. alleen ik lees soms hele positieve dingen over het apparaat (Scherm, snelheid, goeie accu) en soms hele negatiefe dingen zoals vastlopers, niet up te graden naar 2003.. enz..

Wat moet ik hier nu over denken? moet ik een acer N10 kopen.. waar ik veel positieve ervaringen over lees.. (Xscale proc. win 2003, no cradle CF + SD)
de acer komt nieuw op 270 + 50 BT kaart..
en de ipaq op 330 incl. cradle, USB BT stick. + software.

Ik wil graag kunnen uitbreiden met een CF kaart maar ook BT voor mijn telefoon hebben.

Na veel gelezen te hebben weet ik niet meer wat ik moet.
Iemand een verstandig advies?
Ik zou niet weten of ik dit op het forum mag vragen. maar ik ga anders vanavond de 3870 halen.

Alvast bedankt voor een reactie.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Er is ook wel iets negatiefs aan de N10 hoor ;)
Hij heeft namelijk geen verwisselbare accu.

• Looki

Looki

Topicstarter
InZane schreef op 06 november 2003 @ 14:41:
Er is ook wel iets negatiefs aan de N10 hoor ;)
Hij heeft namelijk geen verwisselbare accu.
Alleen als het goed is zit er ook maar 1 accu bij. dus ik heb zo'n idee dat dat niet zo veel uitmaakt.
Maar ik zou graag willen horen of de ipaq nu echt beter is of sneller of dat je nu beter de Xscale processor kan hebben.
Als het scherm van de N10 slecht is hoor ik dat ook graag. nog geen reacties over gelezen.

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02 21:41
Ik heb zelf de N10.

Hij bevalt me zeer goed. Alleen 1 keer moest ik harderest doen. En ben nu dus alles kwijt aan data wat er in stond. Dit was wel ff balen. Verder top ding.

offtopic:
Mooi age of empires spelen in de trein. B)

Specs

Verwijderd

Renumeration schreef op 06 november 2003 @ 14:57:
Ik heb zelf de N10.

Hij bevalt me zeer goed. Alleen 1 keer moest ik harderest doen. En ben nu dus alles kwijt aan data wat er in stond. Dit was wel ff balen. Verder top ding.

offtopic:
Mooi age of empires spelen in de trein. B)
offtopic:
Hehe aoe heb ik ook hmm :D

Acer n10 bevalt me tot nu toe goed!
Als de topicstarter wm 2003 er ook nog een op zal doen dan zal het als een trein lopen.
Als ik de verhalen zo mag geloven.

offtopic:
Vergeet geen screenprotector aan te schaffen, scheelt je heel wat vlekken en krassen.

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 22:10

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb een iPaq 3870 hier, maar deze is al enkele keren vastgelopen. Na een reset kwam ie weer gewoon terug (en geen data kwijt). Ik ben er best tevreden mee.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Looki schreef op 06 november 2003 @ 14:51:
[...]

Alleen als het goed is zit er ook maar 1 accu bij. dus ik heb zo'n idee dat dat niet zo veel uitmaakt.
Ja tuurlijk zit er maar 1 accu bij.
Ik bedoelde eigenlijk dat de N10 een vaste accu heeft, dus als de accu een keer kapot is kun je niet zomaar een nieuwe gaan halen in de winkel.

• Looki

Looki

Topicstarter
WHiZZi schreef op 06 november 2003 @ 15:11:
Ik heb een iPaq 3870 hier, maar deze is al enkele keren vastgelopen. Na een reset kwam ie weer gewoon terug (en geen data kwijt). Ik ben er best tevreden mee.
Wat vind je van de snelheid? hier hoor ik soms ook negatieve dingen over.
Ik gebruik hem alleen voor Agenda, adressenlijsten, telefoon nemmers, e-mail, en zo nu en dan een spelletje.. maar vooral voor agenda + Email.

Ik hoop dat je wat mee gedetaileerde info kan geven over wat nu handig / onhandig is aan dit apparaatje.

Verwijderd

Als je hoofdzakelijk voor zaken als adressen, agenda en mail gaat gebruiken, zou ik op zoek gaan naar een Palm.... Tungsten|E bijvoorbeeld, zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Qua spelletjes is er dan wel weer weinig te krijgen.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 16:37:
Als je hoofdzakelijk voor zaken als adressen, agenda en mail gaat gebruiken, zou ik op zoek gaan naar een Palm.... Tungsten|E bijvoorbeeld, zit ongeveer in dezelfde prijsklasse. Qua spelletjes is er dan wel weer weinig te krijgen.
Welke opties geeft ie? DE 3870 EN DE ACER, NIET TUNGSTEN.

pfffff...

"Ik kan niet kiezen tussen A of B. Wat zou jij kiezen?"
schaapie:"Ik zou C kiezen"

• mabarto
Looki schreef op 06 november 2003 @ 15:28:
[...]

Wat vind je van de snelheid? hier hoor ik soms ook negatieve dingen over.
Ik gebruik hem alleen voor Agenda, adressenlijsten, telefoon nemmers, e-mail, en zo nu en dan een spelletje.. maar vooral voor agenda + Email.

Ik hoop dat je wat mee gedetaileerde info kan geven over wat nu handig / onhandig is aan dit apparaatje.
Ik heb ook de 3870... Soms trekt ie het niet, gaat ie langzamer scherm opbouwen, maar voor agenda en e-mail is het gewoon op top PDA. Hij loopt wel eens vast ja, maar dat heb je met third party softwarepakketten.

• Looki

Looki

Topicstarter
En wat Qua prijs prestatie.. Ik heb nu zo'n idee dat ik beter een nieuwe N10 kan kopen.
en is de 330 voor de 3870 wel waard? ik zie ze namelijk in hele verschillende prijzen in de winkel. van 800 - 490 euro nieuw. waarom is hij zo duur soms? (allebij zonder GPS.

En voor de N10 gebruikers.. Is het erg dat er een cradle bij zit? je kan hem toch zo op de USB / Infrarood aansluiten?

• mabarto
Looki schreef op 06 november 2003 @ 17:07:
En wat Qua prijs prestatie.. Ik heb nu zo'n idee dat ik beter een nieuwe N10 kan kopen.
en is de 330 voor de 3870 wel waard? ik zie ze namelijk in hele verschillende prijzen in de winkel. van 800 - 490 euro nieuw. waarom is hij zo duur soms? (allebij zonder GPS.

En voor de N10 gebruikers.. Is het erg dat er een cradle bij zit? je kan hem toch zo op de USB / Infrarood aansluiten?
Volgens mij is de Acer van plastic en dat is de 3870 niet. De 3870 wordt niet meer geproduceerd. Na de 3870 is de 3970 gekomen met een betere scherm (en die heeft Acer ook). Qua scherm loopt de N10 voorop de 3870.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04:54

MaDLiVe

.-Observer-.

(jarig!)
De 3870 is ook gewoon van plastic hoor ;)

Kies nou maar gewoon voor de n10 als je geen bt gebruikt. De xscale cpu icm met ppc2k3 werken toch echt veel beter dan een arm cpu+ppc2k2.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Looki

Looki

Topicstarter
Is de Acer nu dan wel of niet te updaten? en waarom kan de ipaq die evenveel flash heeft niet naar 2003 updaten? :?

• mabarto
Looki schreef op 06 november 2003 @ 19:31:
Is de Acer nu dan wel of niet te updaten? en waarom kan de ipaq die evenveel flash heeft niet naar 2003 updaten? :?
Geen ondersteuning meer voor. Neem aan dat het ook te maken heeft met de CPU en grootte van het geheugen.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:34

Nitai

Live the life you love.

WHiZZi schreef op 06 november 2003 @ 15:11:
dat noemen ze nou een soft reset en geen harde reset ;)

ontopic: Ik stond ook voor deze keuze, maar ik ben toch maar gegaan voor de Acer N10, en ik heb er geen moment spijt van gehad. Gebruik hem dagelijks en al 4 maanden in gebruik. Had de Ipaq van m'n neef geleend voor een week, en ook erg mooi, maar toch wel vastlopers en langzame schermopbouw.

Toen maar de Acer N10 genomen. Het is werkelijk een top dingetje! Heb er inmiddels een GPS CF voor, en een SD kaartje voor alle TomTom kaarten.

Het meest handige vind ik dat je beschikking hebt over CF & SD. Draait prachtig, nooit vastlopers gehad, en supersnel (vooral met XPUSCALER 400 ;))

Schermkwaliteit vind ik erg mooi, en eind dit jaar maar eens een WiFi of Bluetooth kaartje voor halen...altijd leuk.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Tip: Koop een ASUS MyPal A620! :9

Echt een überdingetje.
Pagina: 1