Toon posts:

DVD - files afspelen over ethernet? (kiss/xbox)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat me niet helemaal duidelijk is is of je geripte dvd files via ethernet kan afspelen op je kiss danwel gemodde xbox zonder dat ze eerst geconferteerd moeten worden.

Zit nl. zo: Als voorbereiding op een dvd film kijk avondje wil ik bijvoorbeeld 3 dvd's op de pc rippen en dan later op de avond bekijken op mijn TV zonder nog eens omslachtig en tijdrovend de boel om te zetten naar bv. divx.

Kan een de kiss danwel gemodde xbox dit aan of niet.
Er staat nl. niets expliciet over het streamen van dvd-files.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien leuk om hier even te kijken:
Gebruikerservaring met de KiSS DP-450 / DP-500/

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gekeken, maar er staat niet direct in dat je je dvd op de computer kan rippen en dan direct af kunt spelen op je Kiss 500 of xbox

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Eh, heb niet zoveel verstand van DVD's rippen. Maar die rip je toch naar bepaald formaat toe? Dus als het in DivX 3.11, 4 and 5, XviD of Mpeg 4 is, kun je het gewoon afspelen lijkt mij.

Verwijderd

Topicstarter
Noork schreef op 06 november 2003 @ 13:56:
Eh, heb niet zoveel verstand van DVD's rippen. Maar die rip je toch naar bepaald formaat toe? Dus als het in DivX 3.11, 4 and 5, XviD of Mpeg 4 is, kun je het gewoon afspelen lijkt mij.
Dat duurt me te lang.
Ik wil gewoon met bv. smartripper een van mijn dvds op de HD zetten en dan direct met de kiss de files op mijn PC kunnen aanspreken en afspelen zonder teveel gemiet.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 13:39:
Wat me niet helemaal duidelijk is is of je geripte dvd files via ethernet kan afspelen op je kiss danwel gemodde xbox zonder dat ze eerst geconferteerd moeten worden.

Zit nl. zo: Als voorbereiding op een dvd film kijk avondje wil ik bijvoorbeeld 3 dvd's op de pc rippen en dan later op de avond bekijken op mijn TV zonder nog eens omslachtig en tijdrovend de boel om te zetten naar bv. divx.
je kunt dan toch ook gewoon de DVD's in de Kiss stoppen. Dat is nog minder moeite, hoef je ze ook niet te rippen :)

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:43
Er staat op de xboxmediaplayer site het volgende in de FAQ:
Q: What is XboxMediaPlayer and what does it allow me to do if I run it on Microsoft's Xbox?
A: XboxMediaPlayer is a free open source (GPL) multimedia player for the Microsoft's Xbox™, Currently the XboxMediaPlayer can be used to play and view most video/audio/picture formats such as MPEG/MPG, VOB, AVI, OGM, MP3, OGG, JPG, GIF and many more direct from a CD/DVD in the DVD-ROM or of the Xbox™ build-in hard disk drive, it can also play files over a network (LAN) from a computer via an "XStream Server" application or from a Windows (SMB) share. It has playlists, slideshow functions, audio visualization and the ability to work as a full replacement Xbox™ dashboard. These and more features enables the Xbox™ running Xbox Media Player to fully function as a very capable multi-media jukebox, if not even the very best!
XboxMediaPlayer is also known as "Xbox Media Player", "XBMP", "XMP" and/or "XBPLAYER".
Note! XBMP is a hobby project that is only developed by volenteers in their spare-time for free.
.Vob files zijn de bestanden die op een dvd staan, dus ja een xbox die xboxmediaplayer draait kan precies wat jij wil doen.

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

Topicstarter
j-w schreef op 06 november 2003 @ 16:29:
[...]

je kunt dan toch ook gewoon de DVD's in de Kiss stoppen. Dat is nog minder moeite, hoef je ze ook niet te rippen :)
Dat wil ik dus ook niet. Ik wil mijn pc als een soort wisselaar gebruiken. Snel wat dvd's erop zetten en streamen met de kiss.
Divx streamen is mogelijk maar dvd files ook!?

Verwijderd

Denk niet dat een 100mbit netwerk de snelheid haalt die nodig is voor de stream van een DVD.

Stel, film; 2 uren op 3 GB ( ? ) Dat komt neer op 1.5 GB/uur = 25 MB/min = 0.42 MB/sec

Hmmz, zou dus moeten kunnen, zelfs op 10mbit.

Maar weet niet of het softwarematig wordt ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
technisch is het dus gewoon mogelijk want zoveel bandbreedte kost dat nou ook weer niet.

Iedereen spreekt dus over de kiss maar niemand weet wat hij nou werkelijk kan en wat niet!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nu stel ik een hele stomme vraag hoor, maar waarom probeer je het niet even ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• BWzes03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07-2021

BWzes03

B&Wee all the way!

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 17:18:
Denk niet dat een 100mbit netwerk de snelheid haalt die nodig is voor de stream van een DVD.

Stel, film; 2 uren op 3 GB ( ? ) Dat komt neer op 1.5 GB/uur = 25 MB/min = 0.42 MB/sec

Hmmz, zou dus moeten kunnen, zelfs op 10mbit.

Maar weet niet of het softwarematig wordt ondersteund.
DVD's maximale datarate van video is 9,8 Mbit/s met een Dolby Digital stream van maximaal 448Kbit/s betekent dat een DVD stream onder de full-wire speed van een 10Mbit/s netwerk zit. Maar dan kun je verder niets meer....

view;touch;unzip;finger;mount;yes;yes;yes;umount;sleep

Verwijderd

Topicstarter
Hydraulik-Phunk schreef op 07 november 2003 @ 11:00:
Nu stel ik een hele stomme vraag hoor, maar waarom probeer je het niet even ?
Ik heb nog niet zo'n apparaat in handen dus voor mij valt er weinig te proberen.
Anders had ik de vraag natuurlijk nooit gesteld. Heb ook al overal gezocht op internet en in forums maar op mijn vraag krijg ik geen antwoord

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:33

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 11:41:
[...]

Ik heb nog niet zo'n apparaat in handen dus voor mij valt er weinig te proberen.
Anders had ik de vraag natuurlijk nooit gesteld. Heb ook al overal gezocht op internet en in forums maar op mijn vraag krijg ik geen antwoord
Het antwoord is toch al gegeven :?
Ik heb het zelf 1 keer gedaan met de xbox dus ik weet in de praktijk dat het kan.
Maar dit is toch veel meer werk dan 3 keer een dvd wisselen? maja daar heb ik natuurlijk nix over te zeggen :X

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

bstard

---------------

Heb net deze support in dp500serv gebouwd: het is een replacement voor het officiele KiSS PC-Link, draait onder linux, en als je de vereisde libs hebt staan (libdvdcss en libdvdread) dan kan dp500serv IFO files parsen. Dus je krijgt op je kiss netjes de aanwezige DVD titels te zien ipv de vob files. Kies er eentje, en dp500serv trekt de mpeg2 data uit de vob en pompt deze richting Kiss speler.

http://sourceforge.net/cvs/?group_id=86149

Blub

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-02 13:51
bstard schreef op zaterdag 17 januari 2004 @ 19:03:
Heb net deze support in dp500serv gebouwd: het is een replacement voor het officiele KiSS PC-Link, draait onder linux, en als je de vereisde libs hebt staan (libdvdcss en libdvdread) dan kan dp500serv IFO files parsen. Dus je krijgt op je kiss netjes de aanwezige DVD titels te zien ipv de vob files. Kies er eentje, en dp500serv trekt de mpeg2 data uit de vob en pompt deze richting Kiss speler.

http://sourceforge.net/cvs/?group_id=86149
Bestaat er daar soms een Windows variant voor, voor deze gemodde software dus?
Pagina: 1