Toon posts:

Windows2000 server netwerkje

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag:

Ik heb thuis 5 computers op een netwerk zitten dmv een switch. Nu was mijn plan om op 1 pc win2000 server te zetten. Op de 4 andere pc is winxp geinstalleerd. Die 4 pc's worden dan de client. Hoe kan ik win2000 server zo instellen dat deze een domein wordt en bepaalde rechten per gebruiker kan toevoegen. Dus bijvoorbeeld dat de ene client toegang heeft tot alles en een andere enkel tot de office applicaties e.d. En hoe moet ik dan de xp clients instellen dat ze bij het opstarten op de server inloggen met hun userid+password? Ook zou ik willen weten hoe ik bijv. ms office vanaf de server op de clients installeer. Op internet heb ik overal gezocht maar kan heel weinig vinden. (over internet delen hoef ik nog niks te weten, dat is voor latere zorg)

Groeten Jeffrey

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 13:17 ]

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
Koop een boek Netwerkbeheer met Windows 2000 Server van Jan Smets

ISBN=90-5752-047-8

Daar kun je als een beginner mee vooruit komen.

Je kunt zeker van alles uit proberen. Maar het is handig als je de basis begrippen kent.

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:04
90 5752 662 1, nieuwste druk

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Windows 2000 server heb je zo opgezet. dat is het probleem niet ook Active Directory heb je er zo op. Hierna raad ik je aan in de WOS Howto's te gaan snuffelen welke er niet voor niets staan. Hier staat hoe je DNS forwarding in moet stellen en dergelijke hoe je Office200X vanaf de server uit kunt rollen middels computer of user policies. etc. Das ga ff in de howto section van wos kijken.

hier dus Howto's & Guides

[ Voor 9% gewijzigd door mutsje op 06-11-2003 13:46 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Hier is wel zat over te vinden op internet :P
Zeker in de link die mutsje je geeft ;)

Verder kan je door gewoon te proberen ook een hoop leren. Als wij het allemaal voor je moeten voorkauwen, leer je er ook weinig van ;)

Succes ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.