Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word] veld met if-statement

Pagina: 1
Acties:
  • 761 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 16:22

maroesjk

from the ash rose a great bird

Topicstarter
Ik heb in word een drop-down box gemaakt met als naam "vergadering", nu is één van de mogelijke waarden daarin "OR".

Als die waarde "OR" is, dan wil ik in een ander veld de term "Ondernemingsraad" laten verschijnen. Dat zou moeten kunnen door een veld aan te maken waarin je een if-statement gebruikt. Volgens Word (2000 of XP) zou dat moeten worden:

IF Expression1 Operator Expression2 TrueText FalseText

Dus iets als IF vergadering = "OR" "Ondernemingsraad" "AndereTekst"

Maar het vreemde is dat dit niet lukt omdat hij de spatie tussen REF en vergadering ziet als de overgangsspatie naar de operator zo lijkt het. Ik heb me al gek gezocht met Google en AllTheWeb. Daarbij zijn wel wat opties geboden, maar die helpen tot op heden niet. 8)7

Overigens werkt dat IF-statement zowieso niet zoals je kunt zien in het bijgaande simpele voorbeeld (voorbeeld.doc, 24 kB). Daarin check ik (tevergeefs) of een getal groter of kleiner is dan 5.

Wie helpt?

[ Voor 20% gewijzigd door maroesjk op 06-11-2003 20:09 ]

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
Een klein subtiel kickje, in de (ijdele?) hoop dat er toch iemand op deze aardbol is die mij kan helpen

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 16:48
Valt weinig te kicken... je voorbeeld document werkt perfect. Maar je moet wel het document beveiligen middels:
Extra - Docment beveiligen...
En dan kiezen voor "Formulieren" met evt. een wachtwoord.

Als je nu een waarde invult en je tabt naar de volgende vakje (wat niet bestaat), dan wordt de boodschap netjes aangepast.

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
...bij mij dus niet... maar waarom ?!

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:40

King

War. War never changes.

Je voorbeelddocumentje werkt hier ook gewoon :? (Office XP)

Als ik hem open staat ie op kleiner dan 5 wat niet klopt dus.
Als ik vervolgens CTRL-A en daarna F9 doe dan veranderd ie naar "groter of gelijk aan 5" wat dus wel klopt.

Helpt het als je "\* MERGEFORMAT" achter je formule weghaalt?
Rechtermuistoets op veld --> Andere Veldweergave --> aanpassen --> Andere Veldweergave

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:27

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hier werkt het ook goed, alleen moet je wel handmatig dat veld bijwerken. Kan dat ook automatisch?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Boss schreef op 07 november 2003 @ 13:33:
Hier werkt het ook goed, alleen moet je wel handmatig dat veld bijwerken. Kan dat ook automatisch?
In principe wordt die waarde opnieuw berekent als je bijvoorbeeld gaat printen.

Met VBA zou je dit kunnen toevoegen aan je word-document:

code:
1
2
3
4
Private Sub Document_Open()
    Selection.WholeStory
    Selection.Fields.Update
End Sub

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
Dit wordt steeds vager, ik heb hem nu getest met Word 2000 NL, Word 2000 UK en Word XP UK op totaal drie verschillende systemen (resp. Win XP UK, Win 2000 UK, Win XP UK). En bij geen van allen werkt het...

Niet door het document te beveiligen, niet door CTRL-A en vervolgens F9, niet door handmatig bijwerken..... Ik snap er nix van..... *zucht* Probleem is natuurlijk dat als hij bij iedereen werkt behalve bij mij er iets aan mijn kant mis moet zijn... maar als ik de vinger niet op de zere plek kan leggen kom ik er nooit uit...

Moet je soms een of andere module installeren wat ik over het hoofd zie ofzo?

• King

King

War. War never changes.

Wat ik nog eventjes bedacht is dat de velden bij jou op één of andere manier misschien standaard vergrendeld zijn.

Wat je dus ook nog kan proberen:
Op het veld gaan staan --> CTRL-SHIFT-F11 (Ontgrendelen)
en dan nog eens proberen om het veld bij te werken....

[ Voor 13% gewijzigd door King op 07-11-2003 13:58 ]

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
Die kwam ik ook net in de help tegen, King, maar eveneens tevergeefs. Ik snap hier niets van, dat het op drie systemen bij mij in de buurt niet werkt en bij jullie wel allemaal.........

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

maroesjk schreef op 07 november 2003 @ 14:03:
Die kwam ik ook net in de help tegen, King, maar eveneens tevergeefs. Ik snap hier niets van, dat het op drie systemen bij mij in de buurt niet werkt en bij jullie wel allemaal.........
Vertel even duidelijk wat je nu aan het testen bent en wat niet werkt...

Ik ben nu ook even het spoor bijster. Test je je oorspronkelijke probleem of test je het tweede stuk (groter / kleiner dan 5)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• maroesjk

maroesjk

Topicstarter
Mijn oorspronkelijke probleem is/was dat ik wilde dat een bepaalde tekst ("OR") in een bepaald veld ("vergadering") zou leiden tot een tekst ("Ondernemingsraad") in een ander veld.

Toen echter bleek dat het om een of andere reden niet werkte heb ik het probleem 'simpeler' gemaakt. Dit leidde tot voorbeeld.doc, waarin de tekst in een bepaald veld zou moeten veranderen als de waarde in het veld "getal" hoger of lager dan 5 is.

Nu blijkt (zie de diverse posts hierboven) dat mijn voorbeeld.doc bij (kennelijk) iedereen behalve mijzelf werkt. Ik ben dus nu eerst aan het kijken waarom voorbeeld.doc bij mij niet werkt. Tot op heden heb ik alle bovenstaande opties (opnieuw) geprobeerd, maar NIETS lijkt te helpen om tekst "kleiner dan 5" te veranderen in "groter dan of gelijk aan 5". Ik kan de waarde in "getal" in alles wijzigen wat ik wil, het document beveiligen, handmatig updaten, automatisch updaten, 'lock's verwijderen en ga maar door....... niets helpt. Voor het eerst in mijn leven heb ik het idee dat ik computers niet meer snap...... |:(

EDIT: Op één van de twee machines die ik nu ter beschikking heb (Word 2000 NL) doet hij het nu wel .... ga ik op die machine even verder puzzelen.....

[ Voor 18% gewijzigd door maroesjk op 07-11-2003 14:41 . Reden: probleem 1 opgelost ]

Verwijderd

Ik kan je met je huidige probleem niet zo erg helpen, maar misschien dat je aan onderstaand topic wat hebt om je oorspronkelijke probleem aan te pakken? Werkt wel met dropdownboxen, maar dat valt altijd aan te passen?
Gaat dus om: [rml][ Word 2000] Formulieropties rechtstreeks in document[/rml]

• King

King

War. War never changes.

Ik heb ook nog even gezocht maar helaas niets kunnen vinden :/
Wat ik als laatste nog kan verzinnen is om te proberen je normal.dot eens te verwijderen en dan nog eens zo'n document te maken als je voorbeeld.....

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Je moet een genest veld gebruiken...

code:
1
2
3
4
5
{ IF { REF /bladwijzernaam/ van je dropdown veld \h }="OR" "Ondernemingsraad" "" \* MERGEFORMAT }
   ^    ^       ^
   |    |       |==> Vervang /bladwijzer/ met de bladwijzer naam van je dropdown
   |    |==========> Veld in veld, plaats hier dus een REF veld*    
   |===============> Je IF statement

*zet in Word via Extra, Opties... bij Weergave de Veldcodes op Aan

Omdat het REF veld resulteert in de inhoud van de bladwijzer/dropdown veld, werkt je IF veld ook (zodra het document beveiligd is uiteraard). Ik zou je adviseren een sub te schrijven welke de velden in je document bijwerkt bij verlaten van het veld.

Jammer genoeg geeft jouw topic geen antwoord op mijn vraag, maar ik dacht je toch nog even te helpen (mocht het nog van toepassing zijn). Zo niet, dan heeft de volgende met een soortgelijk probleem nu iig de oplossing ;)

Edit: Kan gelijk nieuwe afspraak bij de opticien maken... Topic is al ruim 4 jaar oud... Dacht November 2007 :o

[ Voor 6% gewijzigd door Raging_Trancer op 21-02-2008 14:55 ]

Pagina: 1