[GSM.nl] Abonnement mooier maken dan het is

Pagina: 1
Acties:

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Topicstarter
Goed, een tijdje geleden had GSM.nl een actie.
Deze hield in: een Orange Abonnement van 30 euro per maand waar je maar
5 euro per maand voor hoefde te betalen.
Dit leek me een erg mooie actie.
Je zou de eerste maand een bundel van 45 euro krijgen, maanden daarna een bundel van 30 euro.
Nou wist ik zelf al wel bijna zeker dat dit nooit zou kunnen.
De eerste maand krijg je immers maar 15 euro starttegoed van orange, meer niet.
Maar goed, het stond op de site zo vermeld, dus ik nam aan dat het zo zou zijn.
Nu is de tweede maand van het contract in gegaan, en nog steeds geen dubbele bundel.

Nu heb ik eerst even gemailed met GSM.nl, daar wordt gezegd dat Orange nu die 15 euro niet in rekening heeft gebracht.
Dat is dus bullshit, omdat je die gewoon netjes bij het welkomstpakket hebt moeten betalen.
Ik vraag me dus af wat ik hier precies kan tegen doen, omdat ik eigenlijk gewoon 30 euro extra beloofd heb gekregen.
Ik vind dat zij er dan toch op de een of andere manier voor moeten gaan zorgen
dat ik daar iets van terug zie.

Misschien dat er hier nog meer mensen zijn die dit abo hebben afgesloten .
(ben ik eigenlijk zeker van)
Of mensen met een soortgelijke ervaring, die dit al op de een of andere manier opgelost hebben, ik wil toch graag compensatie zien namelijk....

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Mijn vriendin heeft precies hetzelfde... ook maar 15 euro gehad!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Word maar weer starten en GSM.nl maar een briefje schrijven, lijkt mij?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb het altijd wat "vage" zaken gevonden bij die "gsm webshops". Super aanbiedingen (ngage gratiz bij een t-mobile 300 abbo) welke toch wel heeeel wat kleine lettertjes hebben. Ik zal ook nooit via zo'n winkel een nieuw abbo'tje nemen (december ga ik over naar een sim-only abbo), liever via de "vertrouwde" kanalen (belcompany etc) of rechtstreek bij de provider zelf.

Maar gelukkig heb ik er geen ervaring mee, wel diverse verhalen gehoord over die terug betaal aanbiedingen waar mensen weken (soms maanden) moesten wachten op hun geld.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Paitor

Paitor

Topicstarter
Wekkel schreef op 06 november 2003 @ 12:25:
Word maar weer starten en GSM.nl maar een briefje schrijven, lijkt mij?
Mja, ik heb al even gevraagd hoe het in elkaar zat, zal het antwoord even posten:
U heeft inderdaad de eerste maand maar € 15,- tegoed ontvangen.
U zou inderdaad de eerste maand een tegoed ontvangen van € 45,-.

Orange heeft besloten om dit in een ander jasje te steken, nl;

U ontvangt de eerste maand een tegoed van € 15,-. Hiervoor ontvangt u nog
geen factuur.
Vanaf de tweede maand gaat het abonnement werkelijk in. U ontvangt dan 12
maanden lang een tegoed van € 30,- waarvoor er € 5,- in rekening gebracht
word.
Dat is dus het verhaal wat niet echt klopt.
En ze antwoorden eindelijk goed op email, dus briefverkeer zou het alleen maar vertragen, denk dat ik het voorlopig even bij email houd, zie je iets sneller resultaat. Indien alles goed verloopt natuurlijk.

edit:
Dat 'andere' jasje, is dus het standaard jasje.
Ik werk zelf als een abo afsluiter in een winkel,
dus ik ken de voorwaarden zelf wel.
Ik weet ook dat Orange de actie had om de eerste maand dubbel te geven en enkel te rekenen.
Dus nu maar een boze mail terug met de vraag hoe ze het op gaan lossen denk ik?

[ Voor 15% gewijzigd door Paitor op 06-11-2003 12:32 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dus je komt gewoon EUR 30 tekort? Kan GSM.nl dat niet gewoon bijlappen?

• Paitor

Paitor

Topicstarter
Wekkel schreef op 06 november 2003 @ 12:30:
Feitelijk is dat het geval ja.
Ze adverteren zelfs nog steeds met die 45 euro in de eerste maand,
dus ik vind dat ze daar gewoon die 30 euro voor moeten bij lappen ja.

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik had iets dergelijks via DIXONS.
Een bepaald toestel, voor 2 jaar voor 98 euro.
Kom ik in de winkel, kostte het toestel 150 euro !
52 euro kreeg je later terug als je een MMS stuurde met je gironummer en naam naar een nummer van T-Mobile
Vond ik al raar, want hij kon niet vertellen van wie je het nou terug kreeg,van T-Mobile of van Dixons en zo ja wanneer.
Het kostte me een paar euro aan sms-jes met MMS on en dergelijke shit naar T-Mobile want je kreeg een betaalde bevestigings MMS terug.
Dat gebeurde natuurlijk niet, dus een paar keer MMS-en naar t-mobile a 60 cent per mms.

Gebeld en zo, het bleek een oude actie te zijn die niet meer geldig was bij T-Mobile.
Ik heb een boze brief naar Dixons gestuurd en uiteindelijk hebben die wel de 52 euro terug gestort maar dat was maanden later.
Vervolgens werden ook activerings/simkosten in rekening gebracht maar dat stond nergens.
Volgens Dixons was dat bij alle T-Mobile abonnementen zo, maar dan moest ik een kopie van de aanbieding faxen en toen heeft t-mobile het er weer afgetrokken.
Al met al heeft het 4 maanden geduurd voordat het geregeld was,en dan heb ik nog mazzel dat T-Mobile een gratis helpdesk nummer heeft en dat ze heel veel ellende bij me weg genomen hebben door steeds zelf met Dixons te bellen ondanks dat het Dixons was die deze "pracht" actie had opgezet.

• Kafmees
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wekkel schreef op 06 november 2003 @ 12:30:
Kom je wel EUR 30 tekort?

Zoals het op de website vermeld staat:

1e maand EUR 45 + 11 Maanden EUR 30 = EUR 375 over 12 maanden
Kosten: 12 x EUR 5 = EUR 60 (lekker goedkoop BTW :p)

Wat je als antwoord kreeg van de klantenservice:

1e maand EUR 15 + 12 maanden EUR 30 = EUR 375 over 13 maanden
Kosten: 12 x EUR 5 = EUR 60

Dus.. je krijgt uiteindelijk wel dezelfde bundel voor EUR 60. Maar het is natuurlijk niet netjes dat ze je een maand langer contractueel(?) vastzetten. Ik denk dat je daar je beklag over moet doen (als je dat wel wilt voor dat geld -wel even reëel blijven, 2 belbundels betallen, 12 krijgen is natuurlijk super-) en niet over dat je een te kleine belbunde krijgt.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

JT

VETAK y0

KarreMania schreef op 06 november 2003 @ 12:27:
ik heb het altijd wat "vage" zaken gevonden bij die "gsm webshops". Super aanbiedingen (ngage gratiz bij een t-mobile 300 abbo) welke toch wel heeeel wat kleine lettertjes hebben. Ik zal ook nooit via zo'n winkel een nieuw abbo'tje nemen (december ga ik over naar een sim-only abbo), liever via de "vertrouwde" kanalen (belcompany etc) of rechtstreek bij de provider zelf.

Maar gelukkig heb ik er geen ervaring mee, wel diverse verhalen gehoord over die terug betaal aanbiedingen waar mensen weken (soms maanden) moesten wachten op hun geld.
Mjah, zo zal je ook altijd wel ontevreden klanten hebben bij BC, TPH enz. Ik heb via internet een T-Mobile 300 minuten abbo afgesloten voor eenmalig 49 euro en de rest van het abbo geld zou ik terug gestort krijgen. Ok, heeft een maandje langer geduurd, maar ik heb mijn geld terug gehad :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

Kafmees schreef op 06 november 2003 @ 13:03:

1e maand EUR 15 + 12 maanden EUR 30 = EUR 375 over 13 maanden
Kosten: 12 x EUR 5 = EUR 60
lijkt me raar als je echt 13 maand vast zit aan een abbo...
je hebt een contract afgesloten voor 12 maand, dus je kan er minimaal 12 maand aan vast zitten.

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
heb in het verleden enkele dutchtone abonnementen gehad. Daarbij was het zo dat het eerste beltegoed werd gerekend over een gedeelte van de maand. Afhankelijk van wanneer je het abonnement had afgesloten tot de eerstvolgende factuurdatum, zodat alle abonnementen synchroon lopen en daarna ging het werkelijke abonnement in (dus de 12 maanden).

Is een soortgelijke constructie hier misschien ook het geval?

Verwijderd

Nee, tegenwoordig krijg je eerst € 15 'cadeau'. Dat geldt in tegenstelling tot wat hier staat niet voor een hele maand maar voor een gedeelte er van. Daarna krijg je pas je eerste bundel.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

JT schreef op 06 november 2003 @ 13:09:
[...]

Mjah, zo zal je ook altijd wel ontevreden klanten hebben bij BC, TPH enz.
Alleen is het voordeel daar dat je bij problemen of onduidelijkheden ergens naar toe kunt gaan, een aanspreekpunt hebt. Bij webwinkels gaat de communicatie door traag beantwoorde mail en slechte telefonische bereikbaarheid vaak minder goed.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

JT

VETAK y0

Canaria schreef op 06 november 2003 @ 14:06:
[...]

Alleen is het voordeel daar dat je bij problemen of onduidelijkheden ergens naar toe kunt gaan, een aanspreekpunt hebt. Bij webwinkels gaat de communicatie door traag beantwoorde mail en slechte telefonische bereikbaarheid vaak minder goed.
Maybe so....maar voor 30 euro per maand die ik nu dus niet hoef te betalen, heb ik daar geen problemen mee :Y)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
KarreMania schreef op 06 november 2003 @ 12:27:

Nou, ik zal het wel even verduidelijken voor je :P
Ik heb nu 4x meegedaan aan een actie van een gsm webshop, niet de actie van dit topic, en niet van die webshop, maartoch :)
De webshop meldt jou aan als nieuwe klant bij de provider. Die provider geeft de webshop daarvoor een hoge korting. Die webshop kan daardoor jou een groot gedeelte van de kosten teruggeven, en zelf toch nog flinke winst maken...
En dat je maanden moet wachten op je geld, klopt :) Bij gsmstunter.nl en bij belnu.nl krijg je je geld na ongeveer 2 maanden teruggestort (staat ook op de factuur) :)
Meer info : www.telecomvergelijker.nl :)

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:57

limit28

Loading.....

Paitor schreef op 06 november 2003 @ 12:28:
[...]

Mja, ik heb al even gevraagd hoe het in elkaar zat, zal het antwoord even posten:

[...]

Dat is dus het verhaal wat niet echt klopt.
En ze antwoorden eindelijk goed op email, dus briefverkeer zou het alleen maar vertragen, denk dat ik het voorlopig even bij email houd, zie je iets sneller resultaat. Indien alles goed verloopt natuurlijk.

edit:
Dat 'andere' jasje, is dus het standaard jasje.
Ik werk zelf als een abo afsluiter in een winkel,
dus ik ken de voorwaarden zelf wel.
Ik weet ook dat Orange de actie had om de eerste maand dubbel te geven en enkel te rekenen.
Dus nu maar een boze mail terug met de vraag hoe ze het op gaan lossen denk ik?
als ik hierboven zo lees dan hbe je eigenlijk een abbo van 13 maanden inplaats van 12 maanden

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als ik nu even evil denk, zie ik een prachtige stilzwijgende verlenging van een jaar(?)contract omdat het stiekem de 12+1e maand was als je besluit toch maar op te zeggen. Op dat moment spreekt iedereen (provider + GSM.nl) elkaar weer mooi tegen. Rara wie dan de sjaak is en nog een jaar aan zijn abo vastzit :?

:/

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wekkel schreef op 06 november 2003 @ 15:15:
Als ik nu even evil denk, zie ik een prachtige stilzwijgende verlenging van een jaar(?)contract omdat het stiekem de 12+1e maand was als je besluit toch maar op te zeggen. Op dat moment spreekt iedereen (provider + GSM.nl) elkaar weer mooi tegen. Rara wie dan de sjaak is en nog een jaar aan zijn abo vastzit :?

ik zie dat ik die 30 euro die ze beloofd hebben, nooit ga krijgen (heb er ook een), tenzij iemand een mooie brief gaat schrijven ;).
Ik ben benieuwd wat ze doen als je met een professionele aangetekende brief komt. Ik zelf heb trouwens het contract uitgeprint hier liggen, inclusief de voorwaarden die er op staan.
Ze laten trouwens de voorwaarden niet zien, en doen net alsof het niet met een cashback werkt.. ik regen iig op 30 euro betalen, maand later 30 terug krijgen maar hoop dat het anders zit..

Als iemand interesse heeft: ik wil wel even mijn opgeslagen kopie van de webpagina met voorwaarden (met daarop foo@bar style email adres ed :+) uploaden..

Verwijderd

Je hebt gewoon een contract voor 12 maanden. Per saldo krijg je helaas maar 11 keer je € 30. Je betaald daarentegen ook maar 11 keer € 5...

• Paitor

Paitor

Topicstarter
Wekkel schreef op 06 november 2003 @ 15:15:

Das te evil gedacht :)
Abo's worden namelijk stilzwijgend maandelijks verlengd, en de ingangsdatum van het contract was 25-09-2003 (mijn geprinte versie was dat, echte aansluiting heeft plaatsgevonden ong. 10-10-2003)
Dat het abonnement later pas de 30 euro stort maakt niet uit, het gaat erom dat het contract na een duur van 12 maanden te onderbreken is.
Ik ga morgen wel even een mooi mailtje de deur uit doen richting GSM.nl, dat ze in ieder geval fout bezig zijn met klanten lokken (nog steeds staat het op de site).

Laat iig wel even weten of er nog iets uit komt.

Pagina: 1