Is deze processor wat? Welke FSB en Mulitplier factor moet worden aangehouden om op deze vage snelheid te komen? Dit is toch gewoon socket 7?
Dit is inderdaad socket7, de proc loopt op 3,3V (geen dual voltage nodig) en loopt volgens mij op 4x60 ...
Zal ongetwijfeld ook lopen op 3,5x66
Zal ongetwijfeld ook lopen op 3,5x66
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
volgens mij is IDT winchip te vergelijken met cyrix.. dus trage FPU en vooral geschikt voor kantoorapplicaties.. (welk CPU is dat niet
)..
Deze cpu heeft toch ook 3Dnow of is dat de winchip 3(als die al bestaat)
hij scheen trouwens wel makkelijk te draaien te zijn op 2*100 wat aanzienlijk sneller was.
Kijk eens of je geen k6-2 400 op je mobo ken prikke
hij scheen trouwens wel makkelijk te draaien te zijn op 2*100 wat aanzienlijk sneller was.
Kijk eens of je geen k6-2 400 op je mobo ken prikke
als het een erg oud mobo is lukt dat waarschijnlijk niet....heb je toch eigenlijk wel een fsb van 100 voor nodig...
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Hangt van je mobo af, maar je kunt eens kijken onder http://www.ga586hx.de/en/k6 2 400 op een oud socket 7 moederbord
is dat mogelijk?
Zo ja hoe dan?
Is een pagina over een gigabyte bord maar daar vind je misschien voldoende info.
Op dat socket 7 mobo dat ik heb kan maximaal een AMD K6-3 450MHz op. Inmiddels heb ik er al ff zo'n IDT'er op gehad en het draait best aardig, zeker als je ook naar de prijs kijkt.
Verwijderd
Gewoon een AMD K6-2 450 kopen. Zijn niet duur en presteren aardig goed. Kijk ook is of je zo'n ding niet 2dehands kan krijgen...
Een pentium 133 zit echt niet standaard in socket 7, maar in socket 5. Deze borden kunnen alleen 3.3 en 3.45 volt aan. En dan past er dus géén K6-2 op, want dan past er niets op dat dual-voltage gebruikt, dus zelfs geen pentium MMX. Alleen een Winchip 1/2 is dan mogelijk. Nu is een Winchip (zeker 1) niet echt snel in FPU, maar 200/225/240 Mhz met mmx en 3DNow! werkt echt wel een stukje beter dan een pentium 133. Een P200 is wel sneller in FPU, maar moeilijk te vinden. Het beste draait hij op (socket 5) 3*75 of (1.5=)4 * 60.
Pagina: 1