Hallow..
Ik heb de volgende query geschreven:
De bedoeling:
Ik heb een tabel afdelingen, en een tabel wachtende_bestellingen. Ik wil weten hoeveel wachtende bestellingen er zijn per afdelingen per bedrijf. In de tabel wachtende_bestelllingen zit de medewerkerID, en in de tabel medewerkers zit een id naar afdelingen.
De query werkt, als je het stukje van de where weglaat met:
"and wachtende_bestellingen.bevestigID = 2"
Alleen, het is wel de bedoeling dat hij ook aan deze critiria voldoet. Hoe stel ik die critiria goed in, met OR pakt hij hem dus ook niet (logisch, maar je gaat het toch proberen heh
)
als ik de query uitvoer als hierboven, dan krijg ik niet de afdelingen te zien die 0 bestellingen wachtende hebben, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Bedankt
Ik heb de volgende query geschreven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| select afdelingen.id, left(afdelingen.naam,16) + ' (' + convert(varchar(10), count(*)) + ')'
from wachtende_bestellingen
join medewerkers on medewerkerID = medewerkers.id
right join afdelingen on afdelingen.id = medewerkers.afdelingID
where afdelingen.bedrijfID = 11 and wachtende_bestellingen.bevestigID = 2
group by afdelingen.naam, afdelingen.id |
De bedoeling:
Ik heb een tabel afdelingen, en een tabel wachtende_bestellingen. Ik wil weten hoeveel wachtende bestellingen er zijn per afdelingen per bedrijf. In de tabel wachtende_bestelllingen zit de medewerkerID, en in de tabel medewerkers zit een id naar afdelingen.
De query werkt, als je het stukje van de where weglaat met:
"and wachtende_bestellingen.bevestigID = 2"
Alleen, het is wel de bedoeling dat hij ook aan deze critiria voldoet. Hoe stel ik die critiria goed in, met OR pakt hij hem dus ook niet (logisch, maar je gaat het toch proberen heh
als ik de query uitvoer als hierboven, dan krijg ik niet de afdelingen te zien die 0 bestellingen wachtende hebben, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Bedankt