Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Cooling]Ervaringen Zalman 2HC1 HDD cooler?

Pagina: 1
Acties:

• NoTo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Deze bedoel ik dus

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0311/zm-2hc1/ZM-2HC1_b2.gif

Helaas is er in de search nog erg weinig te vinden over deze koeler. En revieuws gaan uit van één koeler. Nou is mijn vraag dus hoe deze presteren als er bijvoorbeeld vier stuks boven elkaar gemonteerd zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik wil deze namelijk gaan gebruiken in plaats van de koelers die ik momenteel gebruik, de Coolermaster Cool Drive 2. Deze maken namelijk een behoorlijk irritant geluid als je er vier boven elkaar hebt.

dude... wait... what...

Verwijderd

ik denk dat je met die heatpipe cooling op je HDD heel erg afhankelijk bent van airflow in je kast. Als ik kijk wat naar die heatpipe cooler in die XPC dan worden die op het uiteinde van de totale cooler ook gecooled door een fan. Het zal zeker wel schelen.. maar ik denk dat je met dat bracket veel meer succes zult hebben dan met die Heatpipe imho. Gl m8 enne hf ;)

whoeps scheef gelezen.. je hebt die brackets dus al :) kun je ze niet openschroeven en dan de voeding van de fans naar een baybus ofzo leiden :? dan kun je ze regelen :P dus de irritatie factor afstemmen op je humeur :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 18:07 . Reden: Schevo Lezo ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:08

star-saber

Ryzen

ik zie het nut niet echt van dit ding.
het enige wat het doet lijkt mij is de warmte verdelen meer niet.
is dus verplaatsen van het probleem gezien er geen groter oppervlak is voor de afgifte ervan.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 21:59
ik heb em van de week besteld, zodra ik em binnenheb post ik wel mn ervaring met t ding.. en temps natuurlijk :)

btw, ik had in een review gelezen dat het ding best goed koelt, ook bij een mindere airflow in de kast :)

edit:
oh ik zie nu dat je info wil over meerdere.. oopsje :X

[ Voor 15% gewijzigd door AlterMann op 07-11-2003 14:56 ]

Verwijderd

Ik heb um al een tijdje en hij voldoet prima. Als je in google ff zoekt op review rollen er wel een paar uit. Het schijnt geen die-hard prestaties te geven, maar het scheelt toch ongeveer 8 graden in tegenstelling tot geen koeling. Is natuurlijk ook afhankelijk van je airflow en de positie van de HD. Hij voldoet mij in ieder geval prima!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:55

MaDLiVe

.-Observer-.

Is dit een beetje zo een marketing grap? Volgens mij maakt het echt niet uit of je nou zo een ding gebruikt of niet.

Ik heb 2 silent 8 cm fans hangen voor 2x2 hdd's. Stuk goedkoper en het maakt amper herrie.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-11 22:20
MaDLiVe schreef op 06 november 2003 @ 21:24:
Is dit een beetje zo een marketing grap? Volgens mij maakt het echt niet uit of je nou zo een ding gebruikt of niet.

Ik heb 2 silent 8 cm fans hangen voor 2x2 hdd's. Stuk goedkoper en het maakt amper herrie.
Ja ik heb 1 fan 80MM voor 3x 120GB hdd's.. ze worden lauw.. en zo veel kabaal maakt die niet staat op me slaapkamer en ik slaap er zo door heen.

Gewoon beetje marketing dit. Vraag me af wanneer ze er water er door heen gaan laten lopen :)

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-11 23:41
Rddr schreef op 07 november 2003 @ 14:08:
[...]

Ja ik heb 1 fan 80MM voor 3x 120GB hdd's.. ze worden lauw.. en zo veel kabaal maakt die niet staat op me slaapkamer en ik slaap er zo door heen.

Gewoon beetje marketing dit. Vraag me af wanneer ze er water er door heen gaan laten lopen :)
Die heb je ook al hoor ;)
Weet ff niet meer van welke fabrikant maar die bestaan al minstens een half jaar :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Maar btw.. was het niet zo dat bij heatpipe cooling.. :? de warmte van de een plaats met een hoge tempratuur wordt verplaats naar een plaats met een lage tempratuur en dat door middel van die heatpipes :S ik kan bij mijn hardeschijven toch echt nauwelijks tempratuur verschil constateren aan de zijkanten :? Dus imho. is dit idd. een geld verspilling :? of iemand een andere menig over hoe dit werkt..

Verwijderd

Een koel plaat die je op een schijf legt geeft zeker beter presentatie dan dat heapipe zooi.

Want waar kan die headpipe's nou zijn warmte kwijt ? Boven ? nee daar heeft die veelste kleine opvervlakte.

• AlterMann
nja ik heb em iig binnen.. en tja, mn 80mm fan koelde *iets* beter, maar scheelde paar graadjes. áls ik airflow zou hebben zou het wellicht nog iets schelen, maar dat heb ik nu niet meer :p

maar goed, ik ben er tevreden mee, tis lekker stil nu onder mn buro vandaan (cpu koeler en intake/outtake fans vervangen voor zalman 6000cu en 2hc1 :+ )

edit:
hmm.. met gesloten case stijgt temp ook wel weer.. nu komtie toch wel dicht bij de 50 graden grens :/ nja ff aanzien, anders nog ffies een papst outtake aanschaffen :p

[ Voor 22% gewijzigd door AlterMann op 10-11-2003 04:25 ]

• AlterMann
hmz
krijg een meeltje terug van de winkel nadat ik had gevraagt of het normaal was dat mn temp zo hoog was:
Er moet natuurlijk wel een goede "airflow" in de kast zijn om de warmte af te voeren. Met de Zalman HDD koeler vergroot je eigenlijk alleen het oppervlak van de harde schijf waardoor een betere koeling mogelijk is. Het blijft natuurlijk een passieve koeler en raakt zijn warmte niet uit zichzelf kwijt.
zucht.. dan maar een papst outtake dr bij..
hm... 1 papst intake en 1 papst outtake was goedkoper geweest :/ :/ *
Pagina: 1