[mrtg] Foute statistieken op Vigor 2200E

Pagina: 1
Acties:

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23
Ik heb nu een paar dagen mrtg draaien op mijn linux doos om het verkeer over het lan en de wan poort van mij vigor te meten. Er komen naar mijn idee alleen een beetje bizarre grafiekjes uit. Zie hier: Linkje
De lijn lijkt op en neer te stuiteren als een gek. Bovendien kloppen de max waarden niet. Ik heb namelijk maar 12 kb up en 75 kb down.

Als ik in de online status van mijn router kijk, zie ik tevens dat mijn verbinding (Zonnet family adsl) er elke 15 minuten uitklapt. Dit heb ik vroeger niet gehad toen de verbinding nog via Xs4all en mxstream liep.
Zou dit de oorzaak kunnen zijn en is dit te verhelpen?

Of kan ik via mrtg de lokale ethernet interface monitoren en dan alleen de pakketjes naar de router toe monitoren? Dan neemt ie namelijk niet het lokale verkeer naar andere bakken mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Peetman op 06-11-2003 11:07 ]

• Peetman
Het blijkt dus inderdaad dat Zonnet de verbinding elke 30 minuten verbreekt. Dat zou in ieder geval de pieken elk half uur kunnen verklaren. Blijkbaar worden de SNMP stats in de router dan ook gereset.

Volgende vraag:
Is het mogelijk om 2 ip's aan een netwerkkaart toe te kennen en daarvan los via snmp de gegevens uit te lezen? Dan kan ik de verbinding naar buiten toe over een apart ip laten lopen.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 17:15
Misschien helpt het als je `unknaszero' bij je options zet:

code:
1
Options[_]: unknaszero

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor: Is er nieuwe firmware voor die vigor2200e ofzo?, bij mij heeft ie namelijk helemaal geen snmp support, alleen de standaard firmware van een tijd geleden had dat, maar dat is er al een lange tijd uit.

• Peetman
Ik zal het vanavond is proberen met unkaszero.

Nee, ik heb hem weer gedowngrade naar 2.3.1