[terminal server] office problemen

Pagina: 1
Acties:

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Ik heb op een terminal server office geinstalleerd staan. Deze is geinstalleerd voordat het een terminal server werd en nu moet hij er weer af. Ik heb alle trucjes geprobeerd die door MS worden aanbevolen (install met .mst file enzovoort) Maar nu blijkt dat je de terminal services zal moeten uitzetten > deinstalleren > terminal server weer aanzetten > netjes office installeren.

Nu is mij vraag: blijven de licenties wel actief als je terminal services uitzet? Heb vorige week uitgebreid met MS moeten bellen om alles in orde te krijgen en wil dat het liefst niet nog een keer doen... (voor je het weet heb je meer ellende dan je oplost...)

(heb trouwens het halve internet al gehad in mijn zoektocht... dus tips over 'hoe office op een terminal server te installeren heb ik niet nodig :P )

[ Voor 11% gewijzigd door zomertje op 06-11-2003 10:47 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Je kan ook proberen office te verwijderen, En dan via change user /install in te vullen in de run box de terminal in installatiemodus te zetten en dan office te installeren :)

Of is dat geen optie/ heb je al geprobeerd?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 18:57
Je kunt je terminal server license service gewoon laten draaien (die hoef je dus niet opnieuw te installeren/activeren). Terminal Services verwijderen, Office verwijderen en dan Terminal Services weer installeren en dan Office weer (denk er wel aan dat je naar install mode ga).

[ Voor 12% gewijzigd door Abom op 06-11-2003 10:52 ]

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Wat verdwijnt er nog meer als ik terminal service uit zet?

Er zijn verschillende users aangemaakt, en ik wil dat die het straks ook nog doen :)

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
FastBunny schreef op 06 november 2003 @ 10:49:
Je kan ook proberen office te verwijderen, En dan via change user /install in te vullen in de run box de terminal in installatiemodus te zetten en dan office te installeren :)

Of is dat geen optie/ heb je al geprobeerd?
Gewoon office verwijderen gaat niet, via de speciale methode met mst file ook niet..

• Abom
Users blijven gewoon bestaan, die zijn immers op je OS (of AD) aangemaakt en niet je TS.
Ik heb nog nooit een machine gehad waar ik TS op heb uninstalled, dus ik kan et niet zeggen, maar ik denk dat er niet veel veranderd en er zelfs niets verwijderd wordt wat niet opnieuw aangemaakt zal worden wanneer je TS weer installed.

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De users zullen niet zomaar verdwijnen als je de TS verwijdert.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Dus eigenlijk zet ik het uit via de 'install windows components' en daarna op dezelfde manier weer aan? :)

• Abom
Mja, das wel et makkelijkste :) Let dus wel op dat je die license service laat draaien :P

[ Voor 49% gewijzigd door Abom op 06-11-2003 11:04 ]

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:21
terminal services uitzetten om office te installeren is dus bullshit.
De enige juiste manier om office te installeren is inderdaad door de MST file ( termserv.st o.i.d) en gebruik te maken van add/remove programs.
Als je daarna evt office wil configureren en wil dat de instellingen voor alle gebruikers gelden moet je een command prompt opstarten en change user /install intypen. Je instellingen aanpassen...en dan weer op de command prompt change user/execute.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even een hele stomme tip : Trek een ghost image van de huidige situatie zoals die nu is, je kunt dan je complete licensing server verneuken en weet ik wat, maar 15 minuten later heb je weer de TS overeind ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
amsterdammertje schreef op 06 november 2003 @ 11:09:
terminal services uitzetten om office te installeren is dus bullshit.
De enige juiste manier om office te installeren is inderdaad door de MST file ( termserv.st o.i.d) en gebruik te maken van add/remove programs.
Als je daarna evt office wil configureren en wil dat de instellingen voor alle gebruikers gelden moet je een command prompt opstarten en change user /install intypen. Je instellingen aanpassen...en dan weer op de command prompt change user/execute.
Dat weet ik dus wel, het gaat om deinstalleren.....

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Koffie schreef op 06 november 2003 @ 11:09:
Even een hele stomme tip : Trek een ghost image van de huidige situatie zoals die nu is, je kunt dan je complete licensing server verneuken en weet ik wat, maar 15 minuten later heb je weer de TS overeind ;)
Dat ga ik zo dus ook als eerste doen :)

Verwijderd

Ik neem aan dat je meerdere servers in je AD hebt? Draai dan op een van deze servers de License service. Laat je Terminal servers hier de licenties vandaan halen dan ben je ze niet kwijt als je de server herinstalleerd.

Zoals koffie zegt: maak ook een backup van je huidige situatie, dan kun je tenminste terug als er iets echt kapot gaat.

Over het installeren van Office XP in een TS omgeving zijn veel documenten geschreven:
http://www.microsoft.com/office/ork/xp/one/deph02.htm
Voor het dichttimmeren van Office: http://www.xs4all.nl/%7Esoundtcr/ (en andere nuttige dingen)

Succes!

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Deze server zit niet in het normale domein en is geen deel van de AD, het is een los netwerkje met een losse werkgroep. speciaal apart gemaakt.

Ik heb een ghost gemaakt voor de zekerheid :)
Het lijkt nu aardig te lukken met office trouwens :)

edit: de installatie lukt wel (met .mst file zoals MS het voorschrijft)
Maar.... ik kan geen enkel programma runnen, de snelkoppelingen uit het startmenu zijn niet in orde en 'winword.exe' doet gewoon niks....

iemand nog tips... ik weet het nu echt ff niet meer :/

[ Voor 36% gewijzigd door zomertje op 06-11-2003 14:46 ]

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
\o/ \o/ \o/

Het werkt inmiddels... er zat niets anders op dan alles er af te halen en uit de registry te slopen... en dan alles opnieuw erop te zetten. Zo, nu kan ik blij en opgelucht naar huis.

bedankt allen voor de hulp :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:37

Qwerty-273

Meukposter

PowerUser zomertje :*

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

nog een tip voor Outlook XP op terminal server. (hier hebben we ons een ongeluk naar gezocht)
De reminders (taken en agenda) werken niet goed in Outlook XP (met SP2) draaiend op een terminal server. En de optie /cleanreminders is daar geen oplossing voor

Zie http://groups.google.nl/g...sa%3DN%26tab%3Dwg%26lr%3D

DPC Team ColdFusion

Pagina: 1