Toon posts:

vreemde HD activiteit, analyze tool wanted

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen op mijn WinXP Professional een raar probleem.. de harddisk activiteit is explosief (met vlagen), waarna soms mijn hele machine crasht. Ik heb ooit eens lang geleden een tool gezien waarmee je kon zien welke processen wat deden op je harddisk. Ik heb hem weer geprobeerd te vinden, maar ik weet niet eens hoe 't heet... Veel gegoogled, zonder succes.

Kent iemand dit programma of iets soortgelijks ? Ik wil dus kunnen welk proces of welke service verantwoordelijk is voor deze gigantische load. De CPU blijft er heel erg rustig onder (ook al kan ik soms bijna alleen nog maar m'n muis bewegen en verder niet veel) volgens de task manager.

Alvast bedankt

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Filemon van sysinternals :)

Verwijderd

Topicstarter
ah thanx hardstikke bedankt :) dit is hem :) te gek :D

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:33
Die tool zit standaard in XP.

Ga naar Taskmanager, in de werkbalk->view->select columns->vink hier "io reads" en "io writes" aan.
Nu kan je zien welke processen zoveel HD activiteit verzorgen.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
ey geinig.. nooit geweten, maar ik vind filemon toch wel erg bruut hoor, je ziet exact wat er gebeurt en dat was in dit geval wel handig.. ik kan er een lang verhaal van maken waarom dat zo handig was, maar.. je zit er vast niet op te wachten :P