Toon posts:

Isa on w2k op een nt4 netwerk Ip authenticatie

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er is mij gevraagd om een proxyserver te bouwen met de opties om dmv ip adressen restricties te leggen op het internet gebruik.

Nu is het zo dat het hele complete netwerk draati op NT4 en w2k

- de dns server is NT4
- de nu draaidende proxy server s een linux bak met squid

Zelf denk ik nu aan
-een ISA server.
-of de completer config van de bestaande linux config aan te passen.

Wat is het beste?
prijs is niet van toepassing!

Als ik ISA neem draait dit onder verschillende OS'en,
en zo ja moet ik dan ook nog weer een active dir aanmaken want alle clients loggen al in op ons domein.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 10:56

Kabouterplop01

chown -R me base:all

ISA draait vanaf Win2k. Is een goede maar complexe oplossing voor hetgeen jullie willen.
Over squid kanik niets zeggen, daar weet ik geen snars van.
Moet ie alleen als proxy dienen of ook als firewall??
Iets meer info gaaarne ;)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat voor domein heb je momenteel?
Isa kan met NT4 en 2000/3 domeinen overweg voor authenticatie. Clients van alle os-en kunnen erdoor naar buiten. (al dan niet met een speciale client geinstalleerd).

Het is me verder niet helemaal duidelijk wat je wilt??
Wil je restricties opleggen voor clients op ip? Of wil je juist dat ze niet naar bepaalde sites willen surfen??

Verwijderd

Kijk, je stelt ons nu de vraag welke van de twee beter is. Prima als hier een leuke discussie over authenticatie-mogelijkheden onder Proxy-/Firewall-pakketten uit ontstaat, maar met dit topic bereiken we weinig.

Je vraag specifiek: Ja, ISA kan alles dat je wilt. Je kunt zgn. "Client Address Sets" maken met bepaalde IP-adressen wel of geen toegang te geven op bepaalde rules en je hebt de mogelijkheid user-based authentication toe te passen, al dan niet met domein-users.

Of dit beter is dan de huidige situatie kunnen wij moeilijk beoordelen. Hier zul je met jezelf en enkele collega's over moeten praten. Laat eventueel een consultant komen :)

Veel succes!

Dit topic is gesloten.