Toon posts:

[Excel] =vandaag() opnieuw bepalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een excel bestand dat ik wekelijks wil uitprinten. Hierin staan enkele data die gebaseerd zijn op de formule =vandaag()
Als ik het bestand opsla, dan worden die waardes ook opgeslagen (logisch..) en die waardes die veranderen niet als ik het bestand een week later weer open. Dan zouden er dus andere waardes moeten staan.
De bedoeling is om het bestand te openen en dan direct te printen, zonder nog iets te moeten doen. Het bestand is namelijk iedere week hetzelfde, alleen het weeknummer en enkele datums veranderen.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

even op F9 drukken om het openstaande werkblad opnieuw door te rekenen?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

MaikelG schreef op 06 november 2003 @ 10:33:
even op F9 drukken om het openstaande werkblad opnieuw door te rekenen?
En dat zou je in de workbook_open event kunnen doen, zodat je er niets handmatigs aan hoeft te doen :)

Exact expert nodig?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kijk eens even naar je opties:

TOOLS | OPTIONS... | tab CALCULATION | Calculation: automatic.

Het werkt bij mij namelijk wel :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Crazy D schreef op 06 november 2003 @ 10:38:
[...]

En dat zou je in de workbook_open event kunnen doen, zodat je er niets handmatigs aan hoeft te doen :)
Waar vindt je dat? Workbook_open event? Ik kan er via de helpfunctie van Excel niks over vinden.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 15:18

Crazy D

I think we should take a look.

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 11:06:
Waar vindt je dat? Workbook_open event? Ik kan er via de helpfunctie van Excel niks over vinden.
Ik denk dat BtM909 z'n oplossing wat handiger is (en hoef je geen macro's aan te zetten) ;)

Maar da's in VBA: Alt-F11 om de VB editor te openen, in het project-venster dubbelklikken op thisworkbook, en daar kun je het workbook_open event toevoegen (Private Sub Workbook_Open()). Macro recorden waarin je de formules opnieuw laat berekenen, en die macro daarin plaatsen :)

Exact expert nodig?

Pagina: 1