Toon posts:

[speakers] setup (plattegrond inside)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.bvanhout.demon.nl/ff/Drawing1.jpg

Ik vraag me af waar ik mijn speakers het beste kan plaatsen. Ze staan nu nogal onhandig (gemarkeerd met "1" en "2"). Heeft iemand suggesties?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

De TV tegen een muur zetten en je speakers daarnaast. Zo 'wide in the open' gaan die speakers nooit lekker los.

Verwijderd

Topicstarter
Wekkel schreef op 06 november 2003 @ 09:53:
De TV tegen een muur zetten en je speakers daarnaast. Zo 'wide in the open' gaan die speakers nooit lekker los.
Tegen welke muur?
De rechtermuur? Dat kan wat problemen geven met lichtinval...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:23

voodooless

Sound is no voodoo!

De vraag is natuurlijk ook: waar wil je geluid hebben, overal, of alleen op een bepaalde plaats... Een L-kamer is natuurlijk erg lastig. Ik denk dat je het beste zelf aan de speep moet met die dinegen om te horen waar ze het beste staan.

(Het is ook handig als je even wat ramen intekend :P )

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op 06 november 2003 @ 10:26:
De vraag is natuurlijk ook: waar wil je geluid hebben, overal, of alleen op een bepaalde plaats... Een L-kamer is natuurlijk erg lastig. Ik denk dat je het beste zelf aan de speep moet met die dinegen om te horen waar ze het beste staan.

(Het is ook handig als je even wat ramen intekend :P )
In de zithoek wil ik geluid... de rest boeit me niet zoveel.

Verwijderd

Gebruik je de speakers ook icm met de televisie? Anders laat je de tv staan en verplaats je alleen de luidsprekers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:49:
Gebruik je de speakers ook icm met de televisie? Anders laat je de tv staan en verplaats je alleen de luidsprekers.
Ja, dvdspeler en televisie zijn erop aangesloten.

Verwijderd

met welk programma heb je dat plan gemaakt?

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:54:
[...]

Ja, dvdspeler en televisie zijn erop aangesloten.
in dat geval even de ramen er bij tekenen misschien ....

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom je de opstelling niet visa versa plaatst. Als je last van licht inval heb ga je toch werken met over-gordijnen ? Deze huidige opstelling is een bron van irritatie en ik zie je tv of speaker nog wel eens omgaan. Tevens, ik weet niet wat voor een tv je gebruikt maar een 70cm toestel heeft minstens 4m afstand nodig van zitplaats naar tv, anders zie je teveel ruis in je beeld. En als je de opstelling zo wil houden zou je eens moeten denken aan een bose 2.1 setje, sattelietjes aan de muur en de sub ergens in een hoek of onder de bank. Voor de sattelieten gaten boren door de vloer heen, zodat die rechtstreeks omhoog gaan vanaf je receiver en dan met sierlijsten bedekken. Moet wel zeggen, vreemde oplossing van het neerzetten van de hifi/tv, je kijkt nu konstant tegen de achterkant van je tv en kabels, gaat ook irriteren, althans, zou het bij mij wel gaan doen :)

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/setup02.gif
of
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/setup01.gif

[ Voor 36% gewijzigd door Neobahamuth op 06-11-2003 11:19 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 11:07:
Ik begrijp niet waarom je de opstelling niet visa versa plaatst. Als je last van licht inval heb ga je toch werken met over-gordijnen ? Deze huidige opstelling is een bron van irritatie en ik zie je tv of speaker nog wel eens omgaan. Tevens, ik weet niet wat voor een tv je gebruikt maar een 70cm toestel heeft minstens 4m afstand nodig van zitplaats naar tv, anders zie je teveel ruis in je beeld. En als je de opstelling zo wil houden zou je eens moeten denken aan een bose 2.1 setje, sattelietjes aan de muur en de sub ergens in een hoek of onder de bank. Voor de sattelieten gaten boren door de vloer heen, zodat die rechtstreeks omhoog gaan vanaf je receiver en dan met sierlijsten bedekken. Moet wel zeggen, vreemde oplossing van het neerzetten van de hifi/tv, je kijkt nu konstant tegen de achterkant van je tv en kabels, gaat ook irriteren, althans, zou het bij mij wel gaan doen :)
Dat valt op zich wel mee, ik heb de kabels in een meubel weggewerkt.
Ik ga het proberen vice versa te plaatsen zoals de eerste opstelling hierboven, dus niet al die surround shite ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:58:
met welk programma heb je dat plan gemaakt?
Microsoft Visio
Pagina: 1