Toon posts:

Problemen afspelen DivX / DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle FAQ's en topics omtrent mijn probleem al gelezen maar kom er echt niet uit. Ik snap het niet meer.

Ik heb de volgende config:
Intel Pentium III 733 MHZ
Gigabyte GA-6VXE7+ moederbord
512 MB geheugen
Asus V7100 Pro AGP 32 MB videokaart
Maxtor 7200 rpm, 8MB cache harddisk
Asus DVD speler
WinXP Pro

Welke player ik ook probeer, welke codec ik ook installeer ik blijf het probleem houden. Mijn films via de TV Out op TV spelen happerend af. Het geluid loopt absoluut niet synchroon met het beeld (Weet 100% zeker dat het niet aan de DivX ligt). DVD speel ik rechtstreeks af vanaf mijn DVD speler en DivX komen vanaf mijn harddisk. Beide draaien in DMA mode.

Heeft er iemand nog tips wat ik kan proberen, eventueel BIOS instellingen oid? Of heb ik gewoon pech met mijn moederbord, dat eventueel de bottleneck is? Trekt WinXP het icm mijn processor niet? Ik weet het niet meer...

• TheTransporter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:38
Dat had ik eerst ook maar daar was niks aan te doen want de afstand tussen mijn tv en mijn computer was te groot (10 meter ongeveer) miss ligt het daaraan dat het hapert. Lukt het wel om die dvdtjes normaal op je pc af te spelen ????

Verwijderd

Topicstarter
De kabel van mijn TV-Out naar mijn TV is 5 m. DivXen en DVD's spelen ook al niet vloeiend op mijn PC af!!! Ik snap het echt niet.
Ik heb mijn WinXP ook al redelijk getweakt, aantal services uit gezet. Van mijn 512 MB gebruikt het systeem nu nog 110 MB ofzo. Iemand anders nog ideeen?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Toevallig ben ik er van de week achter gekomen dat ik hetzelfde probleem heb gekregen als wat jij nu hebt.
Ik kan het zien aan het afspelen van een divx die het voorheen altijd wel goed deed.
Die speelt nu haperend, soms te traag, dan weer ineens versneld.
Eerst maar even de boel gedfragmenteerd, maakte niets uit.
DVD's speel ik nooit op mijn pc. :)

Zelf heb ik namelijk mijn pc eens een keer helemaal schoon geinstalleerd.
Normaal gesproken doe ik dat via een soort windows image,
maar ik dacht laat ik eens een volledig nieuwe windows installatie uitvoeren.
Dat aangezien ik overgestapt ben naar een andere adsl provider,
en toch verder weinig anders te doen zou hebben.
Maar ik ben erachter gekomen dat mijn geluidsdrivers de boel verzieken.
Had namelijk de allernieuwste gebruikt, terwijl ik dat voorheen niet had.
Nu ik die oude weer heb geinstalleerd werkt het weer zoals vroeger (goed dus). :)

Ik heb trouwens net als jij ook een Pentium III maar dan op 500 MHz, ook 512MB geheugen.
Zelf heb ik een soundblaster Live, kan niets over jouw geluidskaart terugvinden in je post.
Verder heb ik dezelfde harddisk, ook een Maxtor 120 GB met 8 MB cache,
(wel meer dan 1 trouwens 2*120 en 2*80 met raid controller). :P

Dat wat TheTransporter schrijft kan niet, zelf heb ik een kabel van 15 meter
tussen mijn PC/TV uitgang en mijn Breedbeeld TV/Audioset/tweede muis.
Je grafische kaart stuurt het signaal gewoon naar je TV maar wacht niet op een terugmelding of zo. :?
Het zou misschien best kunnen dat windows XP een beetje overkill is.
Zelf gebruik ik windows ME, vanwege de compatibiliteit met oudere tools. :)

Dus ik zou even kijken naar je geluidsdrivers, was bij mij ook zo. :*)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
TheTransporter schreef op 06 november 2003 @ 09:47:
Dat had ik eerst ook maar daar was niks aan te doen want de afstand tussen mijn tv en mijn computer was te groot (10 meter ongeveer) miss ligt het daaraan dat het hapert.
Voor zover ik weet kan de afstand tussen de pc en de tv niks te maken hebben met hoe een divx / dvd afspeelt.. De snelheid waarmee het signaal door de kabel gaat is zo hoog dat je dit niet kunt merken :)

Voor de topicstarter : Je systeem is snel genoeg om dvd's / divx-en af te spelen. Heb je een compleet verse install van je os geprobeerd? En losse codecs i.p.v. zo'n codec-pack?
En wat voor resolutie gebruik je voor je tv-out?

Persoonlijk krijg ik altijd de beste resultaten door tv-tool te gebruiken i.c.m. nvidia kaarten. Dan kun je gewoon native 768x576 draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook een SBLive en de nieuwste drivers... Dat zou ik dus nog eens kunnen proberen.
Verder ben ik inderdaad begonnen met een clean install. Na installatie van WinXP heb ik OfficeXP, Norton Antivirus en wat kleine dingen als WinAmp enzo geinstalleerd. Daarna meteen eens gekeken naar mijn DivX... Shit dus.

Maar goed ik ga eerst eens aan de slag met andere audio drivers. Dan kijk ik wel. Andere tips blijven welkom natuurlijk...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:41:
Ik heb dus ook een SBLive en de nieuwste drivers... Dat zou ik dus nog eens kunnen proberen.
Verder ben ik inderdaad begonnen met een clean install. Na installatie van WinXP heb ik OfficeXP, Norton Antivirus en wat kleine dingen als WinAmp enzo geinstalleerd. Daarna meteen eens gekeken naar mijn DivX... Shit dus.
Kijk ook eens wat er gebeurt als je Norton Antivirus tijdelijk uitschakelt?

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dat scheelt wel iets aan recources. Maar nog niet voldoende...
Ik denk dat die opmerking over die SB drivers wel eens zou werken. Het is ook echt zo dat het geluid niet synchroon loopt.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de Soundblaster driver verwijder loopt de DivX inderdaad een stuk beter. Alleen mis ik dan geluid :D
Welke driver kan ik nemen???
In eerste instantie had ik het pack van 28 feb 2003. Tijdens de install gekozen voor alleen de drivers, maar haperen dus. Daarna geprobeerd het pack van 17 juli 2002, maar ook hier weer haperen. Welke driver zou kunnen volstaan?

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 19:13:
Als ik de Soundblaster driver verwijder loopt de DivX inderdaad een stuk beter. Alleen mis ik dan geluid :D
Welke driver kan ik nemen???
In eerste instantie had ik het pack van 28 feb 2003. Tijdens de install gekozen voor alleen de drivers, maar haperen dus. Daarna geprobeerd het pack van 17 juli 2002, maar ook hier weer haperen. Welke driver zou kunnen volstaan?
Ik moet even bekennen dat ik een tijd terug per abuis de verkeerde cd had gebruikt,
dus de cdrom van mijn oude geluidskaart, een Soundblaster Live Value,
terwijl ik later een normale Soundblaster Live had gekocht met coax sp-dif uit en ingangen.
Zodra ik in mijn situatie de goede cd gebruik die bij mijn kaart hoort gaat het fout,
zodra ik de cd gebruik van die value kaart, dan gaat het perfect,
overgens ook geen uitroeptekens in mijn configuratiescherm.
Dus als ik jou was zou ik even kijken of je misschien ook de soundblaster live value drivers kan gebruiken i.p.v. de soundblaster live drivers.
Ik denk dat die gewone live drivers gewoon veel meer van je systeem vragen.
Mijn driver datum is 29-10-1998, orginele cdrom sb live value kaart.
En ik kan trouwens gewoon alle in en uitgangen normaal gebruiken,
die effecten gebruik ikzelf niet.

[ Voor 9% gewijzigd door cjdijk op 06-11-2003 20:56 ]

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Pagina: 1