Toon posts:

[MS Outlook XP] Melding geven indien geen subject.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om Outlook XP een waarschuwing te laten geven voor het verzenden van een mail wanneer er geen subject (onderwerp) is ingevuld?

Het is wel mogelijk in Outlook Express, maar ik kan het in Outlook XP niet vinden.

Verwijderd

Topicstarter
niemand kent dit?

Er zijn een aantal gebruikers hier die vaak mails moeten versturen en vergeten dan een onderwerp in te vullen. Staat slordig, vandaar dat ze graag een melding willen hebben. Ik heb zelf nog steeds niks gevonden.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik weet niet of het mogelijk is via de Rules wizard, maar het kan in ieder geval wel via VBA-code al weet ik niet of je dat wel wil/mag gebruiken.

Als je de volgende code in het ThisOutlookSession object hangt dan wordt er, als ze een mail met een leeg subject versturen, gevraagd of ze het mailtje wel willen versturen en dan kunnen ze het verzenden annuleren en alsnog een subject invullen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)

Dim lngAntwoord As Long

If Item.Class = olMail Then
        If Trim$(Item.Subject = "") Then
            lngAntwoord = MsgBox("U heeft geen subject ingevoerd, wilt u de mail toch versturen?", vbYesNoCancel + vbQuestion)
            If lngAntwoord = vbYes Then
                Cancel = False
            Else
                Cancel = True
            End If
        End If
    End If

End Sub

Verwijderd

Topicstarter
Lister schreef op 08 november 2003 @ 16:53:
Ik weet niet of het mogelijk is via de Rules wizard, maar het kan in ieder geval wel via VBA-code al weet ik niet of je dat wel wil/mag gebruiken.

Als je de volgende code in het ThisOutlookSession object hangt dan wordt er, als ze een mail met een leeg subject versturen, gevraagd of ze het mailtje wel willen versturen en dan kunnen ze het verzenden annuleren en alsnog een subject invullen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)

Dim lngAntwoord As Long

If Item.Class = olMail Then
        If Trim$(Item.Subject = "") Then
            lngAntwoord = MsgBox("U heeft geen subject ingevoerd, wilt u de mail toch versturen?", vbYesNoCancel + vbQuestion)
            If lngAntwoord = vbYes Then
                Cancel = False
            Else
                Cancel = True
            End If
        End If
    End If

End Sub
Gaat inderdaad een beetje ver. Op zich niet zo'n probleem maar is er dan echt geen standaard instelling voor? ik vind het dan zo raar dat het in Outlook Express wel zit.