Vraag over 100 Base FX & switches

Pagina: 1
Acties:

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Ik probeer een oplossing te verzinnen om zes 3com 3300 switches beter met elkaar te laten verbinden.
Op dit moment zijn er 4 verbonden door matrix kabels en de andere 2 via cross-kabels met deze stack.

4 van deze switches hebben een 100 Base FX glas module.

Nu heb ik 2 vragen:

- Kan ik de 4 switches met 100 Base FX module aansluiten op een 1000 Base FX switch, met het oog op de toekomst?
- Heeft iemand een beter idee?

Ik heb veel op de 3com site gekeken, maar daar haal ik niet deze info naar boven.
Ook op google kan ik geen antwoord vinden of 100 base FX compatible is met 1000 base FX

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 17:07
De 3300 serie kun je ook koppelen via een aparte "Matrix" switch hierdoor haal je een betere performance dan het koppelen via 1000/100.

Ook kun je overwegen zoals je zelf aan aangeeft een "core" switch neer te zetten en daar alle koppelingen te doen.

Met zicht op de toekomst is die tweede optie mischien beter. Maar de eerste is zeker sneller, als je met een 3com dealer belt met deze informatie kunnen ze je zeker verder helpen.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

100Base-FX is niet compatible met 1000Base-SX/-LX. Weliswaar gebruiken 100Base-FX en 1000Base-LX dezelfde golflengte, maar de transceivers zijn te verschillend.
Er is alleen vroeger een keer een 100Base-SX (short wave-length) uitgebracht met de expliciete bedoeling om deze compatible te krijgen met 10Base-FL, maar dat is nooit echt doorgezet.

Waarom zou je via fiber-switch willen koppelen ? Je performance wordt niet beter dan nu met gekruist koper. Als je de nu gebruikte koper-poorten wil uitsparen, is een betere oplossing om 2 van de 100Base-FX-transceivers in de stack te schuiven, en dan de andere 2 in de 2 losse switches, en die point-to-point met een fiber-kabel te koppelen.

Beter werkende oplossingen :
- 4 1000Base-X (dus koper) transceivers kopen en die ook gebruiken voor een point-to-point koppeling zoals hierboven beschreven;
- Daarnaast ook nog een 10/100/1000 koper-switch kopen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large