Toon posts:

[C#] Groepsproject : GotViewer

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
/14 Group project.
------------------

Waarom?
-------

Er zijn in /14 al meerdere malen pogingen gedaan een groep project op te starten wat meestal uitdraaide op veel idee'en spui'en en uiteindelijk geen regel code ophoesten.

Echter onze collega's van webdesign hebben het al meerdere malen voor elkaar gekregen enkele zeer successvolle sequence projecten te doen met z'n allen.

De reden om deze manier van samenwerken in /14 ook een kans te geven! Na overleg met de /14 mods is er toestemming om dit eens te proberen, lukt het niet, dan lukt het niet het is wat jullie er zelf van maken..

sequence?!
----------
Het idee is alsvolgt je schrijft je in, en als het jouw beurt is krijg je het project voor maximaal 7 dagen in jouw handen (langer kan in overleg), in die tijd kan en mag je features verbeteren of toevoegen, ben je klaar dan krijgt de volgende het project weer in handen die dan weer het zelfde mag doen.

Ok wat gaan 'we' maken dan?
---------------------------
Als basis applicatie is er een 3 pane Got viewer gemaakt.
die er momenteel ongeveer zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.lcdstudio.com/GotView_small.png

Wat moet/kan ik er aan toevoegen!?
----------------------------------
De basis applicatie is *erg* minimaal en daarom een goed start punt voor zowel de beginnende als de meer ervaren programmeur.

dingen die mij zo 123 te binnen schieten:
-Alle calls die data van got afhalen zijn synchoon slecht idee
-Geen icoontjes voor topics of ze open/gesloten zijn
-Geen preferences what-so-ever
-het topic view panel is gewoon een webviewer die de bewuste pagina op got opzoekt.

en zo zijn er nog wel 1001 dingen te verzinnen laat je fantasie de vrijeloop zou ik zeggen!?

Mooi maar welke taal dan?
-------------------------
Vrijwel alle projecten in /14 zijn stuk gelopen omdat mensen het niet eens waren met de taalkeus of features die in het programma zouden moeten komen (of zijn doodgebloed door het eindeloos bakkeleien over die punten waarna niemand meer zin had) daarom staat vast: de taal is C#, het is een gemakkelijke toegankelijke taal waarvan de compiler/documentatie voor iedereen vrij verkrijgbaar is.

Waaaaat maar ik doe liever taal XYZ want dat is veel beter!
-----------------------------------------------------------
Rot voor je.

Waaaaaaat geen design?
----------------------
Nee

Ok,Wat mag wel en wat mag niet?
-------------------------------
Over het algemeen mag alles, maar use common sence, Een pacman game in onze gotviewer is alles behalve zinnig te noemen bv.

Wat ook verboden is is het gebruik van commerciele 3th party components welke we niet mogen verspreiden, het gebruikt van freeware components en libraries is natuurlijk gewoon toegestaan zolang je maar aangeeft welke het zijn en waar men ze kan halen.

Goed maar wat krijg ik en wat moet ik weer inleveren dan?
---------------------------------------------------------
Je krijgt een volledig compilerend project van je voorganger en het is de bedoeling dat je ook weer een compilerend project naar je opvolger stuurt. Verder hou je in de changes.txt file bij aan welke features je gesleuteld hebt.

het project word gebuild dmv van nant hiervoor staan in de root dir 4 batchfiles met de volgende functionaliteit:

clean: Wist alle on nodige bestanden
build: Compileerd het project
test : Compileerd het project en start de daaruit resulterende exe file op
distr: Wist alle on nodige bestanden en maakt een nieuwe zipfile aan die je weer in kan sturen zodat de volgende er mee verder kan

(leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker)

Zorg iig dat voor je het weer in stuurt dat het project nog netjes compileerd met nant, niet iedereen zal vs.net hebben en het is daarom belangrijk dat de nant build file up to date blijft.

Wie bepaald wie er aan de beurt is?
-----------------------------------
we gaan gewoon de lijst op volgorde van inschrijving af, zijn we onderaan beginnen we gewoon weer boven. je krijgt het project/url toegemailed, en als je klaar bent mail je het project weer terug naar got@lcdstudio.com met daarbij nog evt speciale vermeldingen als er een extra 3th party lib nodig is.

Benodigde libraries/tools:
--------------------------
DotNet FrameWork SDK 1.1 of Visual Studio.Net 2003

De dotnet magic library
Deze lib wordt gebruikt voor de docking windows, de lib is commercieel gegaan en daarom gebruiken we de laatste gratis versie die nog op sourceforge te krijgen is.

nant compileerd het boeltje zodat ook mensen met alleen de Dotnet Framework sdk mee kunnen doen.

Ok waar meld ik mij aan?!
-------------------------
stuur een mailtje naar got@lcdstudio.com met je naam en gotnick waarna je in de startpost zal worden toegevoegd.

Waar vind ik de code?
---------------------
op Http://www.lcdstudio.com/got staan de laatste versies.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

• Heb je met een modje over dit groepsproject gesproken?
• Heb je eerst de animo gechecked voor zo'n project?
• Wat heb je in godesnaam aan een apart programma om got te browsen :?

modbreak:
Ja, Yarvieh heeft eerst toestemming gevraagd.
Gelieve enkel on-topic te reageren en wannabee-mod replies achterwege te laten

[ Voor 119% gewijzigd door whoami op 06-11-2003 09:20 ]

Stop uploading passwords to Github!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Na overleg met de /14 mods is er toestemming om dit eens te proberen
Ik ben geen programmeur, maar ik zie een GoT-browser wel zitten hoor! Zou zelfs overwegen om ervoor te betalen als 't doet wat ik in de screenshot zie.

Bloed, zweet & koffie

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Papa Eend schreef op 06 november 2003 @ 09:19:
• Wat heb je in godesnaam aan een apart programma om got te browsen :?
Wat hij zegt.. :/

modbreak:
Als je niks bij te dragen hebt aan het topic, zeg dan ook niks ipv te vervallen in trolls.

[ Voor 25% gewijzigd door whoami op 06-11-2003 09:32 ]

twitter.com/curly_sanders

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
Zo'n GoT browser lijkt me wel leuk, en opzich lijkt me een systeem waar de css mee gereplaced wordt ook leuk, zodat je 'eigen' templates' kan maken... :)

|>

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Erm, waarom geen gotdotnet workspace? Dan heb je sourcecontrol, multi-user project control etc.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Verwijderd

Topicstarter
Voornamelijk om de drempel zo laag mogelijk te houden efbe.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Simon schreef op 06 november 2003 @ 09:31:
Zo'n GoT browser lijkt me wel leuk, en opzich lijkt me een systeem waar de css mee gereplaced wordt ook leuk, zodat je 'eigen' templates' kan maken... :)
Moet je Firebird gebruiken, en daarbij de editcss plugin installeren.

• EfBe
  • Niet online
Even in zeikmode:
ik wil best er eens naar kijken, maar als ik door code moet waden waar mensen aan hebben gewerkt die niets snappen van naamgeving, dan houdt het toch wel hard op: _Topic en _manager... geen hoofdletters vooraan een naam van een member. Verder heeft Mainform protected members. Erm... daar hebben we properties voor, members zijn private. En 'c1' en 'c2'... wat is er mis met wat namen verzinnen die ergens op slaan?

Verder zijn TopicList en GroupList wel aparte classes maar de events voor die classes worden weer afgehandeld door de main applicatie. Erg verwarrend kan dat worden. Multi-docs == veel event wiring.

Ik krijg verder build warnings over die crownwood lib dat verschillende zaken dubbel zijn gedefinieerd, maar ik kan de dubbele references niet vinden. Zal wel iets van Magic lib zijn, die is niet zo solide ;)

(edit)
Ik wijzig wel ff wat code, voeg mn exception viewer wel toe, dan wordt het iig wat solider. Verwacht een email met een uurtje.

[ Voor 25% gewijzigd door EfBe op 06-11-2003 10:05 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Het lijkt me ook wel handig om van te voren een architectuur te bedenken die andere mensen dan kunnen invullen. Als je iedereen maar laat aanmodderen is het systeem gedoemt om te falen, en zal iemand die wat meer kaas ervan gegeten heeft zich alleen maar gaan ergeren.

Het lijkt mij handig om eerst met de hele groep een architectuur hiervoor uit te denken. Het is natuurlijk sowieso interessant om hierover met andere mensen te communiceren, en hoe ze het aanpakken.

Verwijderd

Topicstarter
efbe: Allemaal terrecht commentaar, feel free to improve >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Alarmnummer daar zijn nou juist allevoorgaande projecten op stuk gelopen, het eindeloze ge-azijnzeik over designs en talen. het idee is nu gewoon pak het beet, bouw een of meedere verbeteringen/features en geef het door.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:08:
Alarmnummer daar zijn nou juist allevoorgaande projecten op stuk gelopen, het eindeloze ge-azijnzeik over designs en talen. het idee is nu gewoon pak het beet, bouw een of meedere verbeteringen/features en geef het door.
Misschien dat het over analyseren niet handig is, maar het niet analyseren is ook totaal niet handig. Kijk maar naar al die houwtje/touwtje/adhoc hakprojecten.

Het is niet dat je een maand gaat designen, maar stel dat je een paar dagen het topic open laat om ideeen aan te dragen hoe je het beste een uitbreidbare architectuur kan opzetten, dan is het systeem tenminste een beetje op de toekomst voorbereid.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Ik kan helaas niet programmeren
Heb wel wat programmeer ervaring (c, c++, html), maar geen C#.

Ik wens jullie daarom veel suc6 _/-\o_

Als het afkomt "ooit", dan heb je er iig een tester bij. :)

Verwijderd

Topicstarter
Alarmnummer: schrijf je in hou het project een paar dagen vast en discusier wat over de architectuur hier. Je bent volledig vrij te doen wat je goedlijkt, het complete idee achter dit idee is het zoveel mogelijk zelfsturend te maken, iedereen is wel ergens goed in, doe waar je goed in bent en leer van mijn en andersmans fouten (zoals het commentaar van efbe bijvoorbeeld op de startcode, allemaal volledig terrecht : Leer moment!)

Verwijderd

Coooool :D ik zou graag mee doen... Zowiezo omdat ik C# wil leren (doe ik ook op me stage), maar aangezien ik 12 uur op een dag al aan het werk ben heb ik 's-avonds weinig zin meer om mee te doen :'(

Als het project in Januarie nog draait wil ik wel weer mee doen....

IIG best een leuk projectje....

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 10:21:
Alarmnummer: schrijf je in hou het project een paar dagen vast en discusier wat over de architectuur hier.
Ik heb daar niet de tijd voor :)
Je bent volledig vrij te doen wat je goedlijkt, het complete idee achter dit idee is het zoveel mogelijk zelfsturend te maken, iedereen is wel ergens goed in, doe waar je goed in bent en leer van mijn en andersmans fouten
Op het moment dat je een lading geklieder van een ander aankrijgt, dan kan ik me voorstellen dat veel mensen geen behoefte er meer aan hebben. Als je bv kijkt naar het eclipse project, dan zie je dat een een goeie basis structuur hebben opgezet waarin iedereen plugins kan schrijven. Dit soort dingen zijn tenminste een beetje op de toekomst voorbereid.

Ik zal er verder ook niet langer negatief op doorgaan, want dan verpest ik het ook voor de rest. Ik hoop dat er in ieder geval iets leuks uit gaat komen.

*vind de enthousiasme in ieder geval erg leuk.. houd ervan als mensen software schrijven voor lol*

proggen = lego++ :P

[ Voor 7% gewijzigd door Alarmnummer op 06-11-2003 10:32 ]

• EfBe
  • Niet online
Goed, het ziet er nu wat beter uit qua code, ik zou zeggen veel plezier verder ;) (mail on its wee)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

EfBe schreef op 06 november 2003 @ 10:38:
Goed, het ziet er nu wat beter uit qua code, ik zou zeggen veel plezier verder ;) (mail on its wee)
Dus eigenlijk heb je nu de aftrap gegeven en ben je meteen de eerste die daadwerkelijk heeft meegedaan :Y)
(ben je niet vergeten het changes document aan te passen? ;) ).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• EfBe
  • Niet online
Creepy schreef op 06 november 2003 @ 10:58:
[...]

Dus eigenlijk heb je nu de aftrap gegeven en ben je meteen de eerste die daadwerkelijk heeft meegedaan :Y)
(ben je niet vergeten het changes document aan te passen? ;) ).
Was er een changes document? Hmm, nee niet aangepast. Maar er is niet zoveel code nog dus dat valt mee (wel veel aangepast. Een class die GroupNode heet en een forum node voorstelt heet nu ForumNode bv, namespace is nu Got.Viewer (maar kan wijzigen natuurlijk), namen beter gemaakt, comments toegevoegd, BeginUpdate()/EndUpdate() pairs toegevoegd, de start van de app verplaatst naar een aparte class, event handler voor vergeten exceptions toegevoegd, exception viewer toegevoegd, code wat opgeruimd... dat was het wel zo'n beetje ;)

Verwijderd

Topicstarter
Efbe's wijzigingen staan online, changes document heb ik gedaan creep..

• EfBe
  • Niet online
Ik zie dat Startup.cs niet in de src dir staat... die moet daar wellicht naartoe, kleinigheidje. Ik heb ook nog wel een splashscreen class voor je, mocht je dat willen (maar is niet zo nuttig nog, hij start zo op :)).

Verwijderd

Topicstarter
Fixed, Splashscreen is niet nodig lijkt me want dat is alleen om te verhullen dat je een verschrikkelijk traag startende app hebt.

• EfBe
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 11:17:
Fixed, Splashscreen is niet nodig lijkt me want dat is alleen om te verhullen dat je een verschrikkelijk traag startende app hebt.
Klopt, maar je ontkomt er soms niet aan, wanneer je bv allerlei data inlaadt of uberhaupt veel assemblies referenced :)

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-08 11:19

dotcode

///\00/\\

Leuk idee, maar zou toch effe naar de volgende punten kijken:

- maak het mogelijk om verschillende mensen tegelijk te laten editen. Een totale lock van de code van een week leidt tot frustraties bij iedereen
- zorg dat checkins zo klein mogelijk zijn. Als er later problemen zijn kan het vrijgemakelijk worden gefix door in de checkins te zoeken
- maak test scripts voor elk verschillend component
- doe iets met specs, als niemand weet waar het heen moet ben je zo totaal de weg kwijt
- do code reviews
- zorg voor een infrastructuur voor bug reports
- zorg dat het duidelijk is wie waaraan werkt

Als je wilt kan ik misschien wel kijken of ik met een aantal van de punten kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Dotcode ik heb alleen de voorzet gegeven, ik geloof niet in strenge regels voor dit 'proefballonetje', zeg maar wat je aan wil/kan pakken and make it so ;-)

• dotcode

dotcode

///\00/\\

Als ik je app bekijk is het als een RSS viewer. Ik was al vanplan om zo iets te maken omdat ik teveel moet betalen voor de tool die voldoet aan wat ik minimaal er zou willen hebben. Wat dat wel cool lijkt is een RSS viewer waar je dus een plugin in kan stoppen om de standaard iets uit tebreiden voor GoT. Maar ik denk dat dat niet hoeft qua functionaliteit van RSS.

• dotcode

dotcode

///\00/\\

O dan, als er meer mensen aan mee willen werken stel ik voor om een meeting te plannen om eens een aantal mogelijkheden door te spreken. Actie is altijd leuk :).

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Ik ben het niet helemaal met dotcode eens eigenlijk. Het is volgens mij (Yarvieh?) meer de bedoeling dat het een groepsproject wordt, a la de cartoonsequence van /13. Dat betekent dat je je minder hoeft te focussen op het eindproduct (alhoewel dat kwalitatief wel goed moet zijn ;) ). Het leuke van deze insteek is dat je niet weet waar je gaat eindigen. Maar een aantal regels moeten inderdaad wel vastgesteld worden. Ik denk aan drie dingen:
• Naming convention.
• De basisopbouw (model, files etc..) zou moeten blijven bestaan en gedocumenteerd moeten worden (uurtje werk?) en van daaruit zou iedereen zijn bijdrage kunnen/moeten doen.
• Toegevoegde code moet inderdaad wel door iemand anders worden gereviewed, door bijvoorbeeld een reviewteam.

De C# code ziet er pretty straightforward uit, zelf voor een C# noob als ik. Ik ga kijken of ik tijd kan vinden om me in te schrijven en misschien maak ik wel een 'about'-viewtje. :P Nog even een andere vraag: met VS.NET 2002 en het .Net framework 1.1 kan ik er mee werken toch?

Sundown Circus

• Creepy

Creepy

RedRose schreef op 06 november 2003 @ 11:46:
De C# code ziet er pretty straightforward uit, zelf voor een C# noob als ik. Ik ga kijken of ik tijd kan vinden om me in te schrijven en misschien maak ik wel een 'about'-viewtje. :P Nog even een andere vraag: met VS.NET 2002 en het .Net framework 1.1 kan ik er mee werken toch?
Zolang je maar niet vergeet dat de boel zonder VS (en dus met Nant) ook moet werken zodat de personen zonder VS er ook aan kunnen werken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Creepy schreef op 06 november 2003 @ 11:48:
[...]

Zolang je maar niet vergeet dat de boel zonder VS (en dus met Nant) ook moet werken zodat de personen zonder VS er ook aan kunnen werken.
Dat weet ik. Dat stond in de openingspost, maar thanks. :)

Sundown Circus

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-08 18:56

alienfruit

the alien you never expected

Uhm. Ik zal straks effe wat benaming veranderen want de namen in ExceptionViewer is gewoon prut. Label1, Label2 zou moeilijk is het toch niet om fatsoenlijke namen te bedenken :p

• EfBe
  • Niet online
Dotcode: Dat met RSS ben ik met je eens. Het zou inderdaad beter zijn als de tool RSS feeds kon lezen en Got, of dat Got lezen dan middens een wrapper gaat die RSS aanbiedt aan de tool of hardcoded, dat maakt niet zoveel uit denk ik. Een RSS reader heeft meer nut en ligt in het verlengde van deze reader :)

• EfBe
  • Niet online
alienfruit schreef op 06 november 2003 @ 12:03:
Uhm. Ik zal straks effe wat benaming veranderen want de namen in ExceptionViewer is gewoon prut. Label1, Label2 zou moeilijk is het toch niet om fatsoenlijke namen te bedenken :p
haha :D
Ben jij die developer die labels namen geeft, ik las er al over op MSDN dat ze een developer hadden ontdekt die dat deed ;)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10
EfBe schreef op 06 november 2003 @ 12:16:
[...]

Ben jij die developer die labels namen geeft, ik las er al over op MSDN dat ze een developer hadden ontdekt die dat deed ;)
Mjah...
Ik kan me best voorstellen dat dat handig is als je applicatie meertaligheid ondersteund.

https://fgheysels.github.io/

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

EfBe schreef op 06 november 2003 @ 12:16:
[...]

Als ik een label later nog een keer aanroep, dan geef ik hem zeker een naam. Als een label niet meer aangeroepen word, dan maak ik (in een methode) terplekke die label aan ik plaats die in een container (dus geen globale variable naar die label meer). Maar label1..n, en button1..m is al lang verleden tijd.

Oja.. ik schrijf alle gui`s met de hand..

[ Voor 5% gewijzigd door Alarmnummer op 06-11-2003 12:30 ]

• zoepercavia
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik wil best even meedoen om mijn WinForms skills wat op te krikken en omdat ik een (freeware) RSS viewer ook wel nuttig vind ;)

Maar is het misschien niet verstandig toch een klein beetje sourcecontrol te doen (met CVS bv, ik kan wel hosten). Want ik denk dat de voorgestelde manier van elk een week alles doen niet gaat werken omdat de codebase elke keer groter en complexer en dus onbegrijpelijker wordt als je er een tijdje niet naar gekeken hebt. Met bv. 6 man betekent dit dat je minstens een maand niet aan het project gewerkt hebt. En af en toe de source downloaden en alleen maar kijken lijkt me naast niet praktisch ook niet echt motiverend.

Ik ben dan ook meer voor kleine wijzigingen aanbrengen in de source dan snel committen (zoals al eerder gesuggereerd).

Panacea.NL als je geinteresserd bent in IT en Geneeskunde!

Verwijderd

Topicstarter
Als we dan toch een 'normaal' project gaan doen denk ik toch dat een gotdotnet workspace zoals efbe al voorstelde prettiger werkt.

Verwijderd

Ik kan niet (goed) programeren (alleen pascal :P ) ben het wel aan t lern maar daar hebben jullie hier nix aan.

maar ik post eigenlijk om een ideetje ana te dragen nl. :
Een pop-upje (oid) die de nieuwe headline van tweakers.net weergeeft. dan weet je gelijk of er nog wat leuk nieuws is....

• dotcode

dotcode

///\00/\\

Ja, een gotdotnet workspace biedt bijna alles wat nodig is:

http://www.gotdotnet.com/community/workspaces/

Workspaces v1.1 has arrived! (10/21/03)
New features for this release:

Access control, by user and group
Notifications on file and bug changes
Shorter Workspace aliases (http://workspaces.gotdotnet.com/alias)
File/image hosting for project documentation

Maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die een probleem hiermee hebben.

Verder was ik onder de indruk van de volgende RSS reader:

http://www.bradsoft.com/feeddemon/screenshots/index.asp

Zeer mooie tool, maar ik denk dat zo iets een super cool is om zelf te maken.

• EfBe
  • Niet online
Alarmnummer schreef op 06 november 2003 @ 12:29:
[...]
Als ik een label later nog een keer aanroep, dan geef ik hem zeker een naam. Als een label niet meer aangeroepen word, dan maak ik (in een methode) terplekke die label aan ik plaats die in een container (dus geen globale variable naar die label meer). Maar label1..n, en button1..m is al lang verleden tijd.
Mja, ik doe dat met de designer, en labels die ik later moet disablen oid die krijgen idd een naam, maar labels waar ik niets meer mee doe, die dus gewoon een textje showen, die ga ik niet renamen.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Lijkt me een leuk programma Yarvieh!

Gezien mijn ervaringen met C# (none) en ons verleden (hopelijk is alles nu weer goed) lijkt het handiger als ik me er verder niet in meng, al zou ik graag eventuele ideeen aan willen dragen. Mogen users hier ook ideeen posten of is dat voorbehouden aan de programmeurs zelf?

Het lijkt mij namelijk handig om bepaalde topics offline te kunnen browsen (ben je tenminste niet langer de dupe in geval van een BC). Tevens vraag ik me af, met programma's als hottopic in het achterhoofd, of de serverload niet erg hoog wordt als dit programma een daverend succes wordt (wat er naar mijn idee wel in zit).

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OpifexMaximus: of je nou de info ophaalt uit de RSS feed of uit de HTML feed, dat boeit natuurlijk ook niet qua load. De RSS is zelfs minder data, dus het kan er alleen maar beter op worden :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

nou minder data... humh even naar mezelf kijken....

ik lees alleen P&W en dan nog niet eens 10% van alle topics, als die reader nu eens heel GOT gaat downloaden... of alleen P&W dan ver oorzaak ik echt meer load vergeleken met gewoon surf gedrag

dus het is wel belangrijk hoe je met je achitechtuur om gaat... ik wil niet in de herhaling vallen maar ik sluit me geheel en helemaal aan bij Alarm nummer.

even om te verduidelijken ik zeg alleen dat het erg belangrijk is dat je design en functionele requirements goed zijn opgebouwd! stel bijvoorbeeld 1 persoon aan die de verantwoording draagt voor het design en requirements (Project manager idee) ... heb je ook geen onnodige discussie ... Nog een voordeel je hebt duidelijke architectuur!

benader dit project als een open source project en het lost veel problemen op!

• EfBe
  • Niet online
Errm... nee, dat lost geen reet op. Je moet dit project net als alle projecten, met ijzeren hand leiden en niet ieder voor zich, want dan wordt het geheid chaos.

• .oisyn
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 15:59:
nou minder data... humh even naar mezelf kijken....

ik lees alleen P&W en dan nog niet eens 10% van alle topics, als die reader nu eens heel GOT gaat downloaden... of alleen P&W dan ver oorzaak ik echt meer load vergeleken met gewoon surf gedrag
Uhm, heb je het /forum/ gedeelte van de url's hier weleens vervangen door /rss/? Juist, je krijgt precies dezelfde data, alleen anders geformatteerd. En nee, die reader gaat dus niet heel GoT downloaden (of alleen heel P&W ofzo), die reader doet hetzelfde als wat jij zou doen met je browser
weleens op scourceforge gekeken om te kijken hoeveel bullshit daar tussen staat? (ik schat zo'n 90% van de projecten daar). Open source is geen oplossing, het is slechts een ander middel

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Okay.... het orignele idee werkte dus overduidelijk niet....

Maargoed gezocht: "project leider die met ijzerenhand een rss aggegrator wil maken" ;)

• Soultaker
  • Laatst online: 20-08 00:10
RSS is XML en dus prima met .NET-tools te parsen, lijkt me zo!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Soultaker schreef op 06 november 2003 @ 23:26:
RSS is XML en dus prima met .NET-tools te parsen, lijkt me zo!
offtopic:
In dit geval kan je zelfs proberen om het door middel van Dataset.ReadXML in te lezen; de data kan je dan vervolgens als een dataset behandelen, waardoor het binden nog eenvoudiger wordt.

Weet alleen niet of de RSS hiervoor goed geformat is. :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-08 15:15
offtopic:
Mwa, anders via xslt naar het juiste formaat transformeren :9

[ Voor 41% gewijzigd door Infinitive op 07-11-2003 01:05 ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• EfBe
  • Niet online
Je kunt via de XmlSerializer het gebeuren meteen in een class dumpen zoals al gedaan wordt bij deze xml, en die kun je binden, mocht je dat per se willen.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 22:43:
Okay.... het orignele idee werkte dus overduidelijk niet....

Maargoed gezocht: "project leider die met ijzerenhand een rss aggegrator wil maken" ;)
mag ik hieruit opmaken dat dit idee na 14 uur alweer doodgebloed is? :/ doen ze het bij de buren toch iets beter... >:)

* oh,when? duikt weer over de schutting :+

"You're only as good, as what you did last week."

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08-2025

El_Quedro

Pininfarina

Ik denk dat het nog niet interresant genoeg is.
Omdat er niet verfraaid mag worden, valt er denk een hoop af :( (Mag dit misschien niet van T.Net? )

Misschien een ander idee om het project weer wat op te starten, waarom niet een IRC functie erin?
Dat lijkt me nog idealer! En een soort van lichtkrant met de laatste nieuwtjes van T.Net en Meuktracker...

Helaas kan ik niet helpen, want ik schrijf geen C#, ik heb het wel ff doorgekeken, maar ik heb een vraag,

Heb je die class ReactGlobals helemaal met die hand geschreven of heb je daar een scriptje voor gebouwd?
Zoja, kan je die vrijgeven?

• dotcode

dotcode

///\00/\\

Hmm, lijkt me wel cool om het project een beetje te leiden. Maar dan vooral als achitect. Maar ik denk wel dat we met 2 of drie mensen moeten zijn wil er kans zijn op succes. Yarvieh ik neem aan dat jij ook wel wil managen. Laten we eens effe overleggen...

Verwijderd

Topicstarter
De react classes zijn afgeleid van de xsd bestanden in de xsd folder, welke op hun beurt weer door de Microsoft XML Schema Inference Tool gegenereerd op basis van de react XML output en nog wat handmatig tweakeen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 12:19 ]

• Soultaker
  • Laatst online: 20-08 00:10
Om maar een andere coole feature te spuien: vroeger had je van die applicaties dat als je op een bepaalde website zat en er zaten nog andere mensen op die website, dan kon je met elkaar chatten. In principe zou je dat ook kunnen doen met GoT, maar dan per subforum of thread.

Overigens wil ik geen aparte GoTviewerTM gebruiken; ik vind de browser wel prima.

• dotcode

dotcode

///\00/\\

Ok, om nu echt te kijken wie er mee zou willen doen heb ik een workspace op gotdotnet aangemaakt met Yarvieh. Dus meld je daar aan als member, zodat we kunnen gaan inschatten hoe we verder kunnen.

http://www.gotdotnet.com/...77-4949-bbba-227fa95c2fe2

Verwijderd

dotcode schreef op 10 november 2003 @ 15:06:
Ok, om nu echt te kijken wie er mee zou willen doen heb ik een workspace op gotdotnet aangemaakt met Yarvieh. Dus meld je daar aan als member, zodat we kunnen gaan inschatten hoe we verder kunnen.

Owkee, ik heb me aangemeld. Ik zal is even gaan plannen, even wat gaatjes in de agenda open laten! :D

En deze gaat afkomen! >:)

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

dotcode schreef op 10 november 2003 @ 15:06:

Zit ik een heel application verhaal te typen, mag het niet meer zijn dan 200 chars. B)

Sundown Circus

Verwijderd

Alarmnummer schreef op 06 november 2003 @ 12:29:
[...]
offtopic:
Tijd teveel? Of geen geld voor een normale omgeving (lees: VS.NET 2003) :P

Ik ben het geheel met je eens om duidelijke namen te gebruiken! Zelf me labels geef ik idd een naampie mee.

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

[quote]Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:11:
[...]
offtopic:
Tijd teveel? Of geen geld voor een normale omgeving (lees: VS.NET 2003) :P

Ik heb 2003 geprobeerd toen ik met c# bezig was, maar qua standaard edit werk is IDEA (java) veruit superieur (daar kan ms echt nog iets van leren).

En gui schrijf ik met de hand omdat ik gui`s altijd resizable wil hebben en hiervoor oa FormLayout van http://www.jgoodies.com zich uitstekend laat lenen. Er zijn voor zover ik weet nog geen gui builders die dat ondersteunen. Verder bouw ik mijn gui`s vaak op uit kleinere objecten (beter overzicht). En de laatste tijd schrijf ik ze op een volledig nieuwe manier (niet meer extenden van grafische componenten, maar van een object). Hierdoor kan ik gui proggen zonder zoveel last van de nadelen van gui te hebben.

Verwijderd

weet niet of het al genoemd is, maar een open source project zou je strikte regels moeten volgen... hier een voorbeeld:

http://www.3o.nl

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:29:
weet niet of het al genoemd is, maar een open source project zou je strikte regels moeten volgen... hier een voorbeeld:

Leuk.. een link...

Er moeten strikte regels worden gevolgd omdat?? En 3o moet gebruikt worden omdat??

Stom voorbeeld: Linux kernel.. geheel opensource ontwikkeld. Geen officiele regels, het ontwikkelingsmodel is gewoon langzaam aan gegroeid.

• EfBe
  • Niet online
Creepy schreef op 12 november 2003 @ 13:35:
Stom voorbeeld: Linux kernel.. geheel opensource ontwikkeld. Geen officiele regels, het ontwikkelingsmodel is gewoon langzaam aan gegroeid.
Niet om te zeuren, maar de Linux kernel is een van de meest strak geleide projecten die er zijn in de OSS wereld: 1 man's wil is wet.

• Creepy

Creepy

EfBe schreef op 12 november 2003 @ 13:47:
[...]

Niet om te zeuren, maar de Linux kernel is een van de meest strak geleide projecten die er zijn in de OSS wereld: 1 man's wil is wet.
Klopt, maar dat is wel zo gegroeid. Maar aan de andere kant is het door het opensource gebeuren ook gewoon mogelijk om de source te pakken en een andere branch te starten (wat ook gebeurd), iets waar Linus geen grip op heeft. Daarnaast heeft tegenwoordig elke grote Linux Distributie z'n eigen kernels,met extra patches etc, waar Linus ook geen enkele vat op heeft.

Then again, het ging me er meer om dat een kleine onderbouwing wel leuk was geweest als je een ontwikkelmethode dumpt :)

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:31
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:29:

Als je iets ontwikkelt als open-source project doe je het in eerste instantie omdat je het leuk vind om te doen, je niet persé met deadlines hoeft te werken en zelf de complete vrijheid hebt om het product zo te maken als je het zelf wilt. Als zelfs in zo'n ontwikkelomgeving strakke regels, richtlijnen en procedures komen dan wordt zo'n project (wat veelal uit hobby begonnen is) weer gewoon saai werk, en dan is de lol er af. Ik persoonlijk ontwikkel soms wel eens iets open-source, gewoon omdat ik het leuk vind, en het interesseert me dan niet welk pad ik bewandel of hoe en wanneer ik iets doe.

Het lijkt me genoeg dat ik overdag al acht uur achter elkaar aan deadlines en regeltjes moet denken, als ik 's avonds in m'n vrije tijd iets voor de lol maak dan kunnen alle regels en wetten die zomaar door iemand opgelegd worden m'n rug op.

Open-source moet leuk blijven, en open. Op het moment dat er regels bij komen kijken wordt het een gesloten geheel, en wordt je beperkt in je vrijheid. Screw that >:)

Verwijderd

wustenveld schreef op 12 november 2003 @ 14:06:
[...]
Open-source moet leuk blijven, en open. Op het moment dat er regels bij komen kijken wordt het een gesloten geheel, en wordt je beperkt in je vrijheid. Screw that >:)
eens... tuurlijk moet het leuk blijven, maar als iedereen maar wat gaan aanprutsen, en aan het eind niemand meer weet waarover het gaat dan zal , zoals bij veel open source projecten, het project dood lopen...

bovendien zijn er al een aantal regels opgesteld, zoals bijv. dat er geen pacman in mag (ik noem maar wat) ... ik denk dat regels het juist leuker maken voor andere mensen om het project op te pakken... een regel kan bijv zijn dat er commentaar moet worden geschreven bij elke methode (dat is een voorbeeld) ... zo blijft het project overzichtelijk en onderhoudbaar...

maar goed... het is een tip van mijn kant... geen verplichting ;)

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
3o is natuurlijk al hier besproken: [rml][ Alg] Software ontwikkelmethode voor Open-Source projecten[/rml]

Uit dat topic bleek dat de daar gepresenteerde methodiek niet gebaseerd is op ervaringen in concrete projecten en ook het nut niet bewezen is door een project op deze wijze op te zetten (zie mijn vragen daar). Het is dus een aardige oefening in het opzetten van een concept, maar als zo'n methodiek serieus genomen moet worden, moet het toch echt wel goed onderbouwd worden met praktische ervaring. Succesvolle methodieken worden daarom ook meestal voorgesteld door mensen met een flinke hoeveelheid ervaring.

offtopic:
Otis: een heus icon!
Jaja, Stratego moet meer zichtbaar worden ;)

[ Voor 8% gewijzigd door mbravenboer op 12-11-2003 15:07 ]

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• EfBe
  • Niet online
wustenveld schreef op 12 november 2003 @ 14:06:
Idd, screw dat project. Want dat gaat dan wel gebeuren. Als je iets alleen maakt, dan is er niets aan de hand, je bepaalt zelf wat je doet. Zodra je met meerdere mensen iets gaat maken, MOET je regels hanteren en het liefst zo strak mogelijk, zodat iedereen in het belang van het project werkt, en niet voor zichzelf, immers zodra je met meerdre mensen werkt aan iets dien je ook het belang van de anderen in het project, in je eentje aan iets werken dien je alleen jezelf en dat kun je dus wel zelf bepalen.

De ontwikkeling van open source software door teams is niet zoveel verschillend als in closed source: de enige verschillen zijn dat je tijdens development de source code kan inkijken (en niet meer dan dat) en tijdens development de discussies veelal kunt volgen. In veel grote OSS projecten kun je NIET participeren tijdens development en kun je NIET meedoen aan team discussies. Probeer maar eens een patch in te checken in de 2.6 linux kernel tree. :)

offtopic:
potdikkie, bravenboer met een heus icon! :)

Verwijderd

Ik ga er nu van uit dat er regels opgesteld worden? Is het wachten daar op.... ik stem iig voor regels en een strakke hand!

Wie de strakke hand word fechten jullie maar uit B)

Verwijderd

Moet ik er nu al van uitgaan dat dit project dood is... of wordt er achter de schermen zo hard gewerkt dat er voor posten geen tijd meer is? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Hard gewerkt wel maar niet hier aan ;-)
Pagina: 1