Er is een project van wat vrienden van me waar ik me een beetje begin te bemoeien, ze maken een f1-manager site a la f1manager.info.
Nu zit er in het gedeelte waar je nieuwe coureurs/banden.motor/chasis kan kiezen een klein javascriptje die ik nou aan het bekijken ben.
De bedoeling is dat ie het resterende geld laat zien en veranderd zodra je een andere coureur kiest (zonder te submitten), het is dus eigenlijk een simpel js rekenscriptje.
Op dit moment wordt het alleen nog maar getest met 1 select box(de coureurs).
hier het ienie mienie stukje js wat gebruikt wordt.
en hier een klein hapje uit de selectbox:
Wat dus de bedoeling is dat elke keer als je iemand anders uit die selectbox selecteerd, het bedrag ook mee veranderd.
Nu veranderd het één keer (zoals je ziet), maar het is dus de bedoeling dat de 'updateMoney' functie, als 2de variabele, de prijs van de coureur mee krijgt. nu gebeurd dat nog niet, maar even voor het idee is dit.
iemand suggesties?
Nu zit er in het gedeelte waar je nieuwe coureurs/banden.motor/chasis kan kiezen een klein javascriptje die ik nou aan het bekijken ben.
De bedoeling is dat ie het resterende geld laat zien en veranderd zodra je een andere coureur kiest (zonder te submitten), het is dus eigenlijk een simpel js rekenscriptje.
Op dit moment wordt het alleen nog maar getest met 1 select box(de coureurs).
hier het ienie mienie stukje js wat gebruikt wordt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <script language="JavaScript">
function updateMoney(prijs,money){
init_money = money;
//document.write(money);
prijs = prijs;
nieuw = prijs - money;
geld.innerHTML = nieuw;
}
</script> |
en hier een klein hapje uit de selectbox:
code:
1
2
3
4
5
| <select name=coureur1 onChange="updateMoney('130000000','800000')">
<option value="10">Takumo Sato - € 18.000.000
<option value="17">Alex Yoong - € 18.000.000
<option value="18">Mark Webber - € 19.000.000
</select> |
Wat dus de bedoeling is dat elke keer als je iemand anders uit die selectbox selecteerd, het bedrag ook mee veranderd.
Nu veranderd het één keer (zoals je ziet), maar het is dus de bedoeling dat de 'updateMoney' functie, als 2de variabele, de prijs van de coureur mee krijgt. nu gebeurd dat nog niet, maar even voor het idee is dit.
iemand suggesties?
Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.