Probleem met capturen slechte videoband

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik probeer een videoband te capturen. Hiervoor gebruik ik Virtualdub met een MPEG2 codec.
Normaal gesproken allemaal geen probleem, lukt altijd, werkt goed etc.

Maar nu probeer ik een videoband te capturen die enigszins kapot is. Het is een eigen gemaakte opname dus ik kan het nergens anders vandaan halen.

De videoband zit vol met kreukels en af en toe zie je het beeld voorbij scrollen en gaat het geluid janken. De video verliest hierbij z'n sync (teller gaat in de zoekmode) en de capture kaart wil vanaf dat moment geen beeld meer opnemen.

Pas wanneer de video weer "goed" beeld heeft loopt het beeld op de pc ook weer verder. Nu is het out of sync van video/geluid niet iets waar ik me druk om maak, maar ik zou wel graag AL het beeld willen capturen.

Is er een manier waarop dit toch te doen is? Misschien software die gewoon alles maar captured wat er binnen komt ipv te wachten op een bepaald signaal?
Ik capture met een Radeon 8500 all in wonder in Windows 2000. Overige specs: P4 @ 2,67 GHz, 512MB DDR333, 2x80 GB WD800JB.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Kan iemand die 2 records heeft hem niet gewoon overnemen. Want het ligt waarschijnlijk aan de band en de inhoudt op een nieuwe band doet wonderen :-)

There is no place like ::1

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
swampy schreef op 06 november 2003 @ 04:13:
Kan iemand die 2 records heeft hem niet gewoon overnemen. Want het ligt waarschijnlijk aan de band en de inhoudt op een nieuwe band doet wonderen :-)
Dat is misschien inderdaad wel een idee.... ik zou hem ook zelf even kunnen kopieren. Alleen vraag ik me af of dat effect heeft bij "rollend" beeld (wordt veroorzaakt doordat de band op de verkeerde snelheid langs de trommel loopt).
Kwestie van proberen maar :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Wat kan helpen is het gebruik van een videorecorder met (digitale) Time Base Control. Eenvoudig gezegd zorgt TBC ervoor dat, ook al is de band slecht, het uitgangssignaal technisch in orde is, waardoor synchronisate problemen niet optreden. Helaas vindt je (goede) TBC's vaak alleen in duurdere (SVHS) recorders.