Toon posts:

systeem boot niet met 3 schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier de volgende hd's liggen:
Maxtor 120gb, 7200rpm
Maxtor 40gb, 7200rpm
Seagate 20gb, 5600rpm

Momenteel heb ik de Maxtor 120gb als master op mijn primaire IDE-kanaal zitten, en de Seagate 20gb op mijn Raid als master.
Ik wilde echter mijn Maxtor 40gb ook graag in mijn systeem aansluiten. Hierbij kom ik echter wat problemen tegen.
Ik heb de hd aangesloten onder diverse mogelijkheden (master op raid, slave op raid, slave op prim_ide & master op prim_ide (waar er al een master aan hing, heb ik die slave gemaakt). Het probleem is echter dat zodra ik mijn pc opstart, het ledje van hd gaat branden, en niet meer uitgaat. Booten gaat heel traag, het lijkt alsof het systeem de hd's blijft "onderzoeken". In de bios worden alle harde schijven in welke configuratie dan ook, zonder problemen gevonden. Uiteindelijk kan ik windowsXP niet booten omdat er na 5 min (met onafgebroken led-lampje aan) gewoonweg een reboot plaats vindt.
Hopelijk weet iemand raad.

Nog wat verdere info:
moederbord: asus p4p800-deluxe, bios versie 1010
raid driver: VIA RAID driver V1.20 for Windows 98SE/NT40/ME/2000/XP

Verwijderd

Zit de kabel goed?
Zitten de jumpers goed?
Werken de drives wel in single drive modus - zonder andere apparaten op de bus?

Verwijderd

Topicstarter
jep kabels zitten goed, en jumpers (denk ik) ook. Los (1 enkele schijf op het systeem) werken alle 3 de schijven naar behoren

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(denk ik)
Ga dit dan nogmaals na.

Je kunt gebruik maken van de handleiding van je moederbord en/of de FAQ van dit subforum, zie "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" :)

• gulie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
probeer ze anders allemaal op een eige kabel
dus:
hd1 op ide1
hd2 op ide2 en
hd3 op de raid
en de cd/dvd spelers steeds als slave steeds

hoop dat het werkt, anders (weet niet of de raid controler een aparte kaart is) die meschien in een ander slot zetten :?

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie