Ulead Photo Express 4 kan niet opstarten in XP

Pagina: 1
Acties:

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 14:55

M. Mulder

DPC: Team TFC

Topicstarter
Beste mensen,

Wanneer ik de executable aanklik van Ulead Photo Express 4.0 My Custom Edition, dan begint deze hem te laden, maar het programma komt niet tevoorschijn.
Echter mijn vader heeft ook Windows XP en daar doet hij het wel op.
Uiteraard heb ik hem al eens gedeïnstalleerd en de registry-entries verwijdert, maar dit mocht niet baten.
Toevallig heb ik ook Windows XP opnieuw geïnstalleerd, maar dat helpt ook niet.
Iemand een suggestie?
Hoe kom ik erachter waar het laadproces stopt. Bestaan daar tracing-programma's voor.
Je zult haast denken dat het aan een runtime-library ligt o.i.d.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, omdat ik gewoon al wil weten waar de fout zit, immers hij kan wel gewoon draaien op Windows XP.

M.v.g.

Machiel

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik hoorde dat het ook zou kunnen liggen aan de hardware. In dit geval zullen het misschien de drivers o.i.d. van mijn videokaart Geforce 3, TI 200 van Asus kunnen betreffen.
Heeft iemand zo'n probleem eerder gehad dat je software niet kon starten i.v.m. een "hardware-driver" probleem???

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 17:46

Pietertje

The Rock

Als je Visual Studio hebt kun je de exe openen en een debug run doen. Je ziet dan welke dll's hij laadt en de exit codes van de threads. :7

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb visual basic 6, maar die krijg ik niet aan de praat onder XP. Dus hierin kan ik op het moment niet in debuggen.
Misschien een andere optie qua dubugging?

• M. Mulder

M. Mulder

Topicstarter
Ik heb het probleem eindelijk gevonden. Het ligt 100% aan een bestand die moet worden verwijdert n.l.

asusasv1.dll

http://support.microsoft.com/?kbid=309126

Nu doen bij mij weer 2 programma's:

Ten eerste Ulead Photo-express 4 en ten tweede Pinnacle Studio 8.6
Bij Pinnacle gaf hij de fout:

De instructie op 0x7f841725 verwijst naar geheugen op 0x000c0000. De lees- of schrijfbewerking (“read”) op het geheugen is mislukt.

Ik ben erg content dat het gelukt is, wat heb daadwerkelijk "alles" geprobeerd van memtest tot bad cluster test (Powermax). Zelfs geheugenreepjes (2 stuks) 1 voor 1 getest. RAM-optimizers gebruikt. Volledig uninstallen inclusief alle mogelijke verwijzingen in het register (handmatig en m.b.v. Registry First Aid) enz.

Ik geef deze reply (gedateerd), omdat ik dit belangrijk vind voor mensen die hetzelfde probleem ondervinden en via de serach op zoek gaan daarna.

Suc 6

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:40
Oplossing:

1) ga naar de installatie map, bij mij C:\program files\ulead\
2) ga dan naar het mapje VIO
3) maak een nieuwe map aan, maakt niet uit hoe je die noemt
4) plaats de file "Uvavi.vio" in je nieuwe mapje

nu werkt het als het goed is prima!
Pagina: 1