Toon posts:

[XP] Samsung 20GB HD + boot niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

ik heb hier de pc van mijn oom staan en die werkt dus niet. Er zat een harde schijf in waarmee ik niet eens op kon starten. Dus ik heb een nieuwe schijf geregeld. Die nieuwe schijf is een ouwertje van iemand anders.

Deze schijf is nu nog niet leeg en er staat windows xp op. Ik probeer nu net om de pc te starten met deze schijf, en dat gaat goed, tot vlak voor het scherm dat je ziet als windows xp gelaad wordt. Ik zie alleen een knipperende cursor links in beeld.

Wat zou het probleem kunnen zijn? Een jumpertje verkeerd op de HD misschien? Of is het de HD helemaal niet en moet ik ergens anders zoeken? Hoop dat jullie wat tips hebben..

Grtz JP.
[edit]: Het is een redelijk nieuwe pc; AMD processor 1800+ erin, 256 MB ddr ram, heel erg standaard moederbordje en goede koeling. standaardvideokaartje 64MB Geforce 4 ofzo erin. ikzelf denk dat het toch iets met HD is..[/edit]

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 00:19 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dus je wilt een Windows XP installatie die is afgestemd op een ander systeem op het systeem van jouw oom opstarten? 8)7 Zo werkt het dus niet hé ;)

Herinstalleer Windows en mocht je nog opstartproblemen ondervinden, raadpleeg dan de FAQ en het beleid van Processors, Mobo's & Geheugen. Daarin zul je namelijk de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Mjah; ik krijg Windows ME er ook niet op geinstalleerd en hij herkent de harde schijf dus niet in DOS?
Hoe krijg ik nou ooit Windows geinstalleerd als ie in DOS de schijf niet herkent? Ik had verwacht dat het geen zak uitmaakt als Windows al geinstalleerd staat. Het stomme is:
*In het BIOS wordt de schijf gewoon herkend
*Ik krijg steeds een schermpje waar ik moet kiezen uit Veilige modus/Windows normaal opstarten e.d.
*Daarna zie ik onderin beeld een rij I's. Je weet wel; vlak voordat het scherm met Windows XP Professional in beeld komt.
*Dan zie ik alleen een prachtig wit liggend streepje links in beeld.

Ligt het nu aan de schijf; de partitie, of iets anders? Wat zal ik ertegen kunnen doen?
Oja, als ik de schijf in mijn andere systeem doe, wordt ie gewoon herkend. Een andere harde schijf (Maxtor 20GB ding) heb ik ook in het kapotte systeem van mijn oom gehad en die doet helemaal nix meer. Daarom dacht ik dat het de schijf was.. Maar het zou wellicht ook ergens anders aan kunnen liggen; maar ik zou niet weten waar ik dan nu naar zou moeten gaan kijken...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 09:56 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
lezen
die schijf word wel hekend
format c: xp er opnieuw op

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
De gebruikte io-controller is een van de punten die bij windows XP heel belangrijk is. Daarom gaat het fout als je van een type machine naar een andere machine gaat zonder opnieuw de setup uit te voeren.

Gewoon simpel even een bootable XP cd gebruiken en de partitie even opnieuw vanuit de setup formateren. Dan ben je overal vanaf :)

Oh, en dos kent je schijf waarschijnlijk niet omdat deze NTFS geformateerd is. Wil je hem toch onder dos formateren dan moet je even de partitie weggooien en opnieuw aanmaken.. Zie ook de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - FDISK FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb partitie dus weggegooid, en dan moet je een nieuwe aanmaken. Dat gaat dus niet; hij geeft een foutmelding.
Formatteren lukt ook niet; hij zegt dat er een fout in de schijf zit ofzo.. Ik snap er geen zak meer van. Oja; Windows ME wil ie ook niet installeren.
Ik probeer m nu vanuit mijn eigen pc te formatteren in Windows. kijken hoe dat gaat...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

hij geeft een foutmelding
Welke :?
hij zegt dat er een fout in de schijf zit ofzo
Wees duidelijker en specifieker, hier kunnen we ook niks mee.

Je kunt ook gewoon booten van de XP CDROM en tijdens de setup kun je ook partities weggooien en aanmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou; ik ging kijken welke foutmelding het ook alweer precies was; dus ik gooi die windows cd erin. Nu deed ie het ineens. Ik heb het ding vervloekt maar het mocht niet baten; hij werkt gewoon.

thx 4 de tips en tot de volgende keer maar weer :P
Pagina: 1