CPU schiet naar 100% bij installeren.

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
Ik loop nu al een tijdje tegen een onvolkomendheidje aan, waar ik tot nu toe geen oplossing voor gevonden heb; zowel search als Google geven geen soelaas (mede door searchtermen). De Faqs van PMG, OIOC en WOS evenmin.

Ik weet eigenlijk niet goed of dit wel in PMG hoort, sinds niet alleen de CPU/Mobo erin voorkomt, maar ook de DVD-ROM en Windows 2000. Ik weet niet precies waar het probleem ligt.

Mijn CPU usage schiet naar 100/99 % in taskmanager als ik iets vanaf een CD-ROM installeer. Hierbij wordt mijn systeem log (behalve de install, die gaat vlotjes :) ) en begint het geluid verschrikkelijk te kraken. Tis eerder irritant dan een echt probleem.

Mijn systeem:

AMD XP2600+
Epox 8RDA+
2x512 DDR DC
2x WD 80gig 8mb cache
Toshiba SD M1712 DVD-ROM (48x 16x)

Lopend onder win2000.

Kan het misschien komen door de brakke IDE-drivers van Nvidia (win200 versie)? Weet iemand misschien hoe dit komt?

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb zelf geen ervaring met die NVidia drivers, maar ik denk dat je het idd in de IDE/DMA hoek moet zoeken. Alhowel bij DMA uit je CPU nog steeds sterk genoeg moet zijn...

{signature}

Verwijderd

Loop deze eens na: IO Faq: IDE Brak en check dus even extra of DMA wel enabled is voor de CDROM speler. Andere chipset drivers kunnen ook een hoop uitmaken.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 00:01 ]

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Topicstarter
In de BIOS staat DMA enabled, in apparaatbeheer voor primair ide kanaal ook, maar bij secundair kanaal niet. Maar even op DMA gegooid.

Tevens geeft die FAQ (thnx euss) aan dat bij NForce2 de ide-drivers van de fabrikant moet pakken. Zijn nu bij 3.13, loop nu op 2.45. Ga ik deze even proberen.

Edit:

Lijkt erop dat ze werken, maar tijdens de uninstall van 2.45 was het kennelijk nodig om de drivers van mn Audigy en mn TV-kaart er ook af te gooien :? . Moest ze weer opnieuw installeren.

Morgen eens een spel installeren om de CPU-usage te checken.

[ Voor 31% gewijzigd door L3TUC3 op 06-11-2003 00:46 ]

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik weet eigenlijk niet goed of dit wel in PMG hoort, sinds niet alleen de CPU/Mobo erin voorkomt, maar ook de DVD-ROM en Windows 2000. Ik weet niet precies waar het probleem ligt.

Mijn CPU usage schiet naar 100/99 % in taskmanager als ik iets vanaf een CD-ROM installeer.
Een beetje logisch nadenken levert het volgende op: een CPU gaat echt niet uit zichzelf taken uitvoeren (gelukkig maar! :+ ), dus dit probleem ligt niet aan de CPU. Maar je zegt zelf dat het elke keer gebeurt wanneer je de CDROM aanspreekt, dus het ligt overduidelijk aan de CDROM speler of de I/O controller :)

Maargoed, het antwoord staat dus gewoon in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers.

Dit topic is gesloten.