Toon posts:

Backup/recover van kapotte harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee harde schijven. De tweede harde schijf, met daarop de f: partitie, blijkt kapot te zijn.
Het probleem kwam in eerste instantie op een andere manier aan het licht, dat heb ik hier beschreven: [rml][ XP] Bestanden "verdwenen"[/rml]
Iedere keer als ik die schijf aansluit dan lukt het niet om in windows te komen. Met een opstartdiskette zie ik de f: partitie ook niet, alleen de c, d en e partitie.
Een enkele keer lukt het wel om in windows te komen met de tweede harde schijf, maar dan wordt de f: partitie ook niet weergegeven.
Ik heb powermax van Maxtor gedraaid en dat programma geeft een foutcode, waaruit blijkt dat de harde schijf defect is. Nu heb ik echter 30 Gb aan data op de schijf staan. Deze zou ik graag nog gedeeltelijk backuppen voordat de schijf de deur uitgaat. Is daar nog een mogelijkheid voor? DOS en Windows zien de schijf dus niet meer (gister helaas nog wel..). Ik heb ook al geprobeerd om de schijf aan de primairy master te hangen en dan via een opstartdiskette te benaderen, maar dat gaf ook geen succes. Ook een flinke tik op de harde schijf hielp niet, ik heb overigens het idee dat de schijven van binnen nog wel draaien. Ik "voel" namelijk als het ware iets.
Zijn er nog mogelijkheden om nog enkele gegevens te redden? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je de verloren gaande data kunt redden :) Daarin staan echt alle denkbare tips en oplossingen.

edit:
Topic heropend na mailtje. Give it a chance .. Maar let op: oplossingen bieden die al lang in de FAQ staan heeft echt geen zin. Kom dus met nieuwe oplossingen :)

[ Voor 59% gewijzigd door BalusC op 06-11-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 06 november 2003 @ 09:39:
Kijk eens in de FAQ van dit subforum hoe je de verloren gaande data kunt redden :) Daarin staan echt alle denkbare tips en oplossingen.

edit:
Topic heropend na mailtje. Give it a chance .. Maar let op: oplossingen bieden die al lang in de FAQ staan heeft echt geen zin. Kom dus met nieuwe oplossingen :)
Bedankt.
Ik heb de faq en de search dus inderdaad al gebruikt. Maar dat hielp niet. Recoverprogramma's niet omdat windows niet opstart als de schijf is aangesloten. IDE kabels verwisselen werkt niet. Een tik op de schijf werkt niet. Via dos is de schijf ook niet te benaderen.
Ik heb wel eens van iemand gehoord dat hij een kapotte schijf met Partition Magic kan terughalen. Maar dat gaat bij mij helaas niet lukken omdat windows niet opstart als de schijf is aangesloten. Maar is zoiets misschien mogelijk met een opstartdiskette? Ik zeg maar iets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt met PMagic ook opstartdiskettes maken :) Give it a try.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 06 november 2003 @ 20:31:
Je kunt met PMagic ook opstartdiskettes maken :) Give it a try.
Bedankt. Ik heb het geprobeerd. PM ziet de schijf wel, maar herkent helemaal geen partities en geeft verder ook geen mogelijkheden (die er wel zijn voor de andere schijf).
De schijf zit al in de envelop om terug te gaan, gelukkig heb ik nog garantie.
Toch bedankt voor het heropenen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Had je eigenlijk wel geprobeerd om datarecoverytooltjes erop los te laten? Als PM hem ziet, dan moeten de tooltjes hem ook wel kunnen zien :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 07-11-2003 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem met PM kunt zien moet er ook wel een datarecovery tooltje zijn die hem ziet. Dat ie geen partities ziet is vaak wel lastig, maar ook daar kunnen veel van die tooltjes wel mee omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 07 november 2003 @ 09:52:
Had je eigenlijk wel geprobeerd om datarecoverytooltjes erop los te laten? Als PM hem ziet, dan moeten de tooltjes hem ook wel kunnen zien :Y)
Nee, niet geprobeerd. Maar die draaien toch onder windows? En ik kom windows niet eens in als de schijf is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 11:57:
[...]

Nee, niet geprobeerd. Maar die draaien toch onder windows? En ik kom windows niet eens in als de schijf is aangesloten.
Geprobeerd.. Ook geen succes, nu ziet Partition Magic de schijf helemaal niet meer... :o
Dus.. hij gaat terug. Tja, zo belangrijk waren die gegevens nou ook weer niet.
Pagina: 1