Toon posts:

Intern com21 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kabel abbo van chello. Ik heb hier een oude com21 modem van gelrevision staan. Achter deze modem zit een server met daaraan drie clients. Nu heb ik een best wel normaal probleem en dat is dat chello er bijna constant uit klapt. Waarom deze topic. Nu ik denk dat het probleem vanuit het systeem komt. Als ik geen informatie opvraag komt de modem on-line. Maar zodra ik informatie probeer op te vragen (E_mail of Explorer of andere) klapt de verbinding eruit om er na 2 minuten er weer in te komen. Met resetten verdwijnt het probleem een tijdje. Zou iemand een idee hebben. Het is dus niet het standaart "Chello is brak" topic anders had ik hem daar we in gezet. Hij klapt eruit doordat ik data download.

Andere topics hebben het over het chello netwerk. Kan het probleem in mijn modem zitten.

het is een com21 cp1100d modem uit 1998

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Vertel aub eens iets meer over de OS-en van de clients en hoe het netwerk gedeeld wordt.

Heeft het altijd goed gewerkt?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
server en client zijn XP en zijn ook via XP gedeeld. Het heeft eigenlijk altijd een beetje brak gewerkt. Maar het lijkt nu erger te worden (kan ook mijn gevoel zijn)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-05 21:46
Van de Com21 modems beginnen langzamerhand de adapters kapot te gaan, die van mij is al vervangen nadat ik dezelfde problemen had als jou.
Ik geloof dat de adapter onbelast ongeveer 15-20 volt moet geven, die van mij gaf 10 volt. Dit kun je dus even nameten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

Verwijderd

Ik heb heel toevallig 2 weken geleden hetzelfde probleem gehad. Na uiteindelijk veel proberen (testkabel ertussen, direct op binnenkomende kabel, resetten, etc etc) heb ik UPC gebeld... :(

LOLZ.. halfuurtje irritant wachtmuziekie aangehoord... :Z :Z

Ze hebben mn modem doorgemeten, en kwamen tot de conclusie dat deze veels te hard uit moest zenden om signaal te krijgen. :(
Monteur langs gestuurd, en hij heeft mn modem vervangen... dit lostte het probleem gelijk op. _/-\o_

Bij mij waren op de momenten dat ik wél inet verbinding had mn ping response tijden extreem hoog (400ms). Probeer eens een pingetje -t uit te zetten naar iets, en hou hem ffies in de gaten. Heb je dan ook last van hoge ping responses dan zou ik toch gaan voor een nieuwe modem. :P

Ohw ja.. als er een monteur komt vraag dan wel expliciet om een Com21, want anders krijg je hoogstwaarschijnlijk zon Terrayon in je strot geduwd van ze. en dan ben je gelijk van je statische IP af :(

/edit
en vraag ook een extra adapter (deed de monteur bij mij heel makkelijk over.. )
/edit

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voltage van mij adapter is 17 volt. En ik heb een serie ping gemaakt en die blijven best wel constant. Ik heb te weinig verstand ervan om de gegevens te intepreteren.

Ping:

Antwoord van 213.46.242.72: bytes=32 tijd=30 ms TLL=247

Dit blijft eigenlijk zo, misschien kunnen jullie er wat mee?

Verwijderd

Ik heb van @home ook een Com21 modem, zij bleven vandaag al een 2 jaar de verkeerde firmware te uploaden omdat deze verkeerd in de database stond :/
Nou werkt het wel weer beter(tot nu toe), maar ik ga toch over naar demon >:)

Verwijderd

com21 modems worden niet meer uitgeleverd. dus helaas indien je modem defect is ( wat ik vermoed ) krijg je een nieuwe motorola modem.
Ik adviseer om even naar de helpdesk te bellen deze kunnen je modem doormeten of de lijn en weten daarna het probleem.
zeg ze niet dat je een router hebt of sluit 1 pc direct even aan op het modem
Pagina: 1