[Flash MX 6] Probleempje met mask/move content

Pagina: 1
Acties:

• Jermaine
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 13:47
Ik zit met een probleempje, op deze pagina werkt alles naar m'n wensen, op één puntje na, te weten;

Als ik op "huisregels" klik, en vervolgens op "Lees verder" (Onderaan), komt deel 2 van het zooitje netjes in beeld, ook hier niets aan het handje, maar als ik op een ander menu item, zoals bijvoorbeeld "home" klik, schuift het complete vlak op een (vind ik althans) "lelijke" manier weg... Ik wil het graag zo hebben dat het zooitje eerst terug gaat naar het bovenste deel van "huisregels", en dan pas naar links of rechts scrollt...

Hoe los ik dit op :?

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
gewoon bij de eerstvolgende klik het dezelfde action omgekeerd doen (denk ik, of anders moet je wat meer doen)
En daarna je standaard verschuifmethode :)

• Jermaine
flashin schreef op 05 november 2003 @ 23:16:
gewoon bij de eerstvolgende klik het dezelfde action omgekeerd doen (denk ik, of anders moet je wat meer doen)
En daarna je standaard verschuifmethode :)
Dat heb ik dus al geprobeerd, helaas werkt dat alleen niet :'(

Verwijderd

Tja dat is toch wat je moet doen, een funtie voor de verticale verplaatsing voor de teksten bij huisregels, en voor horizontale verplaatsing voor alle teksten samen. Dan laat je de horizontale verplaatsing pas gebeuren als de verticale verplaatsing klaar is :).

• Jermaine
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 01:06:
Tja dat is toch wat je moet doen, een funtie voor de verticale verplaatsing voor de teksten bij huisregels, en voor horizontale verplaatsing voor alle teksten samen. Dan laat je de horizontale verplaatsing pas gebeuren als de verticale verplaatsing klaar is :).
Ghehehe, dat begrijp ik zelf ook wel, en heb ook van alles geprobeerd, maar ik kom er niet écht uit... Ik heb nu als link bij de "route" toets het volgende staan;

code:
1
2
3
4
on (press) {
    /:endPosy = 10;
    /:endPosx = -850;
}

Eigenlijk zou er dan een soort van "pause" in moeten komen dat 'ie eerst de goede verticale waarde pakt, en dan pas horizontaal gaat scrollen, maar hoe?

Of zou dit met een if/then statement ook kunnen? Ook hier; zo ja, hoe? :?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jermaine schreef op 06 november 2003 @ 06:38:
code:
1
2
3
4
on (press) {
    /:endPosy = 10;
    /:endPosx = -850;
}
Is er een '90 revival aan de gang? Of is er een speciale reden dat je niet
code:
1
2
3
4
5
_root

of

_leveln

gebruikt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05:27

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Aarghl... Flash4 syntax :P

Je zult het wat structureler moeten gaan aanpakken. Ik vermoed (maar ik kan verkeerd zijn) dat je ergens een script vandaan hebt dat je gebruikt. Het script is in ieder geval enkel in staat je bewegend canvas van p0 naar p1 te laten sliden. Wat je nu wil, is dat, wanneer je in een subitem zit, er eerst een slide naar het hoofitem plaatsvindt, en vervolgens naar een ander hoofditem (dat je net hebt gekozen met een klik).

Ik weet niet hoe het met je AS kennis gesteld is, maar je zult het volgende moeten gaan scripten.
  1. Hou bij elke klik op een hoofditem bij dat daarop geklikt is. (var x)
  2. Hou bij elke daaropvolgende klik op een subitem bij dat daarop geklikt is. (var y)
  3. Bij een klik op een hoofditem, check je of je in een subitem zit. Als dat zo is, slide je eerst naar boven en maak je y = null. Vervolgens slide je naar het betreffende hoofditem
Verder: het spul wordt vreselijk traag van zo'n groot slidend panel met zoveel content. Maar probeer maar eerst dat ander probleem op te lossen ;)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Jermaine
Mja, ik zit nu dus mooi met de gebakken peertjes :)... Het is inderdaad een gedownload geval van Niels Bovendeur (Ja, een van de mensen van Alion, en ActionScripting wil ook niet écht bij mij lukken (Gaf ik al eerder aan; ik ben blij dat ik Flash MX al aardig door heb, 2004 komt later wel...)...

Het klinkt misschien wat bijdehand, maar is er dan iemand die een voorbeeld *.fla'tje voor me heeft waar ik een beetje kan zien wat er anders moet :?

• Jermaine
Niemand? :X

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GrimaceODespair schreef op 06 november 2003 @ 10:09:
Aarghl... Flash4 syntax :P

Je zult het wat structureler moeten gaan aanpakken. Ik vermoed (maar ik kan verkeerd zijn) dat je ergens een script vandaan hebt dat je gebruikt. Het script is in ieder geval enkel in staat je bewegend canvas van p0 naar p1 te laten sliden. Wat je nu wil, is dat, wanneer je in een subitem zit, er eerst een slide naar het hoofitem plaatsvindt, en vervolgens naar een ander hoofditem (dat je net hebt gekozen met een klik).

Ik weet niet hoe het met je AS kennis gesteld is, maar je zult het volgende moeten gaan scripten.
  1. Hou bij elke klik op een hoofditem bij dat daarop geklikt is. (var x)
  2. Hou bij elke daaropvolgende klik op een subitem bij dat daarop geklikt is. (var y)
  3. Bij een klik op een hoofditem, check je of je in een subitem zit. Als dat zo is, slide je eerst naar boven en maak je y = null. Vervolgens slide je naar het betreffende hoofditem
Verder: het spul wordt vreselijk traag van zo'n groot slidend panel met zoveel content. Maar probeer maar eerst dat ander probleem op te lossen ;)
:X

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1