Toon posts:

[PC] dood, reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zat laatst met een proggie te klooien en me pc reageert opeens nergens meer op. Ik kon de muis af en toe wel bewegen en wou dus zo het programma afsluiten. Vervolgens knalt mijn hele pc uit en zie ik mijn hdd led knipperen, 1 sec aan 1 sec uit. Dus ik gelijk stroom eraf gehaalt en even gewacht. Koelblok van mijn CPU brande ik dus gewoon mijn vingers aan! Na 10 min gewacht te hebben sloot ik weer de stroom erop aan maar de pc wou helemaal niet meer aan gaan en reageerde nergens meer op. Ik rook toen wel een branderige lucht maar kon het niet echt plaatsen.

Als ik er dus stroom opzet gaat mijn MB-led wel branden en mijn CPU ziet er verder nog gewoon 100% uit en ruik er geen branderige lucht aan of dergelijke. De voeding heb ik inmiddels ook al vervangen door een nieuwe om te kijken of hij het dan wel weer doet. Maar hij reageert nog steeds nergens op.

Ik had ook al in andere toppics gelezen dan als je CPU dood is maar je MB nog goed is dat de fans wel gewoon gaan draaien. dit doen ze dus ook niet.

Iig ik weet niet meer wat er aan de hand zou kunnen zijn en heb ook namelijk geen spul meer waarmee ik het zou kunnen testen wat er pcies aan de hand kan zijn.

Het gaat hier om een AMD 1900+ met een a7v266E MB

Ik heb het systeem ook al in zoverre kaalgestript (CPU,video,geheugen) maar nog wil het niet werken of een teken van leven geven.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

processor en mobo ook al afzonderlijk van elkaar getest, aangezien die twee de grootste kans hebben dat ze het niet overleefd hebben.
by the way een gefrituurde processor hoeft niet per definitie een brandlucht te verspreiden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Heel vreemd dat de fans ook niets meer doen, lijkt wel alsof er kortsluiting wordt veroorzaakt in de kast.

Haal alles eens los (moederbord, processor, geheugen, vidkaart en voeding) en leg ze es los op tafel. Doen ze het dan wel? Dan ligt het aan een ander onderdeel, of de bekabeling. Doet ie het dan nog niet, dan is ofwel de voeding kapot (ja, die kan weer kapot zijn gegaan). Of het moederbord. (of de proc moet zo gruwelijk zijn doorgesmolten dat die kortsluiting maakt, maar dat lijkt me sterk)

Het lijkt me overigens wel dat de proc kapot is, want als je je poten brand aan een koelblok, zegt dat meestal veel over wat het zou moeten koelen...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Bios reset ook al gedaan?

Als je je vingers verbrand aan de koeler is dat geen goed teken.. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat je pc crashte enzo :)

Overigens kan het ook zijn dat je fans niet gaan draaien als je cpu kapot is.. Hangt er helemaal vanaf hoe het ding defect is. (als er een kortsluiting is zal niks gaan draaien enzo).

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik denk toch dat er niks anders opzit dan even je spul ergens te testen. Eerst zou ik even je cpu doortesten en dan je mobo.
Je kan nl de raarste verschijnselen krijgen als er een onderdeel defect is, en zonder testen is het soms dan ook lastig achterhalen wie de boosdoender is.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
wat je nu zegt, dat je mobo niks meer doet, had ik ook.
me cpu was doorgefikt, van t ene op t andere moment ging die niet meer aan. Was, bleek na testen met andere cpu, me athlon800 gewoon doorgefikt
dat je mobo fdans niet draaien kan dus ook door kapote proc komen hoor
Pagina: 1