Een tijdje geleden heb ik twee systemen besteld die op details na gelijk aan dit systeem is, de best buy guide Juni 2003 Office/Internet PC: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juni 2003
Relevant:
Processor: AMD Athlon XP 2200+
Moederbord: MSI K7N2G-L (MS-6570) nForce2 18G
Geheugen: 2 x 256 MB PC2100 DDR SDRAM
Videokaart, geluidskaart en netwerkkaart: Onboard
Eén systeem draaid perfect, als een zonnetje.
Bij het tweede systeem is de speaeker één van de weinige tekens van leven. Als ik de PC wil starten piept hij achter elkaar en geeft geen beeld.
Wat ik heb geprobeerd:
• Een nieuwe CPU(!)
• Geheugen verwisseld.
• Moederbord ingewisseld, maar hij bleek in de winkel het gewoon te doen.
• Een andere CPU erin (Athlon 1100GMHz)
Natuurlijk zo kaal mogelijk, zonder Cdromspeler of hard disk.
Eén ding leek het wel te doen: Als ik de Cmos reset (dmv batterijtje of jumpertje) starte soms de PC wél! Echter, nadat ik deze rebootte/resette gebeurde precies het zelfde als ervoor: Piep
Wat mij opviel als ik kijk naar het verschil van beide mobo's: Het werkende mobo heeft in de socket, aan het mobo een dingetje zitten wat de CPU raakt. Wat het is: daar heb ik geen flauw iedee van. Ik ben niet zo'n hardwarefreak.
En: de hendel van de Socket is anders (kunststof ipv ijzer).
Ik word helemaaal gek hiervan. Na weken wachten op een nieuwe CPU (dacht dat het daar eerst aan lag) en wachten op andere onderdelen wil ik dat ding draaiende hebben. ARGH!
Ik hoop dat iemand mij hier een advies kan geven van wat er mogelijk verkeerd is en hoe ik het kan oplossen, dit persoon zou ik enorm dankbaar zijn.
.edit:
O ja, er zit ook nog een troubleshooter bij het moederbord. Deze blijft hangen mij "Memory Detection Test"...
Relevant:
Processor: AMD Athlon XP 2200+
Moederbord: MSI K7N2G-L (MS-6570) nForce2 18G
Geheugen: 2 x 256 MB PC2100 DDR SDRAM
Videokaart, geluidskaart en netwerkkaart: Onboard
Eén systeem draaid perfect, als een zonnetje.
Bij het tweede systeem is de speaeker één van de weinige tekens van leven. Als ik de PC wil starten piept hij achter elkaar en geeft geen beeld.
Wat ik heb geprobeerd:
• Een nieuwe CPU(!)
• Geheugen verwisseld.
• Moederbord ingewisseld, maar hij bleek in de winkel het gewoon te doen.
• Een andere CPU erin (Athlon 1100GMHz)
Natuurlijk zo kaal mogelijk, zonder Cdromspeler of hard disk.
Eén ding leek het wel te doen: Als ik de Cmos reset (dmv batterijtje of jumpertje) starte soms de PC wél! Echter, nadat ik deze rebootte/resette gebeurde precies het zelfde als ervoor: Piep
Wat mij opviel als ik kijk naar het verschil van beide mobo's: Het werkende mobo heeft in de socket, aan het mobo een dingetje zitten wat de CPU raakt. Wat het is: daar heb ik geen flauw iedee van. Ik ben niet zo'n hardwarefreak.
En: de hendel van de Socket is anders (kunststof ipv ijzer).
Ik word helemaaal gek hiervan. Na weken wachten op een nieuwe CPU (dacht dat het daar eerst aan lag) en wachten op andere onderdelen wil ik dat ding draaiende hebben. ARGH!
Ik hoop dat iemand mij hier een advies kan geven van wat er mogelijk verkeerd is en hoe ik het kan oplossen, dit persoon zou ik enorm dankbaar zijn.
.edit:
O ja, er zit ook nog een troubleshooter bij het moederbord. Deze blijft hangen mij "Memory Detection Test"...
[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 05-11-2003 22:56 . Reden: MHz natuurlijk. 8)7 ]
🌞🍃