Ik wil dus een script maken dat ervoor zorgt dat er in een bestaand bestand helemaal bovenaan iets bij in geschreven wordt, maar ik ben nog maar een C++ n00b dus het is niet echt goed gelukt.
Dus ik zal even alles uitleggen:
dit is mijn script (voor zover ik het gevonden heb):
Dus mijn bedoeling is eigenlijk dat de tekst Goede morgend! helemaal bovenaan in het bestand autoexec.bat geplaatst wordt.
Ik krijg verschillende errors (nogal veel om op te noemen
), maar er is er 1 die me nogal hard opvalt, namelijk:
std::fstream ofs' redeclared as different kind of symbol
en previous declaration of `std::fstream ofs(...)'
Dit probleem heb ik alleen als ik ofterwijl fstream.h include if iostream.h include, maar ik heb beide bestanden nodig en van zodra dat ik ze alletwee include heb ik die error, voor de rest zijn er nog enkele parse errors. Zou er iemand mij aub willen helpen en me verder willen helpen met dit scriptje?
grtz
Dus ik zal even alles uitleggen:
dit is mijn script (voor zover ik het gevonden heb):
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| #include <iostream.h> #include <fstream.h> #include <stdlib.h> int main() { basic_fstream ofs("autoexec.bat", ios:app); basic_fstream ofs(ios::beg) << "Goede morgend!" << endl; basic_fstream.close(); } |
Dus mijn bedoeling is eigenlijk dat de tekst Goede morgend! helemaal bovenaan in het bestand autoexec.bat geplaatst wordt.
Ik krijg verschillende errors (nogal veel om op te noemen
std::fstream ofs' redeclared as different kind of symbol
en previous declaration of `std::fstream ofs(...)'
Dit probleem heb ik alleen als ik ofterwijl fstream.h include if iostream.h include, maar ik heb beide bestanden nodig en van zodra dat ik ze alletwee include heb ik die error, voor de rest zijn er nog enkele parse errors. Zou er iemand mij aub willen helpen en me verder willen helpen met dit scriptje?
grtz