Toon posts:

geluidskaart notebook gesloopt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb NEC p520 laptop en ik struikelde net ff over het draadje van mn audio uitgang van m'n laptop naar m'n stereo met als gevolg dat het stereogaatje in m'n laptop er een stukje uit kwam zetten. Ik heb het weer teruggeduwd en geklikt en het zit nu weer prima, maar als ik nu m'n oortjes/koptelefoon/stereo in het laptop gaatje doe blijven de laptop speakers aan (welke normaal dus uit moeten gaan als je iets in de audio-out stopt).
Iemand enig idee wat ik gesloopt heb en hoe ik het kan fixxen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

is een kleine verbinding in je ingang, soort van relaisje zeg maar. dat heb je gesloopt. dat wordt dus je flaptop uit elkaar halen om dat te fixen.
BTW lol@ je naam icm dit topic ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:32

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wordt inderdaad laptop uitelkaar halen en de aansluitingen weer eraan solderen als je socket tenminste nog te redden is

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-08 18:39

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Soort van relaisje? :+ Die is nieuw voor me, die ga ik onthouden :P

Hoe het helemaal exact in elkaar zit, weet ik niet, bovendien verschilt het per female-jack
Maar vanbinnen kan een klein palletje zitten wat normaal gesproken kontakt maakt met een ander onderdeel in die female-jack. Dit is nodig om de stroomkring voor de boxen te sluiten (mijn vermoeden is dan ook dat dit palletje contact maakt met het gedeelte wat het dichtst tegen de isolatie van de stekker aan zit (dus niet de punt))
Zodra je er een male jackplug in prikt, wordt dat palletje aan de kant gedrukt waardoor er dan geen contact gemaakt wordt. Alleen denk ik dat in jouw geval dat contact niet verbroken wordt.

Als dit het geval is, dan is een nieuwe female jack (MET dat palletje) al voldoende.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

WFvN schreef op 05 november 2003 @ 21:14:
Soort van relaisje? :+ Die is nieuw voor me, die ga ik onthouden :P

Maar vanbinnen kan een klein palletje zitten wat normaal gesproken kontakt maakt met een ander onderdeel in die female-jack. Dit is nodig om de stroomkring voor de boxen te sluiten (mijn vermoeden is dan ook dat dit palletje contact maakt met het gedeelte wat het dichtst tegen de isolatie van de stekker aan zit (dus niet de punt))
Zodra je er een male jackplug in prikt, wordt dat palletje aan de kant gedrukt waardoor er dan geen contact gemaakt wordt. Alleen denk ik dat in jouw geval dat contact niet verbroken wordt.

Als dit het geval is, dan is een nieuwe female jack (MET dat palletje) al voldoende.
Dat bedoel ik dus...maar wist het zo snel niet te omschrijven ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:46
TU/e-er?

Komt blijkbaar meer voor op de TU/e, 2 mensen in mijn project groep hebben em al gesloopt

Verwijderd

Topicstarter
OverSoft schreef op 06 november 2003 @ 01:36:
TU/e-er?

Komt blijkbaar meer voor op de TU/e, 2 mensen in mijn project groep hebben em al gesloopt
goed he

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

The_Eagle schreef op 05 november 2003 @ 21:18:
[...]

Dat bedoel ik dus...maar wist het zo snel niet te omschrijven ;)
"Jack-Sensing" ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Pagina: 1