Toon posts:

WDM Crystal Audio Codec

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb laatst een 2e hands laptop gekocht, een ibm thinkpad 600.
in m'n laptop zit een WDM Crystal Audio Codec geluidskaart, maar draaiend op windows xp, geen geluid.

Het zit em dus in de drivers, nu heb ik overal gezocht voor drivers, die werken, zodat ik weer mp3tjes kan afspelen onder xp.

kunnen jullie mij helpen, of een zetje in de goede richting naar de drivers die ik nodig heb? 't Zou toppie zijn namelijk!

groetjes Kevin

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-08 23:27
Ik heb ook zo'n kaart met die chip.

Misschien moet je even herculess fortissimo 2 drivers proberen :? ik weet niet of het werkt, maar die drivers ondersteunen crystal chips.
www.hercules.com kan je ze downloaden.

Je zal ze wel zelf handmatig moeten installeren ( dus aan moeten geven in apparaatbeheer)

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op 05 november 2003 @ 20:52:
Ik heb ook zo'n kaart met die chip.

Misschien moet je even herculess fortissimo 2 drivers proberen :? ik weet niet of het werkt, maar die drivers ondersteunen crystal chips.
www.hercules.com kan je ze downloaden.

Je zal ze wel zelf handmatig moeten installeren ( dus aan moeten geven in apparaatbeheer)
Bedankt, ik houd die site even in de gaten, want op dit moment, wilt hij de link naar die download van

http://ftp.hercules.com/s..._Sound_Cards/CSCv609a.exe

niet openen, ik houd 'm even in de gaten ...

Bedankt!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:29

Mentalist

[avdD]

WDM = Windows Driver Model.. Dat is dus geen onderdeel van de benaming van je soundchip.

Die chip heet waarschijnlijk Crystal CSxxxx.

Dan zoeken we even op Google naar ibm thinkpad 600 en daar het eerste resultaat :
The ALSA drivers now support the FM synthesizer on board the CS4237B chip
En daarvoor moet je toch wel drivers kunnen vinden :z

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 06-11-2003 17:38 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Waarom ga je niet gewoon bij IBM langs om de drivers op te halen?

Via http://www-1.ibm.com/support/nl/all_download_drivers.html kan je m.b.v. het machinetype de juiste stuurprogramma's voor jouw laptop opzoeken.