Toon posts:

RedHat 8 - paar problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee ik ben dus RH8 (up to date) zo goed als onder de knie aan t krijgen, alleen:

- iedere keer als ik boot moet ik eerst dat spelletje Maelstrom n keer draaien, anders heb ik geen geluid (alsa al geprobeerd, en andere dingen die ik met google/search tegenkwam)
- iedere keer als ik boot moet ik ook handmatig in console als SU een netwerkschijf en een fat-partitie mounten, automount al geprobeerd maar snapte het niet helemaal en werkt dus ook niet

verder vind ik de muis onder redhat erg onhandig werken, het is niet bepaald een pixelprecisietool mijns insziens (8> ik kan de muis een centimeter of tien verplaatsen (langzaam) zonder dat de cursor een pixel verplaatst.. heb al met de sensitivity/acceleration zitten proberen maar t is niet echt te doen..

en ik zoek me rot naar hoe ik de gnome panel (2.0.6) transparant moet maken... dus zo dat alleen de iconen er staan en niet die grijze balk erachter..

als iemand wat antwoorden heeft, ze zijn welkom :)

//edit
o enneh, while you're at it, ik heb nu een transparante png geprobeerd om de panel transparant te krijgen, maar nu kan ik niet meer bij de panel properties komen!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 19:49 ]

Verwijderd

Over dat mounten: volgens mij kun je het beste die schijven die je wilt mounten aan je mtab toevoegen (/etc/mtab). Staat wel in de manual hoe je dat precies moet doen.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, de partities die ik wil mounten staan er al tussen, maar ik heb het geheel maar eens aangepast aan hoe ik denk dat het moet zijn...
is er trouwens echt geen manier om bij je panel properties te komen als je de hide buttons weg hebt gehaald?

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 20:30:
Over dat mounten: volgens mij kun je het beste die schijven die je wilt mounten aan je mtab toevoegen (/etc/mtab). Staat wel in de manual hoe je dat precies moet doen.
Fstab NIET mtab !

fstab is een overzicht van gedefinieerde mount-punten
mtab is een lijst die de actuele mounts weergeeft.

[ Voor 16% gewijzigd door AlterEgo op 05-11-2003 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
het werkt allebei niet, maar ik heb wel ergens vernomen (man mount geloofik) dat mtab laat zien welke partities gemount zijn.

Verwijderd

Topicstarter
met die fstab werkt het nu wel (werkt is een groot woord :X)
hij weet dat ie die filesystems moet mounten, maar het gaat nou ook weer niet zover dat ie ze ook daadwerkelijk mount :)

deze regels heb ik erbij geduwd in fstab:
/dev/hda5 /fat-d vfat 0 0
//192.168.0.1/www /www smbfs rw 0 0

wat doe ik fout?

Verwijderd

Mount die ze beide niet of een van beiden niet?

Verwijderd

Topicstarter
beiden niet, maar die sambamount moet ik een wachtwoord meegeven maar dat moet ik nog ff opzoeken hoe, als ik dat doe mount ie hem waarschijnlijk wel

/edit:
nu mount ie die samba wel..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 11:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
samba mount ie nu gewoon wel zonder pass, alleen moet ik dan wel eerst op enter drukken bij Mounting SMB filesystems...
en ja ik heb een newline op het einde :P

die fat-d doet ie nog steeds niet terwijl dat me toch wel het simpelste leek, kijkt allen naar die regel in de post een paar posts hierboven, zo staat in mijn fstab, wat is er fout?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 21:25 ]

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:38

Robtimus

me Robtimus no like you

Probeer eens een "defaults" tussen vfat en 0 0. Hij verwacht nml opties maar krijgt ze niet.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
nope, geen effect... in man fstab heb ik trouwens gelezen dat de volgorde van mounten ook van belang is... kan het daaraan liggen? ik heb deze 2 regels gewoon onderaan neergezet...
Pagina: 1