Sony p-12 slaat irritant op, kan ik dit wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 22:12

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik heb sinds gister de sony p-12 in mijn bezit, ik had hiervoor een p5. Met die p-5 wanneer e-mail mode stond ingeschakeld deed hij de kleine e-mial fototjes wegschrijven in een aparte map, de p-12 gooit echter alles in 1 map.
Dit is zeer irritant omdat ik altijd de hele map kopieer naar de computer en dan de foto's direct will doorbladeren, het vervelende is hij noemt die kleintjes jpe, dan zegt die heel de tijd met bekijken onjuist formaat bla bla en dat houdt waanzinnig op met bekijken en is daarbij super irritant.
Hetzelfde geld voor de filmpjes die gooit hij ook in diezelfde map, waar bij me p-5 ook voor filmpjes een aparte map werd aangemaakt.

Mijn vraag is dus kan ik de camera dusdanig instellen dat hij mapjes gaat aanmaken voor alle verschillende bestandstypen? (ja ik heb de beschrijving al 10x gelezen, maar kan het niet vinden)

Iets gevonden je kan extra mappen aanmaken maar dan moet je iedere keer als je gaat filmen je opname map verandere op deze manier kan je films en foto's scheiden, maar dat is niet echt mijn probleem. Ik zit met die klote JPE in me maag, nee heb geen zin om naar de cmd te gaan en renamen :r

[ Voor 22% gewijzigd door Beamer op 05-11-2003 19:32 ]

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Weet van de camera niets af, maar over dat cmd heb ik wel een ideetje:

Als je één keer een batch bestandje schrijft waarmee je alle JPE naar een andere map kopieerd en vervolgens renamed ben je er toch ook? Voortaan 1 keer dubbelklikken en je bent klaar.

edit:
Om je nog wat verder te helpen, mocht het niet via de instellingen op de camera lukken; je kan bijvoorbeeld het volgende batchbestand gebruiken.
Ervanuit gaande dat alle plaatjes in 1 map staan is het niet zo moeilijk. Je kan in het batchbestand voor elk bestandstype dit grapje uithalen. (zet bv. ook JPG erin, TIFF/mpeg of wat je camera nog meer maakt.) Sla het batchbestand willekeurig ergens op.

Als je de foto's binnen hebben gehaald, dan kopieër je ze naar de map waar je straks de gesorteerde foto's in wilt hebben. Kopieër het batchbestand naar die map en start deze om de foto's netjes in mapjes verdeeld te krijgen.
code:
1
2
3
4
5
mkdir JPE
move *.JPE JPE
mkdir JPG
move *.JPG JPG
exit

In kladblok intikken en opslaan als fotosort.bat ofzoiets en je hebt je batch bestandje B)
edit:

Voor het volledige batchbestand zie verder topic: [rml][ xp] batch bestand voor me camera[/rml]

[ Voor 87% gewijzigd door breinonline op 05-11-2003 22:43 . Reden: Toevoeging (3×) 8)7 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 22:12

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
breinonline schreef op 05 november 2003 @ 19:57:
Weet van de camera niets af, maar over dat cmd heb ik wel een ideetje:

Als je één keer een batch bestandje schrijft waarmee je alle JPE naar een andere map kopieerd en vervolgens renamed ben je er toch ook? Voortaan 1 keer dubbelklikken en je bent klaar.
Ja het is idd een idee, maar ik ben geen programmeur, maar ok lijkt me op zich te doen dit. Maar het is toch raar, dit kan toch niet? Ik vind het gewoon bagger, in me p-5 werd het netjes gesorteerd.
Als ik het goed heb, moet ik ook altijd naar dezelfde map kopieeren met zo'n batch omdat hij moet weten waar het heen moet, dat is toch niet echt je van het.... Maar bedankt voor het meedenken maar hoop toch dat iemand wat meer weet over hoe het mis toch nog gewoon te regelen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Beamer op 05-11-2003 20:06 ]

20 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd