[V&A] Illegaal Software?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
http://www.tweakers.net/aanbod/116621
Daar staat in: Diverse Software en Spellen geïnstalleerd.
Een mailtje naar de gebruiker lijkt me toepasselijk. Gewoon ff om opheldering te vragen of de originele, legale cd-roms ook worden meegeleverd.

http://www.tweakers.net/aanbod/116556
Daar staat in:
xp prof. nl. geinstalleerd
office xp 2002(exel,words,enz....)

Weer zou een mailtje richting de gebruiker toepasselijk zijn.

http://www.tweakers.net/aanbod/114744
http://www.tweakers.net/aanbod/114747
http://www.tweakers.net/aanbod/116433
Gebruiker biedt verscheidene onderdelen aan maar heeft een naam gekozen die de lading niet echt dekt. Volgens mij is 't ook nog eens allemaal dubbel :P

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-10 15:50

Bud_s

Team Anticimex & Lock

en als ze om software vragen ??

http://www.tweakers.net/aanbod/115724/all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Dan zijn ze ook fout bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

Ik zie datie zomaar opeens verdwenen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Waarom mag dat eigenlijk niet (en waarom is er geen categorie voor?)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bud_s

Bud_s

Team Anticimex & Lock

dual-zip schreef op 08 november 2003 @ 00:27:
Waarom mag dat eigenlijk niet (en waarom is er geen categorie voor?)
Ik hoop niet dat het een serieuze vraag is.
Lijkt me sterk dat iemand een legale windus xp plus verloopt voor max €15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nee maar kan soms wel voor een redelijke prijs verkocht worden :)

Als iemand op linux overstapt ofzo ?

*was dus wel een serieuze vraag :+

[ Voor 19% gewijzigd door Glashelder op 08-11-2003 00:35 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Bud_s schreef op 08 november 2003 @ 00:34:
[...]

Ik hoop niet dat het een serieuze vraag is.
Lijkt me sterk dat iemand een legale windus xp plus verloopt voor max €15
Mij ook. Dat kan je volgens mij niet voor die prijs krijgen en dus is het iets illegaals waar die om vraagt. En daar werken wij dan weer niet aan mee enzo :).
dual-zip schreef op 08 november 2003 @ 00:35:
Nee maar kan soms wel voor een redelijke prijs verkocht worden :)

Als iemand op linux overstapt ofzo ?

*was dus wel een serieuze vraag :+
Ok, de intentie van je vraag is duidelijk. Maar ik denk dat je zelf ook wel doorhebt dat dit zo op het eerste oog niet echt eerlijk overkomt hè?!

[ Voor 35% gewijzigd door Harm op 08-11-2003 00:39 . Reden: BTW ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
http://www.tweakers.net/aanbod/114584
Windows XP Proffesional geinstalleerd
leuke extra filmpjes/spelletjes is altijd mogelijk :)
Tja,
Een mailtje naar de gebruiker lijkt me toepasselijk. Gewoon ff om opheldering te vragen of de originele, legale cd-roms ook worden meegeleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door NitroX infinity op 08-11-2003 19:52 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik ga meneer een mailtje sturen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij mag je volgens de EULA over het algemeen je software, of beter gezegd de daarbij behorende licenties, niet doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Volgens mij wel hoor, maar dat is wel aan een paar voorwaarden onderworpen :). Ik kan zo snel alleen de EULA van Office 2003 en Windows XP vinden, en er zitten geen grote verschillen tussen die twee EULA's. Paar quotes:
10. SOFTWARE DIE NIET VOOR WEDERVERKOOP BESTEMD IS. Software waarop wordt aangegeven dat deze niet voor de wederverkoop bestemd is, mag niet worden verkocht en mag ook niet anderszins tegen betaling worden overgedragen. Deze Software mag alleen worden gebruikt voor demonstraties, tests of evaluaties.
14. SOFTWAREOVERDRACHT. Intern. U mag uw exemplaar van de Software naar een ander apparaat overbrengen. Na overdracht moet u de Software volledig van het vorige apparaat verwijderen. Overdracht aan een derde partij. Als u de persoon bent aan wie de Software oorspronkelijk in licentie is gegeven, mag u eenmalig deze Overeenkomst, de Software en (indien van toepassing) het Certificaat van Echtheid permanent overdragen aan een andere eindgebruiker, op voorwaarde dat u zelf geen kopieën van de Software houdt. Bij deze overdracht moet de volledige Software zijn inbegrepen (inclusief alle componenten, de media en afgedrukte materialen, eventuele upgrades, deze Overeenkomst en (indien van toepassing) het Certificaat van echtheid). De overdracht mag niet uit een indirecte overdracht bestaan, zoals een consignatie. De eindgebruiker die de Software ontvangt moet voorafgaand aan de overdracht met alle voorwaarden van de Overeenkomst instemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Harm schreef op 08 november 2003 @ 23:15:
Volgens mij wel hoor, maar dat is wel aan een paar voorwaarden onderworpen :). Ik kan zo snel alleen de EULA van Office 2003 en Windows XP vinden, en er zitten geen grote verschillen tussen die twee EULA's. Paar quotes:

[...]

[...]
Het mag, ik heb mijn Windows XP upgrade ook verkocht via ebay toen ik bij mijn nieuwe computer een volledige versie kocht. Ik heb Microsoft NL er toen nog speciaal voor gebeld, en zelfs een verklaring opgesteld voor de nieuwe gebruiker dat ik afstand deed van mijn recht op het gebruik. Hij kon probleemloos telefonisch gereactiveerd worden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 22:56:
Volgens mij mag je volgens de EULA over het algemeen je software, of beter gezegd de daarbij behorende licenties, niet doorverkopen.
De meeste EULA's zijn gecopieerd vanuit de Amerikaanse bron-EUKA. In Nederland is zo'n bepaling dan ook niet geldig, omdat je volgens de auteurswet eigenaar, van het gebruiksrecht, van de software bent. Aangezien jij de eigenaar bent mag je met de software doen en laten wat je wilt, behalve wanneer een dergelijke actie in strijd is met de wet.
Zo is het kopieeren, ten behoeve van verspreiding van de gekopieerde software, verboden door de Nederlandse wetgever. De wederverkoop van de software is echter volgens de nederlandse wet toegestaan.
Daarnaast is de EULA niet rechtsgeldig wanneer de verkoper, de koper niet de verkoopsvoorwaarden van de software heeft laten zien voordat de koper de software heeft gekocht. Met andere woorden, in de meeste gevallen is de accept button, in Nederland, nier rechtsgeldig.
Pagina: 1