[Inet] Kpn => BbNed, centrale vrijkomen

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Een goede avond,

Omdat ik niet precies weet waar ik dit probleem kwijt kon en ik geen duidelijke informatie heb kunnen vinden over mijn probleem, maak ik een nieuw topic.

Ik heb nu Wanadoo ADSL (basic) van KPN. Het abonnement verloopt op 8 januari.

Ik wil Demon ADSL (1024/512) van BBned. De aanvraagactie loopt tot 1 januari.

Ik denk zelf dat dit een mooie tijd is om KPN te verlaten. Als ik Demon aanvraag op 31 december, duurt het 7 dagen voordat Demon de aanvraag definitief naar BBned verstuurd, BDned krijgt de aanvraag dus 7 januari binnen.

8 Januari is de dag dat mijn abonnement verloopt bij Wanadoo. Als BBned dus op 7 januari kijkt of de centrale vrij is, en deze is nog bezet door KPN annuleren ze de hele aanvraag. Maar als BBned dus een paar dagen later gaat kijken heb ik een kans dat mijn Demon aanvraag wordt bevestigd.

De kans dat dit niet het geval is en BBned dus ondervind dat de centrale in gebruik is, is mij veel te groot.

Ik heb Wanadoo en KPN gebeld of het mogelijk was om de sloop van de centrale eerder te laten plaatsvinden dan 8 januari zodat de centrale ook eerder vrijkomt. Ik ben dan wel bereid om mijn abonnement af te betalen. Volgens hen is dit NIET mogelijk.

Dan maar bellen naar Demon. Misschien kunnen zij ervoor zorgen dat het langer dan 7 dagen duurt voordat ze contact met BBned opzoeken om de aanvraag door te geven. Maar dit is ook een automatisch proces dus dat was onmogelijk.

Dus als BBned de centrale controleerd en ondervind dat die nog bezet is kan ik niet meer mee profiteren van de actie van Demon, en moet ik dus extra geld betalen plus opnieuw ADSL aanvragen.
Ik wil dus mee profiteren van de actie, maar als het te lang duurt voordat de centrale vrij komt gaat dit niet lukken.

* Komt de centrale ook 8 januari vrij (dezelfde dag dat mijn wanadoo ADSL verloopt)?
* Hoe kan ik ervoor zorgen dat BBned pas de centrale gaat controleren NA de datum waarop de centrale vrij komt (dus niet gelijk na die 7 dagen dat Demon de aanvraag doorgeeft maar bijvoorbeeld na 11 dagen)?
* Is het echt niet mogelijk dat KPN / Wanadoo de sloop van de centrale eerder laat plaatsvinden dan 8 januari?

Ik heb de sites van KPN / Wanadoo en BBned / Demon afgezocht maar niks gevonden. Ook deze 4 bedrijven gebeld, minstens een paar uur 8)7 , maar niks duidelijk geworden.

Ik wil dus gratis kunnen overstappen van Wanadoo naar Demon, de situatie is alleen een beetje k*t ;) .

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De KPN DSL desk heeft je dat echt medegedeeld dat ze dsl niet eerder kunnen afsluiten ondanks dat je wilt betalen?
Als je op 31-12 rond 21:00 de aanvraag doet heb je hele grote kans dat de aanvraag 8-9 dagen wordt vastgehouden (aldus sommige aanvragers) ipv van 7 dagen.
Een xtra tijdelijke telefoon lijntje is niet mogelijk? bel budget ofzo? 9 euro per maand.
Duurt 1 week en dan heb je je bel budget en kan je meteen Demon aanvragen.
Zeg je in Januari andere telefoonlijn op ofzo.

• Bobje
De KPN DSL desk heeft je dat echt medegedeeld dat ze dsl niet eerder kunnen afsluiten ondanks dat je wilt betalen?
In eerste instantie was het mogelijk maar toen opeens dus niet meer. Ze had het nagevraagd aan een collega zei ze.

Dat inbel maakt me niet zo veel uit. Demon aanvraag stel ik zo veel mogelijk uit als ik het aanvraag omdat BBned dan ook alter de centrale controleerd. KPN moet alleen zo snel mogelijk de centrale slopen, doen ze dit ook op de dag dat mijn wanadoo abonnement verloopt / opgezecht is? Als dat het geval is dan is de centrale dus misschien op tijd vrij, maar ze zouden er dus ook nog een paar dagen over kunnen doen? Als het laatste het geval is dan annuleerd BBned dus alles en moet ik Demon opnieuw aanvragen (kost me 75 aansluitkosten + 99 euro voor modem). (Ik heb gelezen dat het onverstandig is om die alcatel modem (ethernet type) te gebruiken voor BBned, het omzetten kan je modem het leven kosten).

Maar het gaat er dus om of mijn centrale op tijd vrij is, KPN zou in princiepe ook pas de centrale de 14e kunnen slopen ofzo?

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
bobje86nl schreef op 05 november 2003 @ 19:32:
[...]

In eerste instantie was het mogelijk maar toen opeens dus niet meer. Ze had het nagevraagd aan een collega zei ze.

Dat inbel maakt me niet zo veel uit. Demon aanvraag stel ik zo veel mogelijk uit als ik het aanvraag omdat BBned dan ook alter de centrale controleerd. KPN moet alleen zo snel mogelijk de centrale slopen, doen ze dit ook op de dag dat mijn wanadoo abonnement verloopt / opgezecht is?
Dat ligt aan Wanadoo hoe snel die dat doorgeeft aan KPN
Als dat het geval is dan is de centrale dus misschien op tijd vrij, maar ze zouden er dus ook nog een paar dagen over kunnen doen? Als het laatste het geval is dan annuleerd BBned dus alles en moet ik Demon opnieuw aanvragen (kost me 75 aansluitkosten + 99 euro voor modem). (Ik heb gelezen dat het onverstandig is om die alcatel modem (ethernet type) te gebruiken voor BBned, het omzetten kan je modem het leven kosten).
Je hebt het over de speedtouch home? dat is onzin, die is zonder problemen compatible te maken met bbned/babyxl
Maar het gaat er dus om of mijn centrale op tijd vrij is, KPN zou in princiepe ook pas de centrale de 14e kunnen slopen ofzo?
Zou kunnen ja, als Wanadoo pas 8 januari het aan KPN doorgeeft.
Je hebt ook kans dat de Demon aanbieding doorloopt na 31-12-2003
Vraag anders nu een belbudget lijntje aan voor 9euro p/m

[ Voor 5% gewijzigd door dolby op 05-11-2003 19:51 ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

DDX

kan je niet gewoon veel beter met kpn bellen ?
en aan hun aangeven dat je dsl zsm van die lijn af wilt halen ?

(het is jouw lijn, dus....)

of anders misschien telefoonlijn verhuizen naar zelfde adres, misschien dat je adsl dan ook opgeheven is ?
of upgraden naar isdn en weer terug naar analoog (je hebt vaak 7 dagen bedentijd)

naja paar opties, geen idee wat gaat werken/kan

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Jij kan gewoon per direct jou contract verbreken. (dat recht heb je met ieder contract). Maar bij de meeste contracten zitten daar gewoon kosten aan verbonden en bij kpn zal dat gewoon zijn dat je de rest van je abbo kosten moet betalen.

Ik zou dus gewoon per 1 december jou contract opzeggen bij kpn en je provider met de mededeling dat je weet dat het een contractbreuk is en dat je bereid bent de resterende kosten van het jaar contract te betalen.
Kpn nog je provider mogen hier wettelijk geen probleem van maken. Maar ik kan me voorstellen dat ze het over een paar dagen niet gaan regelen voor je, dus je zal toch wel minimaal een maand van te voren je contract moeten opzeggen in dit soort gevallen.

• Bobje
Jij kan gewoon per direct jou contract verbreken. (dat recht heb je met ieder contract). Maar bij de meeste contracten zitten daar gewoon kosten aan verbonden en bij kpn zal dat gewoon zijn dat je de rest van je abbo kosten moet betalen.
Is dit mogelijk? Je zegt van wel maar ik heb getekend voor een jaar, dus lijkt het me onredelijk. Waar staat er dat elk contract verbreekbaar is?

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:15

DDX

bobje86nl schreef op 05 november 2003 @ 20:13:
[...]

Is dit mogelijk? Je zegt van wel maar ik heb getekend voor een jaar, dus lijkt het me onredelijk. Waar staat er dat elk contract verbreekbaar is?
als je verhuist ben je bij demon ook verplicht jaar door te betalen
maar je kan het echt wel opheffen hoor (zou leuk zijn voor nieuwe bewoners)
dat je daarna er geen gebruik meer van kan maken (en toch moet betalen) is wat anders

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Bobje
Ik zou dus bij KPN / Wanadoo kunnen afdwingen dat ze MIJN lijn vrijmaken op de centrale en mijn contract verbreek? Anders ga ik morgen gelijk bellen en loop ik te hard van stapel hehe. Wat ze ook zeggen qua jaarabonnement, het moet gewoon mogelijk zijn?
offtopic:
Waarom teken je dan een contract als je er toch weg kan?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bobje86nl schreef op 05 november 2003 @ 20:24:
[...]
offtopic:
Waarom teken je dan een contract als je er toch weg kan?
offtopic:
Zodat de andere partij verzekerd is van de centen natuurlijk

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Bobje
Dus als ze hun geld hebben moet het toch goed zijn? Waarom zouden ze me dan verbieden om eerder weg te gaan? Om te voorkomen dat ik naar BBned gaan (heb ik immers gezegt)?
offtopic:
[quote]Ik zou dus gewoon per 1 december jou contract opzeggen[/quote]
Enorm offtopic: Dan ben ik jarig :*)

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Denk niet dat het gaat lukken ...

offtopic:
Ik wordt lekker eerder 17... 18 november ;)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:41
Dit stond er op de Demon-site over mijn aanvraag.
Ordernummer 12345: Aanvraag.

24-10-2003 Ingediend. Demon Internet heeft uw bestelling ontvangen en een bevestiging van ontvangst gestuurd naar uw e-mail adres. Uw order zal worden doorgestuurd naar onze DSL partner.
03-11-2003 Verzonden. De order is door onze DSL partner ontvangen. De DSL partner zal de gegevens gaan controleren.
Oftewel iets meer dan een week zat er tussen. De 24e was een vrijdag, dus kennelijk gaat er een weekend overheen, voor de week ingaat zegmaar. 31/12 lijkt me voor hun ook een soort van weekend, dus je hebt kans dat ze er tot 12 januari mee wachten.

Maar het lijkt me veel verstandiger dat je dit met Demon als een uitzonderings geval laat behandelen... oftewel je maakt de afspraak dat je nog dit jaar besluit om bij hun een abonement af te sluiten, met de geldende kortingen en dat ze in geval van lijn-afkeuring een extra keuringsprocedure starten.

Je zou het er ook op kunnen gokken dat ze deze actie nog een tijdje vol blijven houden. Ik heb het idee dat Demon op dit moment erg veel klanten binnenhaalt (ook dankzij het snel aftakelende netwerk van @home)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Bobje
Demon wilt daar niet in meerwerken, dat de lijn alsnog wordt gekeurd. Volgens hen ligt dat aan BBned. Het wordt dus echt een kastje <=> muur verhaal :( .

• Bobje
Het is me eindelijk gelukt om iets voor elkaar te krijgen. Ik zeg dit even voor de mensen die met een soortgelijk probleem zitten. Als je je centrale vrij wilt hebben binnen een jaar dat je ADSL heb kan je gewoon je internet provider (in mijn geval wanadoo) bellen. Je moet wel enorm veel zeiken (of een aardige en meewerkende medewerker aan de lijn hebben). Je kan dan aangeven dat je het KPN gedeelte wilt opzeggen (kan blijkbaar binnen een jaar). Je moet dan nog wel het wanadoo-gedeelte afbetalen voor dat jaar.

Mijn problemen lijken voorbij te zijn.. Dus BBned comin' up! _/-\o_

• Bobje
UPDATE:

Nou, de problemen lijken dus nog niet voorbij te zijn.

Wanadoo zou mij eerst bellen zodat ze konden vertellen of het zeker was dat mijn centrale in december al vrij komt. Nu heb ik vrijdag een brief van KPN in de bus gekregen dat de sloop wordt gestart vanaf 8 januari. Wanadoo heeft mij niet teruggebeld om te zeggen of het wel of niet mogelijk was dat die centrale eerder vrij komt. Ze hadden dus NIET de opdracht van mij gekregen om mijn centrale te slopen.

Ik zit dus vanaf 8 januari zonder ADSL (de fout van wanadoo). Ik moet dan 175 euro betalen omdat ik buiten de actie van demon internet val. Ik heb wanadoo vanmiddag (vrijdag) weer gebeld (3 uur lang, jaja) om een oplossing. IK wou zeker dat wanadoo mij die 175 euro vergoed die ik nu extra kosten maak bij Demon internet. Wanadoo wou dit niet doen, ik heb gevraagd naar een oplossing die Wanadoo wel goed vind, dit was dus 6 maanden 5 euro/maand goedkoper internet en een McAffee pakket. Natuurlijk heb ik hier niks aan want ik heb hierna geen internet meer omdat mijn centrale dan gesloopt is.

Wanadoo heeft mij genaaid en de centrale laten slopen, waar ik dus geen opdracht voor heb gegeven. Volgens Wanadoo kan ik de kosten die ik nu maak niet op hen verhalen. Klopt dit? Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb het echt helemaal gehad met bellen (zeker naar wanadoo enzo) :( . Ik moet vanaf begin februarie zeker weer internet hebben vanwege mijn studie en ik kan nergens via BBned mij gratis laten aansluiten. Alle acties stoppen uiterlijk 1 januari. Iemand suggesties?

Degene die mij zodanig helpt dat ik helemaal uit de kosten komt, of een goede / uistekende oplossing vind, krijgt een hele grote taart van mij :) !

Verwijderd

Er zullen vast wel nieuwe acties komen bij bbned/demon, de concurrentie slag om ADSL is nog goed aan de gang.
Maarja, je kan de pech hebben, ik heb het ook gehad bij @home, net tussen de acties in , moest toen de volle fl 299,- betalen voor de aansluiting.

't leven is hard :)
Pagina: 1