Toon posts:

run cosmos setup

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het probleem dat ik geen beeld krijg als ik me computer start. Me mobo lampje brandt oranje. Ik krijg 3 piepjes, maar me beeldscherm doet een zelftest, dit doet ie ook als ik hem aan zet als er geen computer aangesloten is. Het is een intel celeron, en een pci videokaart (dit zijn de specs die er toe doen).
Wat heb ik al geprobeerd?

Ik heb alleen me mobo, cpu en videokaart aangesloten en me computer opgestart.
Ik heb met ram en harddisk erbij opgestart.
Ik heb cmos gereset.
Ik heb andere videokaart geprobeerd.
Ik heb mijn videokaart in andere computer geprobeerd.
Ik heb de monitor op een andere computer geprobeerd.
Ik heb de harddisk op een andere computer geprobeerd.
Ik heb me processor getest.
Ik heb me voeding getest.

Dit is al me tweede computer die dit heeft binnen een maand tijd. Als iemand weet wat de oorzaak is is dit zeer welkom.
Me andere computer was een Intel pentium 3 en AGP videokaart

Toen ik het net nog eens probeerde (mobo, videokaart, cpu, ram).
Startte hij ineens, en ik kreeg het bericht met daarin iets van "csmos time.....run setup"
En daarna heb ik snel me harddisk aangesloten en startte hij windows, ik startte weer opnieuw op en kreeg hetzelfde berichtje. Daarna deed ik hem uit. En nu is die weer dood. Dit heb ik precies hetzelfde gehad bij me eerste computer alleen toen had ik me harddisk er niet bij gedaan (dus ik kwam niet in windows).
Kan iemand mij helpen?

Ik begrijp dat alleen me mobo overblijft, maar het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het daar aan ligt, omdat deze vrij nieuw is.

Ik heb gezocht op google en GoT en heb daar enkele tips gezien, maar die heb ik voor zover uitgevoerd.

• paulman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-07 10:41
andere pc..... dus ook ander mobo?

lijkt namelijk toch erg op mobo, check maar ff of je iets kan zien op het mobo zelf, misschien pci-slot EN agp-slot los, lijkt me stug

probeer anders ff te booten zonder video-kaart, dat ie uit je bios is en dan opnieuw je kaart erin en booten.

En deed je videokaart het wel in die andere pc dan?

sowieso ff handig als je al je specs post

[ Voor 119% gewijzigd door paulman op 05-11-2003 19:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
paulman schreef op 05 november 2003 @ 18:53:
andere pc..... dus ook ander mobo?

lijkt namelijk toch erg op mobo, check maar ff of je iets kan zien op het mobo zelf, misschien pci-slot EN agp-slot los, lijkt me stug

probeer anders ff te booten zonder video-kaart, dat ie uit je bios is en dan opnieuw je kaart erin en booten.

En deed je videokaart het wel in die andere pc dan?

sowieso ff handig als je al je specs post
Maar bij allebei de computers de mobo kapot das toch onwaarschijnlijk.
Radeon 7000, intel celeron 500, ik weet zo gauw niet welke mobo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand ooit dit probleem opgelost dan? Ik heb dit probleem vaak op een forum gezien maar nooit een oplossing.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 20:09:
Heeft niemand ooit dit probleem opgelost dan? Ik heb dit probleem vaak op een forum gezien maar nooit een oplossing.
Komop, even rustig afwachten.. (lees de algemene policy er nog eens op na, en dan vooral dit stukje: Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Om op je probleem terug te komen.. Die run cmos setup betekend gewoon dat de spanning van je cmos (bios dus) is afgeweest, en dat je instellingen opnieuw moeten worden gedaan.
Dit kan door allerlei oorzaken komen: Slechte batterij, kortsluiting, kapot component etc.

Maar waarom gebruik je een pci video-kaart? Zit er toevallig ook een onboard-videokaart op dat systeem?
(indien ja, dan kan het door die bios-reset komen dat je geen beeld meer krijgt.. Je instelling van de primaire vga-kaart kan dan aangepast zijn).

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 05 november 2003 @ 20:30:
[...]

Komop, even rustig afwachten.. (lees de algemene policy er nog eens op na, en dan vooral dit stukje: Haal topics niet onnodig omhoog in de topiclist.

Om op je probleem terug te komen.. Die run cmos setup betekend gewoon dat de spanning van je cmos (bios dus) is afgeweest, en dat je instellingen opnieuw moeten worden gedaan.
Dit kan door allerlei oorzaken komen: Slechte batterij, kortsluiting, kapot component etc.

Maar waarom gebruik je een pci video-kaart? Zit er toevallig ook een onboard-videokaart op dat systeem?
(indien ja, dan kan het door die bios-reset komen dat je geen beeld meer krijgt.. Je instelling van de primaire vga-kaart kan dan aangepast zijn).
Maar ik kon niet in me bios komen om het in te stellen, of moet ik iets anders doen om die cosmos weer in te stellen (dan weet ik dat voor de volgende keer)
Nee ik heb geen on-board videokaart, en ik heb agp en pci videokaart geprobeerd. Aangezien de agp kaart niet van mij was zit die pci er nog in. Toch bedankt voor je reactie.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 20:51:
Maar ik kon niet in me bios komen om het in te stellen, of moet ik iets anders doen om die cosmos weer in te stellen (dan weet ik dat voor de volgende keer)
Zodra je systeem wel opstart (je schrijft in je startpost dat het op een gegeven moment wel gelukt is om de machine op te starten) kun je je bios instellen..
Nee ik heb geen on-board videokaart, en ik heb agp en pci videokaart geprobeerd. Aangezien de agp kaart niet van mij was zit die pci er nog in. Toch bedankt voor je reactie.
Ah, ok.. Dan kan dat het probleem dus niet zijn, en zul je het echt in je moederbord moeten zoeken :)

Zodra je weer probeert om alleen met moederbord, cpu, geheugen, voeding en videokaart op te starten (dus zelfs zonder ide-kabels, floppy etc), start de machine dan weer op?

Verwijderd

Topicstarter
Twynn schreef op 05 november 2003 @ 21:13:
[...]

Zodra je systeem wel opstart (je schrijft in je startpost dat het op een gegeven moment wel gelukt is om de machine op te starten) kun je je bios instellen..

[...]

Ah, ok.. Dan kan dat het probleem dus niet zijn, en zul je het echt in je moederbord moeten zoeken :)

Zodra je weer probeert om alleen met moederbord, cpu, geheugen, voeding en videokaart op te starten (dus zelfs zonder ide-kabels, floppy etc), start de machine dan weer op?
Nee het was 1malig. Dat opstarten, bij me eerste computer was dat ook, lijkt wel ze laatste adem dat ie dan geeft.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan het nog meer aan liggen, zodat ik dat kan testen?

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Jup ik heb dit soort dingen ook gehad. Heb je 'n geaard stopcontact ? anders zou ik echt even me pc testen aangesloten op een 'geaaaaaard' stopcontact.

Bij mij was de oplossing, me agp kaart er 10x uit en insteken en hij deed het weer... echt wazig. Haalde ik dan me stekker weer uit het stopcontact en stopte het er weer in, deed ie weer net alsof er geen videokaart inzat. 10x eruit erin en hij bootte weer ^^ ;d naja gl

[ Voor 50% gewijzigd door t!mP op 06-11-2003 01:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
t!mP schreef op 06 november 2003 @ 01:08:
Jup ik heb dit soort dingen ook gehad. Heb je 'n geaard stopcontact ? anders zou ik echt even me pc testen aangesloten op een 'geaaaaaard' stopcontact.

Bij mij was de oplossing, me agp kaart er 10x uit en insteken en hij deed het weer... echt wazig. Haalde ik dan me stekker weer uit het stopcontact en stopte het er weer in, deed ie weer net alsof er geen videokaart inzat. 10x eruit erin en hij bootte weer ^^ ;d naja gl
Ja ik heb het aangesloten op een geaarde stopcontact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp niet dat er niemand reageert ik weet heus wel dat er mensen zijn weten wat er mis is. Maar nergens zie ik een antwoordt
erop.

Verwijderd

Topicstarter
Komt dit door ouderdom of komt dit doordat er iets fout is gegaan?
Pagina: 1