menu opgebouwd uit plaatje

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik ben bezig mijn site te vernieuwen, en nu wilde ik eigenlijk een groot plaatje nemen, en daar de hele site uit op bouwen.

Wat ik wil is dus een menu, wat je in dat plaatje ziet.
zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/epic1.jpg

Het lukt mij al om met fireworks stukjes uit het plaatje aan te wijzen als hotspots, en door daar weer een rectangle over te zetten kan je er ook een randje om heen maken. Maak hoe doe je het zo dat je van die mooi dunne randjes tussen krijgt als in het voorbeeld hier boven?

verder wil ik graag vlakken maken waar ik text in kan zetten, zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/epic2.jpg

heeft fireworks hier een mogelijkheid voor? of kan ik beter een ander programma gebruiken?

en nog een laatste vraag: op de siet die ik als voorbeeld liet zien hebben zo ook vlakjes waar het achtergrondplaatje zwart wit wordt, wat best wel een leuk effect geeft. Kan dit met fireworks? of moet ik het gewoon ff slicen en in paint shop pro z/w maken?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Voor al je "kan dit met dit programma" vragen verwijzen we je graag door naar de F1 toets van je toetsenbord :)

Stop uploading passwords to Github!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Succes met imagemaps en Google. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• AtlonXP1800
uit de help van fireworks:
An image map is nothing more than a graphic upon which one or more hotspots have been placed
hotspots dus... zo ver was ik ook al.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:57

Reptile209

- gers -

AtlonXP1800 schreef op 05 november 2003 @ 18:24:
Het lukt mij al om met fireworks stukjes uit het plaatje aan te wijzen als hotspots, en door daar weer een rectangle over te zetten kan je er ook een randje om heen maken. Maak hoe doe je het zo dat je van die mooi dunne randjes tussen krijgt als in het voorbeeld hier boven?
Die lijntjes zijn er gewoon in ge-photoshop-t. Moet jij dus ook doen in je plaatje.
Hint: klik de voorbeeldpagina eens met rechts aan en ga naar View Source / Bron bekijken. Kan je spieken hoe "ze" het gedaan hebben.
en nog een laatste vraag: op de siet die ik als voorbeeld liet zien hebben zo ook vlakjes waar het achtergrondplaatje zwart wit wordt, wat best wel een leuk effect geeft. Kan dit met fireworks? of moet ik het gewoon ff slicen en in paint shop pro z/w maken?
Photoshop + eerdere hint. :)

Zo scherp als een voetbal!

• AtlonXP1800
Ik ben inmiddels al een heel stuk gekomen, knoppen maken zoals in het voorbeeld lukt op zich we met ractangle en hotspots.
Het maken van een taxtveld dat ook nog een beetje transparant is kan als iframe. Enige probleem is dat fireworks de gebruikte afbeelding ook echt al figuur weer geeft (dus niet als achterdrond)
Nu wil het mij niet lukken om het iframe boven op de afbeelding te plaatsen. Iemand enig idee of dat wel kan?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

(jarig!)
tja dit zou je via een tabel kunnen doen.

Onee sorry, een tabel is niet bedoeld om de layout van een site mee te maken zal ik nu wel vaan veel mensen te horen krijgen:P

[ Voor 72% gewijzigd door sjaakaq op 05-11-2003 20:59 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Uhm hotspots (imagemap) en die tekstvakken kun je misschien met layers doen??
Pagina: 1