Ik heb hier een locale setup met fetchmail --> procmail --> cyrus (imap)
Die setup werkt. De volgende stap is dus het configuraren van mailfilters. Ik kan netjes mail ontvangen en filteren via procmail, maar om de een of andere reden weken niet alle procmailregels, terwijl die wel zouden moeten werken.
Mijn procmailrc ziet er als volgt uit:
De eerste 3 regels werken perfect, de 4e regel niet. De imapfolder bestaat
De regel zelf lijkt toch wel verdacht veel op het voorbeeld uit procmailex. Ik snap er dus geen hol meer van. Kan iemand me de juiste richting op sturen?
Die setup werkt. De volgende stap is dus het configuraren van mailfilters. Ik kan netjes mail ontvangen en filteren via procmail, maar om de een of andere reden weken niet alle procmailregels, terwijl die wel zouden moeten werken.
Mijn procmailrc ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| DELIVERMAIL="/usr/sbin/cyrdeliver" LOGFILE="/var/log/procmail.log" :0 w *^TO.*drfrankenstoner@home\.nl | $DELIVERMAIL -e -a jacco -m user.jacco.DrFrankenstoner :0 w *^TO.*user@midgard-project\.org | $DELIVERMAIL -e -a jacco -m user.jacco.mailinglists.midgard.user :0 w *^TO.*dev@midgard-project\.org | $DELIVERMAIL -e -a jacco -m user.jacco.mailinglists.midgard.dev :0 w *^FROM.*bas\.rutjes | $DELIVERMAIL -e -a jacco -m user.jacco.Friends.Bas |
De eerste 3 regels werken perfect, de 4e regel niet. De imapfolder bestaat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| jacco@asstricks:~$ cyradm localhost IMAP Password: asstricks> lm INBOX (\HasChildren) INBOX.DrFrankenstoner (\HasNoChildren) INBOX.Friends (\HasChildren) INBOX.Friends.Bas (\HasNoChildren) INBOX.mailinglists.midgard (\HasChildren) INBOX.mailinglists.midgard.dev (\HasNoChildren) INBOX.mailinglists.midgard.user (\HasNoChildren) |
De regel zelf lijkt toch wel verdacht veel op het voorbeeld uit procmailex. Ik snap er dus geen hol meer van. Kan iemand me de juiste richting op sturen?
Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me