[alg] versioning & bugs bij websites/-applicaties

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:11
Allo,

Ik vroeg mij af wat voor soort hulpmiddelen jullie gebruiken bij een gemiddeld asp/php project om je applicatie overzichtelijk te houden, en om fouten te herkennen. Zelf heb ik er eigenlijk nooit echt gebruik van gemaakt (verschillende backups was een beetje mijn manier, en fouten schreef ik in een 'klad' docje) maar nu ik ook wat grotere dingen moet doen, lijkt het me toch wel handig om dit met wat meer structuur te doen.

Maar ik vraag me eigenlijk af wat daarvoor de beste/makkelijkste/handigste manier is.

Over bugtracing heb ik al wel wat gevonden in de search, maar dat was voornamelijk (volgens mij) voor gewone programma's. En hoopte dat er voor webapps. wat meer completer pakket zou zijn (kan ook in de vorm van een combinatie excell of access zijn)...

alvast bedankt.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Bugtracking van een webapp kun je bijvoorbeeld met mantis doen:
http://mantisbt.sourceforge.net/

De keuze voor een versioning systeem hangt vaak samen met je ontwikkelomgeving.

Who is John Galt?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel geen asp/php, maar voor serieuzere C++ projecten gebruik ik altijd Visual SourceSafe. Dan heb je automatisch backups van oudere versies e.d. Werkt best lekker.

En als ergens bugs voor zijn dan raad ik het meestal aan om op het forum te posten (een beetje zoals hier op GoT gebeurt voor React)

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 05-11-2003 17:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• foske
Oke thanx, ik zal eens kijken naar de mogelijkheden van mantis.
En owja, De bugtrace e.d. zoals hier bij tweakers, wordt dat ook met mantis geregeld of.....

edit.
Sourcesafe, is dat handig voor ASP sites? ken alleen de naam, en heb het 1x opgestart ofzo

[ Voor 25% gewijzigd door foske op 05-11-2003 18:00 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

http://devtrack.tweakers.net is idd ook mantis

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• foske
aha oke :) wist neit dat dat ook bestond.. ga ik die eens goed bekijken, want ik zag al een aantal handige dingen..
Pagina: 1