Ik wilde een moederbord van 200 euro kopen via internet.
Ik kreeg direct een automatische mail met bevestiging en kostenopgaaf.
Een paar uur later kreeg ik een persoonlijke mail waarin mijn aankoop wederom werd bevestig met opnieuw keurige opgave van de kosten en kostenbetaling.
Tot dusver prima...
Echter, Na weer een uur kwam er weer een mailtje, ditmaal met een wijziging:
-mail-
Helaas moeten we u mede delen dat de online prijs verkeerd was.
De juiste prijs is: 350 euro
Wilt u uw order door laten gaan?
-/mail-
Het nieuwe bedrag is 150 euro hoger.
Natuurlijk een jammerlijke fout van het bedrijf, maar toch, daar gaat een droompie.
Graag zou ik willen weten hoeverre ik in mijn recht sta om de originele prijs te kunnen afdingen (danwel verlaging van de huidige). Dit omdat in eerste instantie tot 2x toe met de oude prijs is onderhandeld volgens de officiele zin.
Turen op het internet levert ietwat tegenstrijdige informatie op, daarom deze post.
Zoeken in tweakers levert alleen resultaten op van problemen met prijsafhandeling nadat het product al in bezit is.
Het bedrijf is een gerenommeerd bedrijf.
Ik kreeg direct een automatische mail met bevestiging en kostenopgaaf.
Een paar uur later kreeg ik een persoonlijke mail waarin mijn aankoop wederom werd bevestig met opnieuw keurige opgave van de kosten en kostenbetaling.
Tot dusver prima...
Echter, Na weer een uur kwam er weer een mailtje, ditmaal met een wijziging:
-mail-
Helaas moeten we u mede delen dat de online prijs verkeerd was.
De juiste prijs is: 350 euro
Wilt u uw order door laten gaan?
-/mail-
Het nieuwe bedrag is 150 euro hoger.
Natuurlijk een jammerlijke fout van het bedrijf, maar toch, daar gaat een droompie.
Graag zou ik willen weten hoeverre ik in mijn recht sta om de originele prijs te kunnen afdingen (danwel verlaging van de huidige). Dit omdat in eerste instantie tot 2x toe met de oude prijs is onderhandeld volgens de officiele zin.
Turen op het internet levert ietwat tegenstrijdige informatie op, daarom deze post.
Zoeken in tweakers levert alleen resultaten op van problemen met prijsafhandeling nadat het product al in bezit is.
Het bedrijf is een gerenommeerd bedrijf.